HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Tenzij goed van proportie, jouw Sturmanskies zijn ook onder de 40mm en staan ook op jouw pols super! :grinning:

Ik ben dat woord moeten gaan opzoeken, maar ik ben er zeker van dat de nieuwe HFLE een oranje knaller wordt in 34mm. Terwijl ik nou net een 54mm in de Belgische driekleur wilde voorstellen!

12

13 likes

:+1:

Dat dus. Het werkt voor mandarijnen, maar verder moet je me er niet mee vermoeien.

Waarom eigenlijk? We zijn overwegend Nederlands hier, maar hebben zeker ook een aantal Vlamingen onder ons. Bovendien weet ik al dat ik Nederlander ben. Mijn omgeving weet dat ook. Waarom moet m’n horloge dat nog eens bevestigen?

5 likes

Mss niet slecht met het aankomende WK op het oog. :wink:

3 likes

:joy:

ik zou het wel gaaf vinden als we eens iets heel nieuws zouden doen, bijv een licht getweakte versie van

En dan natuurlijk tegen de absolute early bird prijs…

2 likes

We kunnen altijd Ressence ff bellen voor een horloge tot 500 euro :joy:

3 likes

Doxa is ook goed!!

Ahhhh, in een immer subtiele 45mm!

1 like

Idee: een Archimede 1950s. 39mm, ICKLER case, 9.8mm hoog met een lug to lug van 44mm.

Modificaties: no date dial en HFLE inscriptie op de achterkant. Klaar!

image

17 likes

Ik snap wat je bedoelt maar de dikte valt gelukkig erg mee: de kast is slechts 11mm hoog. De laatste 1,5mm zijn het gevolg van het glas.

Ongewijzigde dial zal trouwens moeilijk worden: het is dan moeilijk te verkopen als HFLE. Misschien het Aevig logo in een andere kleur dan rood, bijvoorbeeld o…lijfgroen?

Of lume. Ook leuk detail.

Daar is hij weer met zn Stowa :speak_no_evil:

Misschien iets minder oranje…

27 likes

Mooi! Het idee voor de gekleurde datum (uitsluitend de 18 in dit geval) jat ik voor de Archimede 1950s. Minder kostbare modificatie dan no-date en daarmee waarschijnlijker dat we op de max prijs kunnen uitkomen (reguliere versie kost €580).

1 like

Dat zou sowieso beter zijn op de linen dial. Ik zie daar wel heil in.

Off topic vraag: is er ergens een overzicht van HFLE’s tot nu toe? Ik zou het wel cool vinden om ze eens onder elkaar te zien. Ik heb geen idee of er al 3 of 30 zijn namelijk.

4 likes

Moet hier wel ergens rondzwerven, ik meen een post van @marnixmoed

4 likes

Top, bedankt :+1:

Jammer dat er een verplichte tekst op het horloge moet worden geplaatst volgens de regels!? :face_with_raised_eyebrow:
Doet mij per definitie afhaken…

Persoonlijk vind ik nationaliteit onbelangrijk & identificeer ik me daar ook niet bepaald mee. Maar ik erken dat dit een Nederlandstalig forum is. Maar het was het een manier om de keuze voor Pellikaan een zetje te geven. Stowa’s heb ik al, een Pellikaan niet :wink:

1 like