Alpina AlpinerX op Kickstarter

Op dit moment heeft Alpina een Kickstarter project gemaakt voor een outdoor smartwatch, de AlpinerX genoemd.

Ik heb mij ook ingeschreven voor dit project. Toevallig kon ik nog een Super Early Bird plekje bemachtigen voor een AlpinerX met 50% korting. De andere korting is 40%. Het is overigens ook nog mogelijk om op 2 horloges in te schrijven, de korting is dan ook 50%.

Onderstaande tekst even van het internet geplukt;

Kickstarter is natuurlijk hartstikke hip & happening en helemaal van deze tijd om een idee om te zetten in een product. Oh ja? Is dat zo? Nee dus, want al in 1903 kwam een groep mensen bij elkaar die zichzelf de Alpinisten noemde, om een project op te starten. De Alpina AlpinerX past in de oude traditie en de nieuwe online ‘opstartbeweging’.

Begin 20e eeuw kwam een groep mensen bij elkaar die zichzelf de Alpinisten noemde. Die groep bestond uit horlogemakers en winkeliers die samenwerkten om de kwaliteit van horloges te verbeteren en te waarborgen. Anno 2018 is Alpina via Kickstarter begonnen om de via het onlinenetwerk feedback te genereren betreffende een nieuw horloge dat het huis op stapel heeft staan, de AlpinerX.

f2a67c6bd26f962679d59a376dbe755e_original

Case
Glass-fiber and stainless steel
45mm diameter case with 360° Bi-Directional Turning Compass Bezel
14mm width
Scratch-Resistant Convex Sapphire Crystal (with anti-reflective coating)
10 ATM/100m/330ft Water-resistant
Engraved case-back

Movement
MMT-283-1
Horological Smartwatch
All connected functions operated by crown

Battery
2+ Years battery life

Dial
Applied silver indexes with Luminova and digital screen
Coloured polished hands with Luminova treatment
Colours to be chosen via the watch configurator upon completion of the campaign

Strap
Leather/Rubber/Fabric
Colours and material to be chosen via the watch configurator upon completion of the campaign

Marketing technisch ook dus een leuk verhaal en leuk dat je zelf je eigen horloge kunt samenstellen. Hoe mijn AlpinerX er uit komt te zien, daar ben ik mij nog niet helemaal zeker van. Voorlopig ziet deze er zo uit;

11 likes

Hier te lang getwijfeld voor de 50%. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.

1 like

Ik had ook in 1e instantie, te lang te lang getwijfeld voor de 50% aanbieding. Er kwam echter een plekje vrij voor de Super Early vogel aanbieding.

Ben zelf ook erg benieuwd naar dit horloge.

Alvast veel voorpret gewenst. Ziet eruit als een veelzijdig apparaat!

1 like

Het wordt vergeleken met de Fenix, maar het is geen hardloop horloge toch?

Anders heb ik wel interesse :thinking:

1 like

Horloge wordt verzonden vanuit Zwitserland, dus er komt nog wel 20-25% aan invoerkosten bij via de pakjesbezorger.

1 like

Veel voorpret! Ziet er leuk uit. Niet iets voor mij, aangezien op een batterij werkt.

Overigens, beetje appels met peren vergelijken door een casio edifice te kiezen ipv een protrek (smartwatch).

1 like

De AlpinerX heeft connected GPS;

The connected GPS records your courses, walks, runs, etc. Start and stop recording from the watch, you will see your course on the map, with altitude and activity data.

naamloos

Dat klopt inderdaad, dat was bij mij ook bekend.

Bedankt!

Het is ook mijn eerste batterij aangedreven horloge, naast mijn oude Casio. Ik vind automatische horloges ook mooier, maar technische gadgets vind ik ook leuk.

Het vergelijk met de Casio Edifice, is inderdaad makkelijk om te maken.

1 like

Ik vind het geen prettig idee dat op reis ofzo je plots met een leeg batterij zou kunnen zitten.
Vandaar dat ik liever een 3Swatch wil. Een Self Sustaining SmartWatches lijkt me wat.

Misschien heeft het horloge wel een functie, om dit op tijd aan te geven.

mooie klok, overwoog me in te schrijven. Echter: 45mm vind ik best veul


Maar: als er iemand nog een super early package deal wil (2 klokken) dan wil ik het nog wel overwegen om er eentje aan te schaffen. Wel een leuke vakantieklok namelijk!

1 like

+1

46 ?

1 like

Het is een outdoor watch, geen dresser.

uiteraard, maar voor mijn pols is 45mm best veul, ook al kan het net


Zoals gezegd: Als er iemand 1 klok wil en samen de super early package deal wil doen, dan hou ik me aanbevolen


Dat snap ik. Het horloge had voor mij ook wel een maatje kleiner gemogen.

Er is al toegezegd/bekend dat je de stand van de batterij via de app in de gaten kunt houden. De batterij is een CR2032, dus die kun je op elke straathoek halen en/of laten vervangen.

1 like

Dat klopt, ik had het gelezen. Die vraag had ik gesteld op kickstarter.