HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Daar is hij weer met zn Stowa :speak_no_evil:

Misschien iets minder oranje…

27 likes

Mooi! Het idee voor de gekleurde datum (uitsluitend de 18 in dit geval) jat ik voor de Archimede 1950s. Minder kostbare modificatie dan no-date en daarmee waarschijnlijker dat we op de max prijs kunnen uitkomen (reguliere versie kost €580).

1 like

Dat zou sowieso beter zijn op de linen dial. Ik zie daar wel heil in.

Off topic vraag: is er ergens een overzicht van HFLE’s tot nu toe? Ik zou het wel cool vinden om ze eens onder elkaar te zien. Ik heb geen idee of er al 3 of 30 zijn namelijk.

4 likes

Moet hier wel ergens rondzwerven, ik meen een post van @marnixmoed

4 likes

Top, bedankt :+1:

Jammer dat er een verplichte tekst op het horloge moet worden geplaatst volgens de regels!? :face_with_raised_eyebrow:
Doet mij per definitie afhaken…

Persoonlijk vind ik nationaliteit onbelangrijk & identificeer ik me daar ook niet bepaald mee. Maar ik erken dat dit een Nederlandstalig forum is. Maar het was het een manier om de keuze voor Pellikaan een zetje te geven. Stowa’s heb ik al, een Pellikaan niet :wink:

1 like

Alleen een oranje datum. Klaar!

3 likes

Ik vind deze wel aardig. 40 en 42 mm, high beat Miyota. Beide adviesprijs €479



9 likes

Nou, ik heb ook al een Stowa. En geen Pellikaan. Als Pellikaan een 40mm handwinder produceerde voor rond de 1000 Euro zou ik koopman zijn, zeker met de gekleurde “Sport” wijzerplaat. Die bestaat niet.

Een Flying Dutchman Sport van 40 in plaats van 45mm zou ik voor 890 Euro afnemen. Zonder twijfel. Geen gezeik over 500 Euro’s, geen gedonder over quartz of zo… Gewoon de handwinder sport in een kleinere kast voor de door Pellikaan berekende prijs.

Hoppa.

Met Nederland heeft dat niks te maken, het zijn gewoon kekke horloges. :slight_smile: :+1:

Ook erg cool. En Duits. Ik moet nog een Junghans en Sinn hebben, maar die bovenste Junkers is ook niet slecht.

3 likes

Ja, maar niet alle nederlandstaligen identificeren zich per sé met Oranje :wink:
Nu blijf ik daar op doordrammen maar ik erken best dat dit forum voor het overgrote deel door Nederlanders bezocht wordt hoor. Ik vind eerder oranje écht geen mooie kleur :slight_smile:

Ook achterop het deksel? Persoonlijk vind ik dat het wel duidelijk moet zijn dat het om een HFLE gaat. Zelfs opende Speedy Tuesday staat #speedytuesday

2 likes

Zouden we bij Christopher Ward iets gedaan kunnen krijgen?


7 likes

Juist bij CW is de kleine duiker misschien een leuke optie!

5 likes

Zo blijf ik er op doordrammen dat niet iedere inwoner van Nederland een Hollander is. Niet naar de Belgen toe, maar naar m’n landgenoten. Omdat ze het gewoon maar niet willen begrijpen. Kort en goed: Dram vrolijk door. Da’s uitstekend en misschien dat het ooit nog eens indaalt.

Als rechtgeaarde Nederlander van provinciale komaf zou ik terug willen naar de Republiek. :+1:

Ook een uitstekend idee. Ik zou erg gecharmeerd zijn van een kleine mod op de onderste, de C65 Vintage. 38mm, mooie wijzer-set… I approve! :+1:

3 likes

Neuh, minimaal 40mm

2 likes

Deze uitvoering kost 745 euro. Lijkt me niet haalbaar dit jaar.
Wel een leuk horloge.

Zal inderdaad krap worden, maar als je ziet met welke kortingen ze af en toe gooien bij CW, wie weet is het mogelijk… :thinking::grin:

1 like