HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Deze schoonheid haalt de 500 euro niet eens!

5 likes

Jaaaaaa een DOXA HFLE!!!
Moet zo’n ding eens passen!

Naast mijn eerdere opmerking over de Stowa die op 1 staat, vind ik de vogel een goede 2e :smile:

1 like

Dan Henry maakt ook geinige klokjes.
Ook zeer schappelijke prijzen.
(Foto monochrome watches)


1 like

1890 dollar… helaas…

Ha, ik bedoelde niet als HFLE he :slight_smile:

1 like

Yes, leuk, wie weet een echt andere wijzerplaat en bezel erop! Kan als Dan Henry mee wil werken of als we zelf op zoek gaan naar de Chinese fabrikant.

Kijk het blijft natuurlijk net als met de Longines Legend Diver natuurlijk een gewone in plaats van een Supercompressorkast.

Mijn angst hier is echter dat de grote groep weer de “out of proportion” 42mm gaat wil… terwijl dit model kast niet als 42mm is geleverd, wel de Longines en de Enicar maar die modellen kast waren anders.

en laat dat oranje ook maar voor wat het is.

Mogen er gaan horloges meer gemaakt worden voor mannen met échte polsen nee?

Mee eens. Dat gemiep over ‘ja maar oversized 42 mm’… Ik heb polsen van 21 cm. Alles kleiner dan 40 mm is een poppenklok…

5 likes

Ik denk persoonlijk ook dat 40mm een maat is wat iedereen prima past. Ik pas iig voor een 37mm variant van welk merk dan ook

:joy:

Keuze genoeg in grote horloges. In 36-40mm is het lastig hoewel dit de laatste tijd steeds beter wordt.

Ik ben voor ieder horloge dat geen oranje elementen heeft. Ik heb niets met oranje/Oranje :wink: Er moet toch een ander Nederlands iets te verzinnen zijn, anders dan een lik oranje verf. Kan bijv. prima leven met een Nederlands merknaam, ook als is de schrijfwijze wat archaïsch :grin:

3 likes

Dat was natuurlijk een gebbetje.

Haha keuze genoeg zoals al wordt aangegeven.

Tenzij goed van proportie, jouw Sturmanskies zijn ook onder de 40mm en staan ook op jouw pols super! :grinning:

Ik ben dat woord moeten gaan opzoeken, maar ik ben er zeker van dat de nieuwe HFLE een oranje knaller wordt in 34mm. Terwijl ik nou net een 54mm in de Belgische driekleur wilde voorstellen!

12

13 likes

:+1:

Dat dus. Het werkt voor mandarijnen, maar verder moet je me er niet mee vermoeien.

Waarom eigenlijk? We zijn overwegend Nederlands hier, maar hebben zeker ook een aantal Vlamingen onder ons. Bovendien weet ik al dat ik Nederlander ben. Mijn omgeving weet dat ook. Waarom moet m’n horloge dat nog eens bevestigen?

5 likes

Mss niet slecht met het aankomende WK op het oog. :wink:

3 likes

:joy:

ik zou het wel gaaf vinden als we eens iets heel nieuws zouden doen, bijv een licht getweakte versie van

En dan natuurlijk tegen de absolute early bird prijs…

2 likes