Hoeveel horloges telt jouw collectie?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik zie soms mensen 5/6 horloges kopen in een paar maanden tijd.

Dan vraag ik me gelijk af, hoeveel horloges telt jou huidige collectie? En hoeveel zou je ultieme collectie tellen?(wel draagbaar dus niet 1000 ofzo :wink:)

Groetjes

Ik ben net na de nodige avonturen bezig om terug te gaan naar een 3 piece collectie. Van meer horloges krijg ik de zenuwen.

4 likes

Pff koop er tientalen in een paar maanden tijd, maar mijn collectie probeer ik toch onder de 10 stuks te houden. Momenteel heb ik er zes. Idealiter heb ik een 3-piece collectie. Komt wellicht vanzelf een keertje, maar dan wil ik eerst nog wat upgraden.

1 like

Momenteel heb ik een stuk of 30 maar de afgelopen paar jaar zijn hier een kleine 200 voorbijgekomen. Momenteel nog een stuk of 10 onderweg. Ik ben wel een beetje aan het bedenken wat ik nu écht wil houden want af en toe loopt het wel een beetje uit de hand

2 likes

Ben een flipperaar.
Momenteel maar 2😅

Op dit moment een 3 piece collectie…

Komt zeer binnenkort nog een horloge bij maar dan zal er ook weer 1 gaan vertrekken…

6 likes

Mijn sweetspot is 8. Ik kom daar altijd op uit zonder het eigenlijk zo te plannen.

1 like

Tussen 15 en 20. Ca. 12 in regelmatige roulatie.

… Zegt de man met de Patek in zijn collectie. Vind ik leuk. :grin: Ben nou al benieuwd naar de upgrades.

On topic: mijn collectie omvat 5 mechanische horloges, waarvan ik er 3 regelmatig afwissel. Verder een Pebble die meegaat met hardlopen, en nog een stuk of 3 in wat lades/kasten/ergens.
Ik flipper niet, en heb momenteel niet het gevoel dat ik wat nieuws moet hebben.

2 likes

Vanaf morgen weer 4 stuks, heb er wel eens 10 gehad maar dat gaf te veel onrust :grin: 6 zou de max zijn voor mij.

Heb inmiddels een kleine allergie voor collectie’s groter dan 3-4 stuks, dus nu 2.

Twee stuks, een quartz en een mechanische, ik heb ze al drieënhalf jaar. Ze zijn echter niet veel soeps.

2 likes

Drie stuks voor mij. Hardloop/gps horloge tel ik dan niet mee, En heb nog een beater met lege batterij liggen bedenk ik me nu, maar die telt natuurlijk ook niet :smile:

Eigenlijk draag ik er steeds maar één (op sporten na dan):

9 likes

Op enig moment had ik er rond de veertig die ik in horlogekisten bewaarde en daarnaast slingerden er nog wat rond waarvan de band stuk was of waar iets anders mee was.Het forum had een “slechte” invloed op mij gehad.:slight_smile:
Toen besloten om te gaan verkopen en te gaan sparen voor het serieuzere werk (voor mij dan). De eerste stap hiervoor heb ik gezet middels de aankoop van een Oris Acquis, Ik was hiervan zo onder de indruk dat ik besloot om verder af te gaan bouwen naar 3 tot 5 horloges van vergelijkbare kwaliteit of hoger. De benodigde fondsen zouden voornamelijk moeten komen uit de verkoop van horloges (en overbodige gadgets) Tussentijdse aankopen zouden taboe zijn. Dat is niet helemaal gelukt :wink: De naderende vakantie vond ik toch wel een rechtvaardiging om een leuke vakantieklok te kopen, een Hamilton Khaki Officer. Het topic over vakantieklokken heeft hier zeker aan bijgedragen.
Een kleine terugslag, maar ik heb inmiddels de foto’s klaar staan om weer een aantal horloges op het verkooptopic te zetten. Terug op de “goede” weg.

Of het er daadwerkelijk 5 worden weet ik niet, maar de collectie zal zeker een upgrade krijgen.

3 likes

4 en dat is er 1 te veel eigenlijk.

1 like

Stuk of 30 ook. Ik heb nog geen idee wat een ultiem aantal voor mij zou kunnen zijn, ik zou denk ik de helft zonder al te veel pijn aan het hart weg kunnen doen, daarna wordt 't moeilijker. Ik geef m’n geld (vooralsnog) liever uit aan de variatie, dan aan een enkel duur horloge.

6 likes

Momenteel ook 1. Heel rustig vind ik dat…, na 10 stuks op het hoogtepunt een paar jaar geleden.

Collectie van onder de 10st is ok. Hiervan 3 fevoriete om regelmattig te dragen en de rest om “mee te spellen”. Spellen is onze ruilen, toch?

1 like

Begonnen met kwantiteit en inmiddels de weg naar kwaliteit ingeslagen. Heb 4 horloges in dagelijkse roulatie, de rest ligt te verstoffen en is niet de moeite waard

1 like

Volledig mee eens! Niks meer en niks minder. Ik ben helaas in die eerste fase. Verzamelen als hamster, niet alltijd wetend wat ik eigenlijk wil.

1 like