Hoeveel horloges telt jouw collectie?

Een gewetensvraag. Ik heb inmiddels 14 horloges, maar of ik die nou allemaal bij mijn collectie moet tellen? Er zijn er een paar die ik niet zou missen als ze op een dag in rook op zouden gaan en die ik nooit draag.
Ik hou het dus op 12 horloges, waarvan er een stuk of zes in de vaste roulatie zitten.

1 like

Haha dat nogal een collectie!!

Ben wel benieuwd naar een groepsfoto :wink:

1 like

Prachtige collectie!
De Breitling Montbrillant A41330 heb ik ook in het bezit :slight_smile: en die staat erg mooi naast mijn Navitimer Airborne D33030

1 like

ik meen dat er ergens in mijn draadjes 6 foto’s zijn met een hele kluit horloges tegelijk, daar staan er ook zo’n honderd op ( ik heb een tablet crash gehad en ben veel foto’s kwijtgeraakt )

6st.

hieronder vind je een deel van die foto’s inmiddels nog een stuk of 10 erbij .

ik ben niet gek… ik bouw aan een emperium :innocent:

Hij is eerst nog op zoek naar een geschikte groothoeklens. :joy:

Mooi 5-tal zo!:ok_hand:

Op dit moment telt mijn collectie 6 horloges, maar dat moeten er weer 5 worden. De 5 die nu mijn volledige collectie vormen zijn:

Rolex Datejust 1601 op bruin leer
Omega Constellation Pie Pan op grijs leer
Seiko 6309-7290 uit geboortemaand en jaar
P1lot One
G-Shock GW5200 BC

Hieronder allen te zien in mijn horlogedoos.

Verder heb ik nog een prachtige vintage Bulova Accutron Spaceview, maar die staat hier te koop op het forum omdat ik mijn Rolex Datejust op de bruin leer dagen draag.

4 likes

Drie stuks:

  • Rolex GMT-Master II (116710LN)
  • Rolex Daytona (116520)
  • Panerai Luminor 1950 (392)
    Veel meer hoeven het er niet te worden.
1 like

Mijn collectie:

  1. Tudor Pelagos

  2. TW Steel

  3. Casio G-Shock GW-M5610R

  4. Seiko Orange Monster 1e gen (bijna onderweg)

Ben de afgelopen maand van 6 horloges terug gegaan naar 2 en zit momenteel weer op 3…een mooi/handig beperkt aantal imo.

TWCO Air Controller
Seiko SNGZ15 (laatste aanwinst)
Casio Gshock Mudman Atomic

hoeveel horloges telt jou huidige collectie? 5

Revue Thommen Airspeed XL
Stowa Flieger Original
Timefactor Speedbird III
Maurice Lacroix Mirros
Casio G-Shock Riseman

En hoeveel zou je ultieme collectie tellen?(wel draagbaar dus niet 1000 ofzo :wink:)
Hmm lastig… maar iig:

Patek Minute repeater
JLC Gyrotourbillon
Montblanc Metamorphose
Ik stop maar wat merk dat ik hebberig word :slight_smile:

Tja, ik heb er nu 1 teveel… Dilemma…

Bovenste en onderste rij: Stopwatches van Minerva, Junghans en Omega; de laatste twee sneltikkers (36000), Omega RAF 30T2 uit 1945, Omega Chronostop 1967/8, Omega - nou ja, die kent iedereen wel, :wink: deze trouwens uit '99,14K erfstuk uit 1904 met zeer fraai ankergang-uurwerk; tijdens mijn horlogemakers-cursus geheel gerestaureerd, ETA (ook op de wp ETA gesigneerd) vergulde 2824-2 vanwege een van de twee besten van mijn cursusjaar, Zentra compressor - gratis uit de “rommel”- lade van mijn cursus; ter plekke geserviced en dus mee mogen nemen, kakelverse forum-deal - de Celsus “Monza/Top-Time-look” 7733 panda; die bizar nauwkeurig blijkt te lopen, Seiko 6139 met helaas een kort na aankoop defect geraakt centraal secondentelrad - is ook een beetje een Franken-watch, met een brak uurwerk in een ongeveer NOS-kast en wijzerplaat/wijzers, de ook recente -erg scherpe- eBay-aankoop Bucherer met 7750 (pre-ETA), Porsche-Design looks, loopt ook bijna als een kwartshorloge.

De SKX-007J moest voor de foto even de doos uit…:hushed: :wink:

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik zie een oplossing…

009 lijkt me? Mocht je hem zat zijn… :wink:

Werd maar een paar jaar lang gegeven, in een ROC in Amsterdam. Zat er in een van de laatste jaren, 2007. Drie dagen per week, een jaar lang. Werkte drie dagen daarnaast, zondag vrij. Was eigenlijk een cursus voor volwassenen die een career-switch ambieerden, en snel klaargestoomd wilden worden. Subsidie werd stopgezet, en uurwerkdocent Machiel Kalf (topvent, maar wel met een gebruiksaanwijzing) liep al een eindje richting pensioen.

Ik ben daadwerkelijk een paar jaar horlogemaker geweest - maar mijn werkgevers en vooral collega’s lagen me niet. Licht ontvlambare, hyper-materialistische, nihilistische party-animals met enorme ego’s. Wat? Ja, inderdaad. Je verwacht het niet meteen…

Nu 's kijken of ik thuis (eindelijk) een leuk knutselhoekje kan opzetten. :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Rado Voyager automaat
Solvil et Titus 2 maal automaat
Tissot, Maurice Lacroix, Raymond Weil Quartz
Edox 4 vintage automaten die alle 4 prima lopen
Omax automaat met as loopwerk NOS
Sector adv 4500
camel trophy
Certina DS en Delfin

Ergens tussen de 200 en 250 stuks…

I know… I know… when hobby becomes hoarding.

2 likes