Hommages of het echte werk?

Voor mij is het lekker sparen en naar het echte werk toe werken.

Ja over 10.000 jaar (give or take a few years) want 10.000.000.0000 / 1.000.000 = 10.000

Ik schrijf nergens dat Rolex een mint horloge blijft, ik schreef enkel dat Rolex gemakkelijker als een erfstuk zal aanzien worden door niet horloge-kennende medemensen dan bijvoorbeeld een Seiko, Festina, Rodania, Pontiac maar ook merken als Staudt, Glashütte, Nomos enz zijn bij velen niet gekend. Vele mannen kennen dan wel weer namen als Rodania, Festina, Tissot, Certina, Oris of zelfs Omega omdat die veel sportevenementen sponseren maar daar stopt heel dikwijls hun kennis…
De leuze van PP dat je enkel zorg draagt voor het horloge van je erfgenamen is ook een beetje het verhaal van Rolex (maar dan bekeken uit de ogen van de erfgenamen).
In verband hiermee kun je ook nog eens het draadje erop na lezen Wat doe je na je dood met je horloges? daarin kun je toch dikwijls lezen dat velen schrik hebben dat hun collectie niet op z’n waarde zal geschat worden :wink:

Doe eens de navraag hier op het forum (toch allemaal liefhebbers van mooie horloges, hoop ik :innocent:) hoeveel er hier een Longines hebben (geen vintage) en de cijfers zullen bedroevend laag zijn voor een merk met zo een geschiedenis. Hetzelfde met Oris een leuk onafhankelijk merk maar minder gezien hier dan Rolex en ga zo maar door… Zelfs jouw Grand Seiko die volgens mij naast Rolex mag staan wordt hier minder gezien dan de zoveelste Rolex…
Maar dat Longines de Volkswagen Golf van de Swatch groep zou zijn vind ik dus heel moeilijk te geloven, ik geloof echt niet dat de verkoopscijfers daarvoor nog hoog genoeg zijn, ik denk dat je de Golf eerder een klasse lager zult moeten zoeken bij Tissot, Certina of Hammilton

1 like

Passat dan?
Longines is wel zo’n horloge wat je koopt als je eigenlijk als leek met je eindejaarsbonus naar de juwelier ging om eens naar een Rolex te kijken, die toch wel héél duur vindt, en vervolgens een Longines tegenkomt als ander “gerenommeerd” merk maar met een veel minder pijnlijke prijs.
Zelfde geldt in mijn ogen een beetje voor Tag Heuer: Marketing best redelijk op orde voor lekenland.

1 like

Ik vind Tag Heuer de Nokia onder de horloges, ze brengen zo ontzettend veel modellen uit dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

1 like

Samsung :wink:

Nokia is dan misschien meer Heuer :smiley:

1 like

Naar mijn aanvoelen is dat tegenwoordig anders kijk eens naar Longines only begonnen in maart 2016 en tot op heden 353 reacties (Tag) Heuer Only begonnen in mei 2016 en tot op heden 1020 reacties dus 3 maal zoveel als in het Longines topic.
En de meeste mensen die ik ken zullen als “luxe” merk eerder Tissot of Certina of wat duurder dan Ebel of Oris (Rado) kopen dan dat ze Longines zouden kopen (maar ik kan dit niet bewijzen enkel schrijven dat dit mijn aanvoelen is)…

Soms gaat dat gepraat over merken mij de pet te boven, zeg maar. Waar haalt iedereen het toch vandaan?

4 likes

Over wat had je dan willen praten op een horlogeforum? Voetbalploegen of de eerst volgende verkiezingen?

Ik denk dat praten over merken nu eenmaal hoort bij een horlogeforum als je enkel in referentiesnummers zou praten (zoals sommige Rolex kenners het wel kunnen) dan wordt het nog moeilijker om te volgen…

1 like

Het gaat mij om de stellige gevoelens bij merken. Rolex is voor patsers, Tag Heuer is saai, Omega is voor wannabees, ik zeg maar wat. Elk merk maakt mooie horloges. Als je nou eens het feit of je een horloge leuk vindt, niet laat afhangen van het merk.

5 likes

Ik heb drie van die dingen liggen. Fijne spiegel is dit.

3 likes

:clown_face:

1 like

Natuurlijk kun je bij veel (ik zal niet schrijven bij alle :wink:) merken mooie horloges vinden, en sommige zullen meer in je smaak vallen dan andere…

Maar het is en het blijft toch zo dat bepaalde merken je meer doen dan andere merken (geschiedenis, gebruikte technieken en materialen, herinneringen,…) en tussen lotgenoten moet je daar toch kunnen over praten?

Ik ben een kleinere wannabee dan jij…:stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb er maar twee :innocent:

1 like

Zeker. Ik zeg niet dat je niet over merken mag praten, is juist leuk, maar ik sta wel verbaasd over (de vaak negatieve) stelligheid daarvan.

1 like

De vraag is of je er wel drie zou willen. En wat dat dan zegt. :wink:

Ik denk dat de meeste hier wel schrijven zonder negatieve instelling, mocht je ooit denken dat ik iets tegen een merk heb moet ik je teleurstellen… dat is echt niet zo, tot op heden heb ik met geen enkel merk slechte ervaringen gehad (of toch niet voldoende om me van het merk af te keren :grinning:).

1 like

Het was totaal niet tegen jou.

Ik heb mezelf belooft om geen horloges meer te kopen dus je mag me zo geen moeilijke vragen stellen… :flushed:

1 like

Oei :flushed: Excuseer mij, maar omdat het onder een bericht van mij stond en dat we al een tijdje over bepaalde merken bezig waren… :flushed::flushed::flushed:

1 like

De opmerking floepte eruit, terwijl deze gedachte al lang bij me leeft.