Wat doe je na je dood met je horloges?

Sinds kort ben ik een “actieve” lezer op dit forum, veel interessante en leuke topics komen voorbij en dan blijf je terugkomen. Vandaar dat ik dacht, ik gooi er ook eens een in.

Er zijn een aantal zekerheden in het leven, belasting betalen en de dood. Over het laatste deze topic.

De vraag: welk horloge neem je mee naar de laatste rustplaats (of wellicht doe je dat niet) en word je dan begraven of gecremeerd (bij cremeren gaat het zeker in vlammen op)

Gezien de hoge prijzen van sommige horloges die hier voorbij komen deze vraag.

Om antwoord te geven op mijn eigen vraag, ikzelf bezit nog geen hele dure horloges, maar ik denk (op dit moment) dat ik bij mijn begrafenis het horloge dat ik dan actueel draag mee zal nemen (ik word overigens gecremeerd)

5 likes

Als horloge liefhebber laat ik mijn horloge niet wegrotten in de grond. Laat mijn erfgenamen ze maar verkopen en het geld nuttig besteden.

17 likes

Mijn Rolex gaat naar mijn oudste dochter, de rest mag iets anders leuks uitzoeken, ik moet alleen nog een briefje in de kist doen waar op staat hoeveel de horloges waard zijn zodat ze ze marktconform kunnen verkopen.

20 likes

Hallo Leo,

Interessante vraag.

In mijn geval gaat alles naar mijn vrouw, behalve mijn Rolex Datejust. Die laatste gaat naar mijn dochter.

Welkom op het HF! :sunglasses:

Groet, Harry.

5 likes

:expressionless::expressionless::expressionless:

Ik neem alles mee.
Valt er nog wat te schatgraven voor de speurneuzen.

35 likes

Daar ga ik mij tegen die tijd niet druk over maken.

3 likes

Als ik dood ben heb ik geen horloge meer nodig. Dus mijn erven mogen ze verpatsen. Ik ga er gemakshalve van uit dat ze intelligent genoeg zijn om ze even te laten taxeren. Dat ga ik zelf natuurlijk niet doen. Als ze ze te goedkoop verkopen weet ik dat toch niet.

6 likes

Naar mijn zoon, en indien het ooit nodig mocht zijn, de boel liquideren. :+1:

Mijn horloges gaan naar mijn zoons, opdat zij zich net zo kunnen aanstellen als ik.

13 likes

:point_up:

Mijn DateJust mag t.z.t. naar mijn zoon :slight_smile:

(Ho, op de verkeerde gereageerd. Hoe haal je dit weg?)

Jij laat je begraven? Sommigen hier weten waar je woont, hè! :wink:

7 likes

Dat mag de oven niet in :nerd_face:

1 like

Kijk, dát is een troostende gedachte…

1 like

ik ga met m’n Speedy zachtgekookte eitjes timen in de hemel…

…obviously…

6 likes

Doet mij denken aan een reclame van Patek,: tikt nog 14 dagen langer dan uw hart :innocent:

20 likes

Dit topic, gezien de naderende dood, lijkt mij meer geschikt voor het vintage gedeelte. :wink:

13 likes

Hoho dan maken ze hier straks allemaal een account aan met het welbekende “Ik heb een horloge uit een erfenis…”. :wink:

Slim!

2 likes

Was toch IWC? Als dit horloge stopt, bel dan een ambulance omdat de drager 7 dagen niet heeft bewogen…

5 likes

Ik ga ze aan de bingo club geven zodat de achtergebleven familie er geen ruzie over kan maken. Laat ze maar mee doen als prijsje uit die molen.

8 likes

Oei daar heb je een goed punt, dus bij cremeren eigenlijk geen optie.