(Tag) Heuer Only (Deel 1)

Ik weet het, niet iedereen is fan van de zogenaamde Only-topics. Persoonlijk vind ik het wel lekker overzichtelijk.

Ik was niet echt groot fan van TH, maar ondertussen toch twee Carrera’s in bezit. Daar ben ik erg content mee!

TAG Heuer is een Zwitsers horlogeproducent en -merk. Het ontstond uit de overname van Heuer door Techniques d'Avant Garde in 1984. Het bedrijf Heuer is in 1860 opgericht door Edouard Heuer in St-Imier en is onderdeel van LVMH. Het merk is bekend om haar sportieve horloges van hoge kwaliteit, vaak voorzien van een chronograaf. Het uurwerk (oftewel het kaliber) van de meeste TAG Heuer horloges wordt geleverd door ETA, de grootste producent van uurwerken en horloge-onderdelen in Zwitserland.

Tegenwoordig brengt het bedrijf horloges op de markt via samenwerking met beroemdheden uit de sport- en filmwereld, die een ambassadeursfunctie voor het merk vervullen. Zo verbonden onder andere Ayrton Senna, Kimi Räikkönen, Tiger Woods, Brad Pitt en Uma Thurman zich aan TAG Heuer.

Formule 1
Op 4 december 2015 maakte de fabrikant bekend dat het de "official timekeeper", "official watch" en "Team Performance Partner" van Red Bull Racing zou worden vanaf het seizoen 2016. De "power unit" (motor+hybride aandrijving) achter in de "Red Bull Racing-TAG Heuer RB12" wordt gemaakt door Renault maar draagt de naam "TAG Heuer".

Laat de foto’s maar komen! Uiteraard zijn de laatste nieuwtjes etc ook van harte welkom.

8 likes

22 likes

Grt. Marco

16 likes

14 likes

Swiss avant-garde :thumbsup:

3 likes

Goed plan dit topic, kan ik gelijk een vraag kwijt :smile:

Ben momenteel bezig (in onderhandeling) om een TH Aquaracer 500 Calibre 5 WAJ2110 te kopen. Deze staat op rubber maar zou er graag een stalen band bij kopen. Is elke TH Aquaracer Calibre 5 van dan goed (ongeacht uitvoering zoals zwart, blauw, grijs of met gouden bezel) qua formaat van de lugs?
Hoor het graag en alvast dank.

1 like

Ik heb dit horloge eens voorbij zien komen op het forum. Ik weet alleen niet meer wie. Was het @Boetje?

*edit Naam gewijzigd, ik zat er in eerste instantie naast.

Mooi merk. In de ‘nineties’ keek ik altijd naar de F1 met Jos the Boss. Tag Heuer was altijd als sponsor in beeld.
En nu zelfs als team sponsor van Max!
Dus onder het motto win on Sunday, sell on Monday viel me de nieuwe F1 lijn met automatisch cal.5 op. De verborgen/rechte bandaanzet stond me altijd tegen van de oude F1 series maar nu is dat gelukkig opgelost met normale lugs.
Deze ref.WAZ2113 dus: (is er ook met zwarte plaat)

(foto van internet gehaald)

5 likes

@SwedishChef topic titel anders veranderen in “TAG Heuer topic”, want only is toch een winkel? :wink:

Er is al veel over geschreven; zoekopdracht!

i know :smile:

Vooruit, ik doe mee:

48 likes

Stiekem zat ik daar op te wachten! Ik dacht je verzameling Heuers wel groter was. :wink:

Geen TAG Heuer topic is compleet zonder een Monaco. :smile:

22 likes

En een paar exen:

17 likes

Nog twee exen:

Deze zou ik nog wel eens terugwillen:

9 likes

4 likes

Mijn ex…
http://myalbum.com/photo/Dy1BMMB275D0/720.jpg

…en mijn huidige Tag Heuer
http://myalbum.com/photo/6Hwt74ootmzq/720.jpg

10 likes

Mijn huidige twee:

22 likes

Die tweede (7?) is zo gaaf. Een Aquaracer zou ik misschien ook eens moeten proberen.

1 like