Horloge gemagnetiseerd

Haha, alsof een Polerouter gemagnetiseerd kan worden…Nee hier moet echt iets anders aan het handje zijn! :wink:

1 like

Yup, dat had ik ook al beseft. Er is echter geen andere verklaring. Het ding heeft in het najaar van 2018 een volledige onderhoudsbeurt gehad. En van +/- 10s/d naar +/- 15 min/d, van de een op de andere dag?

Was ook maar een geintje, gevallen zou nog kunnen (dat heb ik gehad bij een omega smp 300)

Heb je een demagnetiseer apparaat?

1 like

Ik wil hier iets grappigs over zeggen maar dat hoeft niet eens.

:joy: :+1:

1 like

Haha, ok, voor de volledigheid: ik twijfel dus over welke ik moet kopen :stuck_out_tongue:

2 likes

Maar de tv staat op de mediabox. Dat mag helemaal niet van Ziggo. Maar ik doe het lekker toch.
Dus als hij naast de mediabox ligt, ligt hij tevens onder de tv.

1 like

:triumph:

Je horloge onder de televisie naast de mediabox neerleggen. :thinking: Ik ben zelf een flinke sloddervos, maar ik moet bij dit verhaal toch aan mijn grootmoeder denken.

2 likes

Als je maar niet op inductie kookt :slightly_smiling_face:

2 likes

:joy:
Ja maar…de KALLAX kast die dienst doet als tv-meubel, doet tevens dienst als boekenkast en als plank om random zooi op te leggen. Waaronder in dit geval mijn horloge. Mijn @Mojo watchpouch ligt 20cm verderop namelijk.

Dat doe ik wel, trouwens. Kan dat van een afstand van 10cm kwaad?

2 likes

Ah, dat verklaart. :sweat_smile:

Als je @Jeffrey1984werktnietmeer mag geloven (en ik zou niet weten waarom niet), dan kan het geen kwaad.

1 like

Als ik dit zo lees dan heb je een mediabox met harde schijf erin?

Klopt dit?

Dan kan het heel goed dat je Polerouter gemagnetiseerd is.

Ik zou even met je horloge langs de juwelier/horlogemaker gaan.

Als je te enthousiast met die demagnetiseer apparaatjes aan de slag gaat dan is het mogelijk dat je de kwaal alleen maar erger maakt en alles magnetiseert, zoals kast en of achterdeksel en je hele uurwerk bijvoorbeeld.

Groeten,

Noel.

3 likes

Hoe gaat dit in z’n werk? Dan zou je het horloge niet bij de bron hebben moeten wegbewegen, maar wel plotseling de stroom hebben moeten uitschakelen, volgens mij. Ik ben oprecht benieuwd, want ik hoor de waarschuwing vaker, maar ik heb de logica erachter nog niet doorzien.

1 like

Geen idee hoe het fout demagnetiseren in zijn werk gaat.

Ik heb alleen van een grijze handelaar uit Duitsland gehoord die ook de fout is ingegaan met demagnetiseren, dat het ook uitmaakt welke demagnetizer je gebruikt.

Die AliExpress meuk kan echt roet in het eten gooien, de QC bij die hele goedkope dingen is nihil.

Een goede demagnetizer heeft een goede horlogemaker wel in huis.

Ik zag laatst ook toevallig een filmpje van Federico Talks Watches waarbij het horloge uit elkaar moest en kast achterdeksel en uurwerk apart van elkaar gedemagnetiseerd moesten worden, omdat dit ook fout gegaan was.

Groeten,

Noel.

2 likes

Mocht je in de buurt van Rotterdam of den Haag wonen kunnen we wel even iets regelen om te kijken of het echt zo is. Ik heb er een.

Vriendelijk bedankt voor het aanbod! Als Nijmegenaar kom ik niet vaak in die contreien. Ik heb zo’n ding van @HorloG besteld net :wink:

2 likes

Dat is inderdaad wat uit de richting

Misschien deze even bellen…

image

5 likes

Een Kallax? Hoe groot is jouw tv?

image