Horlogepraat buiten het forum.

Vooral als je afspreekt in de lobby van een hotel en dat je geen idee hebt met wie je hebt afgesproken blijft heel apart. “Ik zit aan de derde tafel rechts met een rode trui” :sunglasses:

1 like

Niemand, maar dan ook echt niemand die het iets boeit.
Of waar ik mee kan praten :sweat:

Ik ga vaak midden op straat staan…

tenor

4 likes

Misschien moeten we een praatgroep oprichten

1 like

Helaas geen gelijkgestemde in mijn omgeving…
Ik zever meestal wat tegen m’n vriendin, die knikt dan of geeft af en toe haar ongezouten mening en laat me verder in mijn waarde. :sweat_smile:
Ik blij, zij blij, wij blij!

En? Wat heb je voor jezelf gekocht … :rofl:

Niemand in mijn omgeving die ook maar enig idee heeft. Ze vinden het vooral apart en een horloge van 600 euro vinden ze lachwekkend duur.
Het bevestigt wat ik ooit in een eerder topic zei:

Héél soms heb je een gesprek over horloges omdat je bij een collega een aardig horloge spot, zoals laatst een Speedmaster, maar het blijft dan bij een gesprekje over die Speedmaster.
Wel is het zo dat mijn zoon van 14 drie horloges heeft (hij had al een Swatch en met kerst kochten mijn ex en ik toevallig allebei een Casio voor hem) en, wellicht geïnspireerd door mij, het ook leuk vindt om die dagelijks af te wisselen.

2 likes

Wat doe je kattig tegen je vriendin. Gewoon zeggen dat je allergisch bent voor die beesten.

1 like

Hahahahaha what the fuck man. Een allergie verzinnen? Voel eens aan je hoofd :joy:

5 likes

Dat heeft de vriend van mijn ex gewoon gedaan. :smile: Mijn ex gelooft alles wat hij zegt dus geen kat. Maar nu mag hij geen hond. :grin:

3 likes

Gewoon een paar oude legerkeuringstrucjes toepassen: doorgesneden ui onder je oksels klemmen, met je vingers in je ogen wrijven, nadat je een Spaanse peper hebt gesneden, en om het helemaal af te maken, een stuk watermeloen tussen je bilspleet klemmen. Dan loop je naar je vriendin en zeg je dat je net in het asiel bent geweest om een kat voor haar uit te zoeken, maar dat je hebt ontdekt dat je allergisch bent. Dat van die watermeloen verzon ik net, maar je hebt op dat moment toch ergens verkoeling nodig.

11 likes

Als je echt wil zweten moet je die Spaanse peper in je naad smeren denk ik dan, maar thanks, but no thanks.

Ik ben niet van de excuusjes verzinnen, terwijl ik ook gewoon kan zeggen wat ik ervan vind.

Zou het echt zo makkelijk kunnen zijn? Dat kan het.

1 like

Die kat komt er gewoon !

3 likes

17K HF leden op 17 miljoen Nederlanders. Dat is 0,1%, de kans dat je in het wild echte liefhebbers tegenkomt is erg klein. Ik ken er 1 ook een HF’er en verder net als de rest weinig mensen om de hobby mee te delen…

3 likes

Ken niemand geen collega’s of familie die zich interesseren in horloges. Ben een beetje zielig :cry::disappointed:

1 like

Ik vind dat best veel eigenlijk 0,1%, dat betekent dat 1 op de 1000 mensen een hf’er is. Grote kans dan dat je af en toe ongemerkt een HFer tegen komt dan.

2 likes

Tuurlijk :joy: Archibald Amadeus van Liesbrit, Archie for friends, laat groeten. :+1:

2 likes

Alleen René heeft al 5 accounts (of meer…), of er 17k unieke leden zijn… ik betwijfel het. :wink:

2 likes

Haha dat was ook mijn gedachte.

En ach ‘tegenkomen’: de meesten zitten bleekjes binnen of in een elitegroep😁

1 like

Thuis word er soms wel eens over horloges gepraat.
Op het werk krijg soms de opmerking of ik weeral een nieuw horloge ga kopen als ik op een rustig moment door horlogeartikels zit te scrollen of eens naar advertenties zit te kijken. Verder word er heel weinig over gesproken. Tenzij met iemand die ik op het werk heel soms eens zie. Het was me al opgevallen dat hij soms eens een verschillend horloge draagt en op een bepaald moment met een mooi horloge er over begonnen. Bleek dat hij een verwoed verzamelaar was en ooit lid van het forum maar ondertussen al jaren hier niet meer is geweest en zijn collectie flink had uitgedund naar enkele topstukjes.
Een tijdje geleden had ik wel een collega die wat advies kwam vragen voor de aanschaf van een horloge voor zijn zoon.

Dus als ik hier 10 likes krijg van forumleden dan zijn het er eigenlijk maar 2. Waarvan waarschijnlijk 1 het alleen
maar deed omdat 0 likes zo knullig is. Ai, lastig hoor… bevestiging zoeken in je hobby.

4 likes