Huidige Invicta versus Vintage Invicta

621001
GR

Denk trouwens dat je niks zal vinden behalve mijn eigen website. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

4 likes

@PLP hier kun je discussiëren

Ik doe niet aan discussiëren, ik geef gewoon mijn mening en daar zul je het mee moeten doen.

Dat kan, maar gewoon maar je mening ergens neer ploppen vraagt ook om reactie.

Belangrijkste argument dat Invicta van toen wel iets met vandaag de dag te maken heeft is dat het niet net als A Lange Sohne jarenlang non actief is. Invicta kwam in de jaren 80 in moeilijk water onder toenmalige beheer (was toen al niet meer direct van de familie Picard) en is toen naar overgenomen door de Amerikanen. Die niet op de oude voet verder ging, maar oriënteerde op welke doelgroep ze zouden moeten focussen. Dat laatste betekent niet dat ze er niks mee van doen hebben, wel dat ze veranderingen door hebben gevoerd.

Gaat weer lekker deze discussie.
Maakt het wat uit ?
Er zijn mensen die de extreme horloges van Invicta mooi vinden. So what ?
Smaken verschillen. Wat ons op dit forum zou moeten binden is de liefhebberij. De zelfbenoemde betweters en “liefhebbers van echte horlogemerken” begrijpen het niet helemaal volgens mij.
Het leuke van deze liefhebberij is namelijk dat er genoeg keus is voor alle merken/prijzen/bedragen/historie.
Wat ik van Rolex, Breitling of Panerai vind, is mijn mening. Het volstaat om te zeggen dat het niet mijn smaak of keuze is en daarmee basta. Affakkelen van mensen of merk die wél tevreden zijn met dat merk of model is snobistisch, arrogant en getuigd van niet veel liefhebberij of begrip.
Ik koop wat ik mooi vind. Ik heb Omega, Seiko, Citizen, maar ook enkele Invicta’s
Ik ben niet gecharmeerd van de extreme modellen maar ze maken ook hele leuke automaten net origineel ontwerp. Of het nou een vintage Invicta is of een moderne, een leuk horloge is een leuk horloge.

3 likes

1 van mij favoriete horloges. Automaat, loopt eng accuraat en heeft inclusief lederen bandje slechts een paar tientjes gekost.

3 likes

Je draagt wat je mooi vindt, daar gaat het toch om! :slight_smile:

Begint om 10 voor 11 al aan de overgang? ehh, datumovergang?

3 likes

Nee Orisfan, Kwart voor Twaalf wordt een beetje moe van dat gezeur

1 like

Sorry, maar was een serieuze vraag !

2 likes

Was ook een serieus antwoord. En nog on-topic ook :grinning:

1 like

Ik hou het bij deze dan toch maar…

3 likes

Over gezeur gesproken !

1 like

Mooie klok !! Als je daarmee blij bent, more power to you.

1 like

Maar kan hij ook dit ???

:rofl: Nee hoor grapje. Hele mooie klok. Ik heb een Seamaster met Ceramic bezel. Ook 1 van mijn favorieten.

3 likes

Wat is dat? Heb weleens eerder horloges gezien die helemaal oplichten. Heeft Sin niet ook van die horloges die dat doen?

1 like

Timex indiglo !

1 like