Hulp met keuze Omega of Grand Seiko?

Hallo medeforummers

Ik sta op het punt om een nieuwe aanwinst te gaan kopen, maar op het laatste moment slaat de twijfel toe, herkenbaar voor jullie?

Ik twijfel dus tussen een Omega Speedy Prof of een Grand Seiko, model GS weet ik nog niet minimaal 40mm en zwarte plaat als voorbeeld zoiets.

Wat zou jullie keuze zijn en waarom?

Alvast bedankt :slight_smile:

No brainer. Speedy

Speedmaster, mooier.

Met een Omega Speedmaster ben je een van de velen met een prachtig horloge. Met een Grand Seiko heb je een zeldza(a)m(er) mooi horloge.

Verder ben ik wel benieuwd wat jij zou kiezen en waarom :smile:

Groeten,

Tecco

1 like

Hoewel beiden mooi, zou ik gaan voor de Speedy. Spreekt me meer aan, ook vanwege de chrono.

Of wil je voor deze gaan:

Klein verzoek - als je input vraagt, laat dan ook de plaatjes zien.

1 like

Dan ging ik ook voor de Speedmaster.

Speedmaster natuurlijk

2 likes

Ben niet echt kapot van Seiko ik zou voor de Omega gaan

Ben gewoon een beetje Seiko fan :stuck_out_tongue: Maar de Seiko is een dresser en ik ben meer van de duiker/chrono,s, wat ik ook wennen vind aan een chrono is dat de secondenwijzer op 12uur blijft staan.

Moet er wel bij zeggen heb nog nooit een Speedmaster om gehad.

vind de speedy echt een hele toffe klok, ook al ben ik van het simpele (tijd en datum)

Zonder enige twijfel de Speedmaster!

Meeste mensen gaan dus voor een speedy

Speedy +1! Om de simpele reden dat de GS minder ‘met mij doet’ en de Speedy er ook bij mij vroeg of laat nog eens gaat komen…

1 like

Ws is het wennen voor mij dat de secondewijzer stop staat, maar er is nog kleine wijzerplaat met de secondes op de speedy.

Je kan natuurlijk altijd de chrono aanzetten en aan laten.

2 likes

Speedmaster de beste investering

1 like

Tja, ik heb zoals je hebt gezien een GS en ik ben positief verrast door het horloge. Fantastisch draagcomfort en kwalitatief ook écht goed.
Maar ik twijfel zelf ook al een tijdje over de SM, gewoon omdat het een gaaf ding is. Wat me tot nu toe heeft weerhouden is dat iedereen hier er (bij wijze van spreken) al twee heeft liggen. Maar hij komt er echt nog wel een keer.
Kortom: mijn mening is dat dat ze allebei geweldig zijn. You can’t go wrong.

1 like

Tnx flowert

Speedy

1 like