Hulp met keuze Omega of Grand Seiko?

Speedy :+1:

1 like

beetje eentonig, maar zou ook absoluut voor de speedy gaan.

1 like

Speedmaster, en dat komt ook grotendeels door gebrek aan kennis van de Grand Seiko producten. En ik vind het een prachtig horloge met een mooi verhaal.

Het voelt aan als de keuze tussen een BMW/Audi/Mercedes en een Lexus. De Duitse merken hebben een lange historie, prima product en een bepaald imago en uitstraling. De Lexus daarentegen is waarschijnlijk de betere auto, maar heeft niet dat bepaalde imago. Hoewel het ook een bewuste keuze kan zijn om juist niet voor dat imago/uitstraling te gaan.

Afijn, dat is hoe ik het zie.

De komende tijd ga ik me maar eens verdiepen in de Grand Seiko’s. Wie weet zie ik het dan weer heel anders. :innocent:

2 likes

Kijk eens hier om te beginnen: http://www.seikowatches.com/world/history/heritage/index.html

1 like

Tja… Een ‘Speedy’ ??:roll_eyes:

Elke keer als ik deze GS hier voorbij zie komen , moet ik mij bedwingen niet te roepen dat ik het misschien wel het mooiste horloge op het hele forum vind! …

10 likes

Thanks, mooie site!

Het wordt eentonig, maar ik zou ook voor de Speedy kiezen.

Deze is zeer zeker mooi, Springdrive toevallig? Feit is dat GS met 40mm vanaf 4k beginnen in NL.

Maybe is een GS ook te dressy voor mij, ben geen man die de hele dag in een pak loopt, dus een Speedy zou denk ik beter op zn plek zijn.

Ik ga gewoon een Speedy passen mocht het echt niks zijn dan zoek ik wel wat anders.

Bedankt voor alle reacties

Alsoluut de Speedmaster…mooier, Zwitsers heeft gevoelsmatige voorkeur… chronofunctie, waardevaster en makkelijker te verkopen als je wat anders wil…

1 like

Tja. Dat zijn wel twee heel verschillende horloges. En beide top.
Een Speedmaster Pro moet je gewoon een keer gehad hebben. Spectaculair horloge. Iconisch.
Ik vind ook als je Seiko liefhebber bent moet je zeker een keer een GS gehad hebben.
Beide zijn zo herkenbaar. Design is nauwelijks veranderd.

Ik weet niet wat je allemaal in de verzameling hebt, maar deze twee kunnen namelijk prima naast elkaar. Moet het budget het natuurlijk wel toelaten :smile:

Hier een aantal 39-43mm GS modellen.

Genoeg keus lijkt mij. En natuurlijk mag de Moonwatch niet ontbreken. :slight_smile:

6 likes

+1

Als ik zo de plaatjes hier boven bekijk…

De Speedy !

Het is ook nog eens een mooi center piece
in combinatie met een duiker en dresser bijvoorbeeld.

Grt.

1 like

Jaa GS is top maar daar betaal je ook een top prijs voor, de modellen die je toont zijn erg mooi, vooral die met het stukje rood op de secondewijzer.

Ik heb een sarb035 gehad, was me veels te klein en te dun, verkocht na nog geen week, dus zou een GS dat ook niet zijn dan?

Ik heb een half jaar geleden een limited edition GS om de pols gehad, bruine plaat, high beat, rond de 5k, kon er eigenlijk toen op dat moment niet aan af zien dat het om zo,n duur horloge ging, mja misschien is dat de charme van een GS.

Grtz

Ik ben ook een Seiko fan, maar ben niet bereid om duizenden euro’s voor eentje neer te tellen, zelfs al is het Grand Seiko. Die GS Quartz van 1k die net verkocht is, zou ik wel overwegen.

Heb ook net een Speedy en puur op basis van jouw vraag zou toch dat mijn keuze zijn

1 like

GS quartz gehad en ben aan mijn tweede speedmaster toe. De Speedmaster is natuurlijk een icoon. Ik kan hem soms een tijd niet omdoen, maar uiteindelijk komt hij weer uit de kluis. Gaat nooit vervelen.

GS is ook prachtig, maar ik zou eerst de Speedmaster (liefst vintage) doen.

Speedmaster…geweldig, maar ga je voor 13 in een dozijn of…keuzes keuzes, succes👍

7 likes

Klopt helemaal wat jij zegt, misschien ooit een keer een z.g.a.n kopen met de kop eraf.

Het is ook niet de secondenwijzer die je bedoelt. De juiste term is secondenteller - want dat is z’n functie.

Sorry voor de nerdy input, maar als oud-horlogevakman krijg je dat. :smile:

1 like

Haha maakt niet uit! Zo ver ik weet bezit ook jij een Speedmaster toch ;)?

Yep! En een paar Seiko’s hoor. :wink:

Alleen staat er geen GS op de wp…

1 like