Hulp Omega Speedmaster mark II

Hoi Allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik heb nog geen automatische horloges, maar ben al wel een hele tijd weg van de Omega Speedmaster Mark II, ik heb nu eindelijk besloten dat ik er 1 aan wil schaffen, en ben dus mijn zoektocht gestart naar een mooi exemplaar! Ik hoop dat jullie tips hebben voor deze journey en/of misschien wel iemand weten die er 1 te koop heeft.

Alvast bedankt.

1 like

Een omega speedmaster (2) is geen automaat, maar een mechanisch horloge (handopwinder)

Mijne was wel een plaatje :innocent:

4 likes

Zoek je nieuw of gebruikt en in welke prijsklasse denk je?
PS misschien even je netjes voorstellen( tipje)

1 like

Één tip: Koop er één waarvan de service history bekend is. En aantoonbaar uitgevoerd. Laat je niet verleiden door een goedkoper horloge te kopen waarvan de service niet bekend is. Koop hem niet zonder het horloge met eigen ogen gezien te hebben. Ook al zijn de foto’s nog zo mooi.

Succes met de zoektocht.

En mocht je iets gekocht hebben dan wel even posten hier.

2 likes

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben op zoek naar een net gedragen origineel exemplaar. Met een nette niet te opgerekte band. Altijd al interesse in mooie horloges gehad, maar nog nooit eerder van dit niveau. Ik ben zeer geïnteresseerd in spullen die naarmate de tijd en het dragen mooier worden zoals denim en schoenen, en nu dus ook horloges. Lees dus ook al een tijdje met groot genoegen mee op dit forum.

Groeten, Rudy

Prachtig exemplaar Jeffrey!

Er staat momenteel maar 1 goede volledig originele mk2 op de baai, prijs is er ook wel naar… mooie scherpe kast, origineel glas met smalle ‘c’, mooi patina. Zoals het hoort deze. De 99 andere hebben ofwel een verpeste kast, ofwel een lelijk replacement glas, service wijzers, relume, vervaagde caseback,…

Je kunt natuurlijk voor de nieuwe editie gaan. Prachtig horloge, zeer getrouwe heruitgave van 2014. Bovenstaande met racing dial.

Nog vergeten, is een automaat.

sorry, maar ik vinden deze kast ook niet echt geweldig. Prijs is ook niet echt iets, wat de staat representeert.

Speedmaster Mark II by István Pénzes, on Flickr

Volgens mij is zoiets, net iets beter. Service mid 2017, met 1 jaar garantie. Band zou iets strakker mogen zijn, echter men kan niet alles hebben.

Omega Speedmaster Mark II by István Pénzes, on Flickr

Het is waarnaar je op zoek bent. Degene op jouw foto heeft een opnieuw opgemaakte kast en is voor mij als purist veel minder aantrekkelijk dan het exemplaar op ebay.

Maw je mist mijn punt volledig :slight_smile:

De kast op jouw foto is platter, minder scherp, minder bol, en de lijnen en proporties kloppen niet (meer). Ik heb het liever zoals Omega het bedoeld had.

Het gaat om value for money. Glas is bij de ebay exemplaar nogal …

Kast is ook al zeker gepolijst geweest, de facetten zijn erg breed en rond.

Ik zou daar geen 2,5K voor betalen.

P.S. Foto’s zijn redelijk arbitrair te beoordelen, hoek van de opname kan nogal verhullend, vertekenend werken. Ik heb de kast van mijn horloge gemeten, naast enkele exemplaren gezet. Dat ie minder bol zou zijn heb ik niet 123 kunnen vaststellen.

Ik ook niet, maar wel 2k. Kast en glas zijn volgens mij wél volledig origineel. En daarom zou ik op deze wel een bod doen, en op de jouwe niet.

“P.S. Foto’s zijn redelijk arbitrair te beoordelen, hoek van de opname kan nogal verhullend, vertekenend werken. Ik heb de kast van mijn horloge gemeten, naast enkele exemplaren gezet. Dat ie minder bol zou zijn heb ik niet 123 kunnen vaststellen.”

Komaan man :joy:
Als jij maar tevreden bent he!!

Ik gooi er nog even een paar plaatjes in omdat ik hem zo mooi vind/vond. Gekocht in 2014 voor, schrik niet!, €900 :see_no_evil: Heeft wel een servicebeurtje van €350 gehad, dat dan weer wel.

image

3 likes

Is de kast opgemaakt geweest bij die service?

Nee, die is gewoon gebleven zoals hij was. Ik heb op m’n telefoon geen goede foto’s helaas, alleen op de iPad, die zal ik eens aan de lader hangen. Maar de sunburst was onaangeroerd en nog zeer mooi.

Met bruine plaat!

Klopt, ik moet tevreden zijn.

Die horloge van Jeffreyh1984 heeft een mooie kast, mooi wijzerplaat op de foto’s. Interessant dat mijn gepolijste exemplaar ten opzichte van de band (gezien vanuit de achterkant, bij de aanzet) niet veel meer over heeft dan deze ongepolijste. Mijn band sluit ook aan met de kast.

Fotos zijn niet top maar volgens mij origineel ja, en full set… zeer mooi.