Investeren in vintage horloges goed idee?

Als je ze mooi/leuk/interessant vindt is het een heel goed idee. Rendement is niet echt gegarandeerd.

5 likes

Kort door de bocht: nee. Een investering in de zuivere zin van het woord moet een opzichzelfstaand rendement opleveren, zoals bijv. de huur bij verhuur van een eigen huis, etc. Investeren in horloges is meer gokken op waardestijging, en derhalve speculeren, dan investeren. Maar ja, is ook maar een mening.

1 like

Deze vraag wordt ook elke maand weer gesteld. De goudzoekers komen uit hun holen gekropen, maar vergeten even dat HF ook een zoekfunctie heeft.

Nee hoor? Alleen dat niet zo maar jan en alleman dat moet gaan doen. Maar als je verstand van zaken hebt kan je er best prima in investeren.

Dat noemde ik de uitzonderingen :wink:

1 like

Ik heb m’n mening hier al eens geponeerd. In combinatie met een bezigheid als hobbyverzamelaar is het zeker geen slecht idee, als pure financiële investering zou ik het mijden als de pest.

3 likes

Dit is precies hetzelfde als klassieke auto’s, daar is vorig jaar ook een boel ingestort. Ik zou het zelf op iets veiligers met een laag rendement zetten. Medische technologie bijvoorbeeld. Als je dan toch wil investeren en je flappen de deur uit wil doen… :wink: :smile:

1 like

Dit is voor mij nog steeds de enige echte goudzoeker :relieved:

1 like

Maar iemand er echt ervaring mee? Of meningen?

Er zijn horloges die ik in het verleden verkocht heb, die als ik ze gehouden had, nu heel fors meer waard waren geweest. Maar wie kan de toekomst zien?

1 like

Gegevens uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Behalve de aard van de menselijke soort. :frowning:

2 likes

Ook dat blijft speculeren :wink:

1 like

Zoals met alles, investeren is risico nemen. Dit kan worden beperkt door (voor)kennis.
De grootste raad die ik je kan geven is kennis opdoen en enkel het geld investeren, dat je niet nodig hebt, MAAR geniet vooral van je aankopen en draag ze. Mochten ze dan ooit verminderen in waarde heb je tenminste een mooi item.
Enjoy,
Gianni

1 like

Ik kocht in 2010 een Rolex GMT goud/staal voor 5k. In datzelfde jaar een Omega Speedmaster Alaska project voor 6k en een Breitling chronomat evolution goud staal voor 3,3k.

Nu zou ik, als ik ze nog had, de GMT voor 8k kunnen verkopen, de Omega voor ik denk zeker 9k en de Breitling voor 5,5k.

Dus was een goede investering geweest, en niet eens vintage.

Maar was te ongeduldig…

We hebben plezier in horloges, niet in rendement. Ik verlies liever geld met een mooie klok om mijn pols, of kunst aan de muur, dat dat ik investeringsobjecten in de kluis heb liggen of aandelen op een dagafschrift. Morgen kan het over zijn. Carpe diem.

9 likes

Of investeren in vintage een goed idee is (geweest) zal de tijd ons leren. Een weet ik zeker. En dat is de prijs die je er ooit voor een vintage horloge hebt betaald. Die factor zal mede doorslaggevend zijn.
Groet. Richard.

Bitcoin al dik rendement gehad afgelopen half jaar (!) en nu gaat Ripple ook hard. Spreiden gaat met deze fictieve valuta ook makkelijker. Hoe zie jij het voor je: 10-20 hoog segment horloges 30+ jaar in een bankkluis?

1 like

Als je deze vraag moet stellen aan anderen dan is het antwoord; Nee.

1 like

Too late :grin:

1 like