Invloed van marketing op de horlogeliefhebber

Ho ho ho!
Twee dingen : ik vind het erg verwarrend om over Seiko te spreken in een niet-Seiko topic.
Nou heb ik een keer een Echte Limitid en nou is het ineens niet goed ? I ask you now why you do this. This is toch really unnecessery?


Het tweede ding weet ik niet meer ik ben nu helemaal from strike.

2 likes

's-Ochtends zo diep mogelijk gaan is hier ook een geliefde bezigheid.

1 like

Mijn punt was iets anders en een stuk cynischer dus ik begrijp dat je je aangesproken voelt.

1 like

Als het over tekenen gaat voel ik mij snel aangesproken. :laughing: En het mag. Je mag mij aanspreken.

Ik zit er gewoon mee.
Want ik wil over andere zaken tekenen, maar waar het steeds gebeurt zijn deze topics. Dat zijn ook de topics die gelezen worden. Niet vanwege de inhoud, maar vanwege het rumoer.

Ze leveren de meeste inspiratie op. Maar daarmee heb ik het idee dat ik het gedrag beloon.

4 likes

Er valt een hele wereld te ontdekken.
Maar vooralsnog hang ik voor 99% vast bij Rolex.

Zo blijft er nog wat in het verschiet zullen we maar zeggen :slight_smile:

1 like

Ik vind een topic zoals dat over Cartier erg leuk.
Stukje geschiedenis en ontwikkeling van het merk.
Leerzaam en informatief.
Ik probeer dit bij m’n goedkope meuk/oud ijzer/shitteraankopen altijd te doen. Voor mijzelf voegt het iets toe en er zijn leden die het ook waarderen. Maar ja, goedkope rommel oudijzer ouwe meuk blijft het ! Ik doe er trouwens nooit een poll bij.
Anyway, this having sad, jouw Cartiertopic ging die kant op. ! Erg leuk :+1:t2:

1 like

Das ne mooie hond.

2 likes

Fraaie Seiko! Geniet ervan!

2 likes

Nee hoor, dit is een topic over influencers. Gezien jouw topics, de manier hoe je ze opent probeer jij jouw smaak aan ons op te dringen.

En om daar dan maar ontopic op te reageren, want daar gaat het topic over. Nee, ben er niet gevoelig voor.

Ik laat mij veel meer beïnvloeden door de forums! :rofl: Zie ik een bijzonder type of merk en dan ga ik zoeken…

1 like

En? Invicta gekocht inmiddels :sweat_smile:?

Kan ik kort over zijn, ja natuurlijk.

Nee, ik had al een mooie, eentje in echt brons. Kijk eens bij “Incoming”. Overigens nu niet wegens forums…

Deze begrijp ik niet🙄

Ik ben erg tegendraads, als heel de wereld iets mooi vind, vind ik het te veel geshowd dus voor mij geen submariners…

De belerende mening die eronder hangt. Dat komt niet over als mening maar als een feit. Dat is wat mensen zo irriteert. Maar verder ga ik er niet op in, want ik zit juist in de negeer fase. Schieten we meer mee op.

2 likes

Oke, iedereen zit anders in elkaar maar als ik mij irriteer scroll ik verder.

1 like

Heel interessante poll dit. Je kan de resultaten interpreteren als:

  • ja ik laat me beïnvloeden en ik heb dat door.
  • ja ik laat me beïnvloeden maar ik heb dat helemaal niet door.

Dat doe ik dus ook. Alleen ontkrachte ik in deze dat dit een bash topic is. Het is een perfect horologisch onderwerp. Er zijn zat influencers waar iedereen achteraan hobbelt.

1 like

Dan zou je de Speedmaster toch ook niet meer als greatest watch ever moeten zien, want als er één horloge veel als Limited, heruitgave en jubileumding de revue gepasseerd is is het die wel.

Maar ai ai ai, ik zie dat zelfs Roger Smith ze niet ongelimiteerd van de band laat rollen. :slight_smile:

Met name die blauw-beige cocktail time. Ik zou 'm direct weg doen. En goedkoop ook. Stuur maar een PB. Ik help je uit de goedheid van m’n hart. :slight_smile:

Welk model is dat?

Daar geloof ik geen reet van. Daar bennegij een veul te grote viezerik voor, Henk. Da witte gij ook. :wink:

Ik zit echt met smart op m’n Varifocus bril te wachten. Ik zou zweren dat er bevrediging stond.

Om dan toch serieus te zijn… Kijk, @HanDavinci wil gewoon dingen proberen die courant zijn zodat hij ze zonder verlies kan flipperen om vervolgens wat anders te proberen. Zo kun je je makkelijk door de geiniger echelons van de horlogerie meppen. Op dat moment moet je wel een beetje een neus hebben voor wat er aan marketing speelt en hoe de markt er überhaupt voorstaat.

Dan zijn er hele drossen mensen die hopen dat ze jongensdromen kunnen waarmaken of beleven door zich te associëren met bepaalde items of merken. Dat bestaat gewoon. Ik snap het niet, want ik ben te rationeel om te denken dat m’n genotsknots groter wordt van een Bentley, maar ik begrijp wel waar dat vandaan komt.

In zekere zin ben ik gevoelig voor anti-marketing. Apple en Nomos zijn twee merken die het doen zoals het er bij mij goed in gaat, ook al gebruik ik geen Apple producten meer omdat ik die producten niet aan mijn eisen voldoen. Maar ik zou graag Apple producten gebruiken. :slight_smile:

Maar ik heb wel een probleem, want dat betekent dat ik als verzamelaar met een hele zak incourante meuk zit die geen reet waard is. Was ik maar gevoeliger voor de juiste marketing. Dan was ik minder doekoe verloren bij incidentele flipperts.

Iedereen is wel gevoelig voor de één of andere boodschap.

Nee man, dan boeit het HF Cafe bij geen Joker meer.

Everybody’s got to hear that shit on Wballz.

Grootmoedig. Het mag gezegd, op een publiek forum. :slight_smile: :+1:

4 likes