Invloed van marketing op de horlogeliefhebber

Ben je beïnvloedbaar over welk merk en soort model
je mooi vindt?

Heb je wel eens gehad dat je eerst een bepaald merk of horloge niet mooi vond, maar doordat de marketing machine werkt en de influencers er mee aan de haal gaan je uiteindelijk toch ook de schoonheid van een merk of horloge zag?

  • ja, als ik naar mijzelf kijk, kan ik niet ontkennen dat dit wel eens is gebeurd.
  • Nee, ik maak echt oprecht mijn eigen keuzes zonder enige vorm van externe beïnvloeding.
  • Ik ben @rlc en laat mij ook beïnvloeden.

0 stemmers

2 likes

Iedereen is in meer of mindere mate beïnvloedbaar. Dit ontkennen is zinloos. Anders deden de merken verder geen moeite.

11 likes

Valt merkbeleving onder marketing? Ja, dan ben ik daar wel gevoelig voor, maar dat is ook de helft van de fun, toch?

3 likes

Kan ook andersom werken: als je een horloge(merk) tof vind, maar dan opeens één of andere wappie influencer het ziet promoten/dragen, dat je denkt van: nahh dit maakt het allemaal toch minder begerenswaardig :roll_eyes::roll_eyes:

9 likes

Pf, beetje een RLC topic. Clickbait-topic-titel, stukje intro waarbij je een stelling dropt en eigenlijk zelf niet hebt, polletje er onder…

2 likes

Stiekem wil ik nog wel het één en ander proberen, maar geen van die horloges die ik wil proberen is the best horological invention since the history of horological inventions of the horological world, dus eigenlijk durf ik niets meer te kopen.

1 like

Waarom zo negatief :face_with_raised_eyebrow:

Let’s talk cheers. Watches :woman_juggling:

18 likes

…of All time :joy: since the history of the world :+1:

3 likes

Dat zag je snel.

Maar ook een serieuze noot.

Cartier is voor mij een voorbeeld waar ik zelf niet vanaf dag 1 lyrisch over was. Of ben.

Maar onder andere onze vrienden van @AmsterdamVintageWatches zijn hier natuurlijk druk doende mee.

En dan blijkt toch dat bepaalde merken niet onopgemerkt blijven.

:v:

4 likes

Tuurlijk laat je je beïnvloeden. Niet alleen door marketing, maar ook hier op het forum. Zou gek zijn als je dat niet deed, mensen zijn nu eenmaal sociale dieren.

Wat niet wil zeggen dat je ineens helemaal de boeg omgooit qua smaak, maar als het redelijk binnen de range ligt van wat je toch al vond vond is het niet gek dat je er door het zien van een paar mooie foto’s toch eens een tweede blik op werpt.

15 likes

Hier ben ik het mee eens. Al slaan sommige idd volledig door.

En ik heb een hekel aan

3 likes

Ah leuk een verkapt RLC bash topic. @jur kom er maar in. Ik had laatst in de HF isoleercel gezeten voor het onrespectvol bejegenen van horlogebedrijven en de creaties daarvan. Heb toen als strafwerk de regels doorgelezen en ik dacht dat er ook iets in de regels stond over op de man spelen, maar kan het mis hebben…

Maar even on topic. Je mening of visie kan toch veranderen over de tijd? Zo was ik ooit een Seiko fanboy van het eerste uur, maar tegenwoordig ben ik regelmatig teleurgesteld in Seiko en ben ik van mening dat de richting waar het merk heen gaat er niet beter op geworden is.

3 likes

3 likes

Ik denk dat we seiko in een nieuw topic moeten behandelen.

3 likes

Welles

imageimageimage

17 likes

Ja hallo! Probeer maar eens goede kwaliteit Rolexen te vinden en dan nog eens voor een prijs waarop je voldoende marge kunt maken…

Die jongens leven ervan, groot gelijk dat ze wat andere wegen gaan inslaan met AP en Patek high end en ietsje lager Cartier.

1 like

Aaah, nostalgie! :+1: Ik ben 8 jaar en doe Donald Duck na :joy:

2 likes

Erg mooi.
Is dat de spb149? Zeg maar de moderne ultieme duiker?

1 like

Hallo Ja! Fijn dat je het toelicht. Denk dat de meeste van ons dat wel snappen.

:v:

1 like

Dat is inderdaad een uitzondering op de regel. Dat is wellicht de mooiste reguliere Seiko. Ik heb het meer over de SKX uit productie nemen en vervangen door de 5KX, het uitrollen van de presage en Prospex lijn en alle limited editions.