Invloed van marketing op de horlogeliefhebber

Meine gute dit is echt de mooiste Seiko ooit. Ik zit de foto’s nog een keer te bekijken. Looks like a million dollar watch. :heart_eyes:
Is deze alleen bij Seiko boutiques te verkrijgen? Of gaat deze ook gewoon overal te koop zijn later?

1 like

Heb deze filmpjes van hen zelf ook gezien, maar denk dat je echt een groot verschil moet aanbrengen tussen het horen van meningen van andere liefhebbers (oa/mn hier op het forum zoals @flowert aangeeft hierboven) en echt pure marketing/influencing. Als in: de heren in de AVW filmpjes maken niet bepaald de indruk dat cartier hen sponsort om hun producten aan te prijzen (of ze weten het wel héél goed te verpakken als oprechte liefhebberij :stuck_out_tongue: ) en deze indruk heb ik evenmin bij forummers in het Cartier only gedeelte :wink: . Zou zelf overigens niet snel een cartier kopen omdat ik toch wat meer waarde hecht aan de techniek achter het uurwerk (al kan ik die grote tank wel waarderen op een zwarte leren band).

Dit is toch wel fundamenteel verschillend van advertenties in bladen met toeters, bellen en geparkeerde vliegtuigen of een Daniel wellington horloge scoren met een kortingscode van een intagram-meisje. Denk dat de invloed van dit soort marketing op de echte liefhebber toch wel kleiner is. Ik zou stellen dat je als liefhebber wel meer open staat om van mening te veranderen over een horloge als je erover praat met andere liefhebbers. Had dit zelf eerst, bijvoorbeeld, met enkele rolex-modellen die ik eerst afgrijselijk vond tot ik me er meer in ging verdiepen.

Horlogeliefhebbers staan denk ik uitermate open voor nieuwe onderbouwde inzichten, maar zijn ongevoelig voor oppervlakkige marketingtrucs. Eens?

  • Ja ik lees altijd de [minst favoriete merk]-only rubriek om te kijken of ik toch niet wat moois kan ontdekken
  • Nee doe mij maar michael kors met 25% korting via Enzo Knol cum sui
  • Ik wil een Rolex puur omdat ze sporttoernooien sponsoren

0 stemmers

1 like

Tja seiko is maar niets

Verbreed je horizon eens, er zal een hele nieuwe wereld voor je openen.

7 likes

Ah. Goed punt ter verduidelijking.

Maar dat bedoel ik ook. Het gaat om het totale beeld. Ook zoals @BG1 zegt. Doordat de kwalitatieve markt in rolex een beetje op droogt zoeken ze een goed alternatief. En dat is ook niet erg.

Daardoor kan het zijn dat je natuurlijk nu wel trek krijgt in een Cartier of ap.

Het gaat om het totale plaatje natuurlijk. :v:

2 likes

Marketing laat mij soms wel nieuwe modellen ontdekken die ik daarna interessant vind (en ga bekijken), maar ik ben nog nooit door marketing een andere keuze gaan maken. Hier dan ook nog steeds geen Rolex :wink:

1 like

Ik heb nagenoeg alle Seiko duikers gehad van de SKX tot aan de Marine Master 300. Dus Seiko is niets nieuws voor mij.

1 like

En @VintageFreak zoals elke handelaar of het nou auto’s, boten of horloges zijn, zijn de jongens van AVW vooraleerst (:heart_eyes:woordliefde) liefhebber!

Geen handelaar die voor zijn verdriet in dit soort spullen gaat.

Zij pakken het wel heel leuk en goed op social aan. Nu nog een paar bekende mensen (die ik dan vaak weer niet ken) laten overstappen op wat anders dan de obligate Rolex en er is weer een stapje gezet.

2 likes

Nee alleen de variant met de blauwe is exclusief voor de Seiko Boutiques.

Deze (SPB143) grijze en de variant met de gilt dial (SPB147) zul je ook elders kunnen kopen.

1 like

Het lijkt me erg lastig om niet beïnvloed te worden met de dosis informatie die wij online binnenkrijgen. Sterker nog, om die reden ga ik elke avond om 21:30 prikkelvrij. Geen schermen meer.

Ik wilde eens een Cartier hebben, net zoals dat ik even een Genta design moest bezitten in de vorm van een APRO:

Ik denk wel dat je jezelf kwijtraakt als je alleen maar afgaat op wat een ander vindt.

Het type mens dat elke dag YouTube video’s op HF post om meningen te vragen is ook het type mens dat alleen horloges op de wishlist zet wanneer andere mensen ze gaaf vinden. And that’s just plain stupid. Zag je wat ik deed @Brick? Het was een Engelse insertie in een Nederlandse zin om extra…extra over te komen. Geen spelfout.

Aandacht. Negen van de tien mensen zoekt wel een keer bevestiging, maar er is een verschil tussen een vraag en een krijs. :smirk:

8 likes

Ik heb jullie niet nodig om keuzes te maken over welke horloges ik wel of niet koop. Maar vind het wel leuk om met jullie erover te praten. Dat is het verschil.

1 like

Zelfs na zoveel topics op 1 dag en zoveel negatieve reacties? Ik zou mezelf dan wel f achter m’n oren krabben eigenlijk.

3 likes

Het is altijd hetzelfde clubje azijnpissers die maken er een sport van om op bijna alles van mij negatief te reageren. Ik kijk daar niet meer vanop. Sterker nog ze kunnen lekker de pot op. Is het niet je topic, move on en ga elders je geluk zoeken.

2 likes

Ik heb lekker geslapen vannacht, dus ik zal je niet affakkelen. Ik ben niet van de forumleiding en het is niet tegen de regels om zoveel topics te maken.

Maar door jouw gekozen onderwerpen, mate van topics maken en het herkauwen van ouwe stellingen is er geen ontsnappen aan. Iedereen krijgt een overload en ik vind dat het de sfeer op HF verpest. Er is een reden waarom je topics altijd op dezelfde manier verlopen.

Doe er iets mee of doe er niets mee. Dit is het laatste normale bericht dat je van mij gaat krijgen. Cheers.

30 likes

That is what HF said, redelijk collectief ook.

Je kunt wel stug blijven volhouden dat jij de spookrijder niet bent maar die andere 100 man. Maar op een gegeven moment gaat dat toch leiden tot botsingen…

26 likes

Hi Ralph,

Ik ga toch reageren.

Dit is een forum voor en door leden.
Het is een interactief forum, wat het juist leuk maakt.

En ik lees vrij veel op het forum, omdat ik het leuk vind maar ook omdat ik elke week input voor de strip moet hebben. Ik probeer dan te reflecteren wat er speelt… En de laatste tijd kom je wel (weer) vaak voorbij qua topics. Het kan toch ook gewoon een tandje minder?

Je hebt een super mooie collectie, bent heel enthousiast en zeker niet dom. Ik denk dat je met al die energie nog veel meer voor dit forum kunt betekenen.

21 likes

Diep. :ok_hand:

6 likes

Amen. Zal er ook nooit warm voor lopen… Óf het moet een horloge voor mijn vrouw zijn…

2 likes

@Jaroen zag dat je jouw reactie weer weg haalde…
Dat is het hele punt… Als ik er net zoveel over zou tekenen als aandacht die er gevraagd wordt, dan zou ik elke week het cafe met RLC/Kasper moeten vullen. En dat is juist niet wat ik wil. Negeer juist heel vaak punten (zoals een drumstel, had makkelijk gekund. easy te tekenen). Ik zou het leuk vind als alle leden die hun best doen langs kunnen komen in het café. Dus ik zie het juist niet als win-win. Als ik niet het genoegen had om voor jullie te mogen tekenen en de fantastische interactie die ik mag beleven met jullie, had ik al lang mijn account hier op gezegd mede door dit soort dingen.

8 likes

En dat is ook leuk. Maar dat kan ook in bestaande topics… daarvoor hoef je er geen 3 nieuwe op een dag te openen. Want dat is niet praten mét ons.

:v:

Nb genoeg over gezegd wat mij betreft.

8 likes

Nog dieper dan die van @Drebin. :ok_hand:t3:

1 like