Is HF voldoende afgeschermd voor kwaadwilligen?

Dat is toch niet zo moeilijk, naam Han Davinci en hij woont ergens in Enschede waar een kleine Nissan voor de deur staat :sunglasses:

2 likes

Ik heb een voornaam die niet zo super gangbaar is. En de naam van de user vermeldt waar ik woon.
Moet je nog altijd mijn eigenlijke adres weten te vinden natuurlijk.

1 like

Geen idee of het verstandig is om bij je woonkamerraam in bv. Utrecht je Seiko’s en Omega’s te fotograferen en te uploaden op een openbaar forum…

Heb ik iets gemist?

Zeker niet met Wifi instellingen heb ik hier gelezen.

ik denk dat hij naar dit topic verwijst

Heb ik iets gemist? Je Wifi instellingen worden niet opgeslagen in de foto. Alle EXIF data wordt uit de foto gesloopt. Ik heb me daar behoorlijk hard voor gemaakt.


Voor de rest ben jij zelf verantwoordelijk voor de data die jij hier achterlaat. Dus geen kiekjes maken met herkenbare ‘elementen’ in de foto als straatnamen o.i.d. :wink:

4 likes

Weleens bedacht dat er al kwaadwillende lui op dit forum aanwezig zijn?

Foto van je auto op de oprit. Foto van je collectie. Foto in off topic van je motor/kat/messencollectie. Misschien koop ik een horloge van je op de markt, die wil ik ophalen of je zet je afzendergegevens op het pakket.

Nu weet ik waar je woont. En ik weet wat er te halen valt. Even wachten tot je foto’s post vanaf het buitenland in het wdwv topic.

De gelegenheid voor deze lui creëer je zelf.

10 likes

Niet te angstig zijn man. 80% heeft een Seiko op het forum. Die laten ze liggen.

9 likes

Als je iets koopt of verkoopt heeft men een banknummer en of een adres!
Internet blijft onveilig!

Beetje dom om te denken dat het niet zo is!

Wat ik apart vind is dat ook niet leden alles kunnen lezen. Muv off topic
Afschermen voor niet leden zou al een goede stap zijn!

Ik vind het nogal vreemd dat de mogelijke oplossing op jouw probleem het probleem alleen maar erger maakt.
Nu kun je vrij anoniem een verkoper op mp of een juwelier compleet afbranden. Opzich prima, maar als de afgebrande partijen dit zien is het opzich niet vreemd dat er reacties komen. Wanneer het forum een smaad en laster claim aan haar broek krijgt zul je alsnog je naw gegevens moeten aandragen (of een ban accepteren). Als je na aanleiding van je posts bedreigingen krijgt denk ik dat de mods je aardig kunnen helpen. Zelf zal ik het niet fijn vinden als een boze juwelier of mp aanbieder via een kortere weg aan mijn gegevens kan komen.
Mijn indruk is dus dat het hier allemaal prima is geregeld. Men moet niet vergeten dat dit forum openbaar is, en dat dingen die je post ook gevolgen kunnen hebben buiten de leden groep.

Juist omdat het een openbaar forum betreft, vind ik het niet meer dan logisch dat iedereen kan meelezen. Juist door deze toegankelijkheid komen er ook nieuwe leden binnen.

1 like

Account aanmaken. Dan kan je meelezen!

Mijn mening

Daarmee maak je geen vrinden. Dat zou betekenen dat het forum plotseling aan informatiebeheer van zeer gevoelige gegevens zou gaan moeten doen.

Beter je geo-tagging uitzetten in je telefoon foto’s, je adres niet publiekelijk neerzetten, en wellicht niet onder eigen naam aan het forum deelnemen.

Medunkt dat dat een betere koers is, zowel voor jezelf als voor de moderators en eigenaren.

3 likes

Waarom zal ik een account aanmaken voor iets totaal onbekends?
Verder vergt het aanmaken van een account hier ook weinig moeite, dus dit is meer een schijnveiligheid. Via vpn en een tijdelijk emailadres ben je namelijk compleet anoniem…

1 like

Tja, op die manier kun je geen enkele foto meer uploaden. Mijn werk is te traceren, mijn kat staat ergens op het forum en ja, mijn auto ook. Misschien heb ik makkelijk praten met alleen maar horloges van onder de 500 euro, maar als je echt ieder risico wil uitbannen dan moet je niet meer op het forum komen. En niets meer op internet kopen (employees van de webwinkel weten je adres). Of pakjes laten bezorgen (postbode ziet de pakjes).

Dat klopt dus. Maar je zult zelf moeten bepalen hoever je zult gaan in het beschermen van je privacy. Dat zal voor iedereen ergens liggen op de lijn tussen je naam, adres, foto en bankgegevens openbaar te zetten en als prepper in de woestijn van Arizona gaan zitten en konijnen schieten voor het diner.

1 like

Konijnen in de woestijn. Dat wordt honger lijden.:smirk:

Wat draag ik vandaag en jouw collectie op 1 foto zou je kunnen afschermen voor niet leden!

Is normale gang van zaken op diverse fora dat je als niet lid niet alles kan lezen!

1 like

Niet eens in een stenen winkel! Heb een keer een paar nieuwe Mac’s voor kantoor gekocht. Binnen 1 week was er ingebroken (nee geen dozen aan de straat). Men was duidelijk op zoek naar de nieuwe Mac’s. De rest lieten ze staan. Daarvoor is er nooit ingebroken! Meerdere bedrijven op 1 adres en alleen bij ons. Maar ga maar eens bewijzen dat iemand van die winkel informatie doorspeelt. Sindsdien laat ik nooit meer een bon op naam zetten.

1 like

konijn

:expressionless:

Kan niet veel over het dier vinden.