Is je duurste ook automatisch je fijnste?

hoe vaker ik die Citizen zie hoe leuker ik hem vind…

en dat terwijl ik nog NOOIT naar een Citizen gekeken heb.
Behalve Kane dan.

1 like

Het is absoluut geen wet van Meden en Perzen dat de duurste meteen de fijnste is of het fijnste draagt.

Dat geldt denk ik voor de meesten hier op dit forum.

Mijn Oriënt Mako xl , Ginault Ocean Rover en mijn Seiko Skx009 zijn bijvoorbeeld qua draagcomfort drie van mijn fijnste, favoriete en meest comfortabele horloges.

En dat zijn absoluut niet mijn duurste horloges.

1 like

Conclusie is dus wel dat je duurste horloge dus niet meteen je fijnste is. Ik heb Omega’s gehad maar ik heb ook Poljot’s gehad. Draag het vaakst mijn Summo. Niet een goedkoop horloge maar voor de meeste wel betaalbaar. Zo zie je maar, is ook puur persoonlijk. Grote polsomtrek kleine etc

Ja, maar die globemaster is dan ook echt top!

1 like

Mooie collectie Mr.Fate!:ok_hand:

Volgens mij was er wel es een topic over geweest. Maar anders even een andere, anders raakt dit topic van koers?

Laat maar: Dat brengt me op een nieuw topic: is je smaak veranderd de laatste 5 jaar?
:joy:

Net niet. Mijn Old Navitimer is super maar mijn Seiko 62mas is echt mijn favoriet

1 like

Ik weet het niet. Ik draag een U1-T, Speedy en SND met een GW5000 on the side. Het wil voor wat mij betreft niet zeggen dat duurkoop, automatisch zegt dat het, het beste draagt. Tip, spiegel het vooral aan moment,intersesse en niet er vergeten budget :slight_smile:

Ik merk zelf dat ik toch een eindje zelfs wat moeite heb gehad om mijn duurste zijnde mijn IWC Pilot te aanvaarden binnen de verzameling omdat’t prijs kwaliteit niet de beste is.
Maar ik kies onbewust tot nu toe altijd voor horloges van 1,5 tot 2,5k en dus zit alles in dezelfde prijsklasse. Maakt het een stuk makkelijker om te wisselen :blush:

1 like

Wat is het fijnste. Als ik uit ga of ik ga bij vrienden wat borrelen dan vind ik het echt heel fijn om mijn Breitling, Tudor, Tag Heuer of binnenkort mijn Marinemaster te dragen. Ga ik s’ochtends de honden te eten geven en daarna druk aan het werk dan pak ik echt veel liever m’n Florijn of m’n Steinhart. Dat zijn m’n beaters die er desondanks goed uitzien als ik even de deur uit moet.

Over beaters gesproken. Mijn opgroeiende American Bully heeft al tig keer met z’n bek om de Florijn heen gezeten maar werkelijk dus echt nog geen krasje te vinden. Dat is echt een eenzaam sterk horloge. Even onder de kraan en met het brillenpoetsdoekje erover heen en je kunt buiten de deur gaan lunchen met dezelfde klok.

2 likes

Neen. Ondanks de aanwezigheid van de Daytona heb ik de Gashütte Original altijd de mooiste gevonden. Wat. Een. Klok.

Helaas geflipt en nu terug naar op zoek

Mooie aanwinsten heb jij toch altijd :slight_smile:
Welke is die “nieuwe” automaat van Citizen? Das ook wel weer een beauty.

1 like

Dank je wel! De bovenste is de nieuwe van de Signature Collection en de onderste is van 1977 en heb ze al even hoor… :slight_smile:

1 like

Voor mij niet, heb een aantal jaren geleden bij de Lidl een horloge gekocht voor €8,- omdat ik op dat moment geen horloge had.
En dit is het horloge wat ik met het meeste plezier draag.
Waarom, ik hoef niet bang te zijn dat er iets mee gebeurd.

4 likes

Nee. Mijn duurste(speedy en smpc) draagt niet per definitie fijner dan bijvoorbeeld mijn DA38 of SKX007. Ik draag de speedy en smpc wel vaker trouwens, maar dat ligt niet zozeer omdat ze fijner dragen.

Als je nog maar een horloge hebt, ok, de Rangeman niet meerekenend, dan is dat automatisch je duurste. Gekocht omdat ik dit het meest comfortabele horloge aller tijden vind, niet protserig, bescheiden, heerlijke band, iconisch en overall een topper!

5 likes

Ook hier is de duurste niet de fijnste.

Achteraf denk ik wel eens dat ik hem niet aan had moeten schaffen, omdat hij te weinig om de pols komt. Kan eigenlijk niet uit.

Ben er te voorzichtig mee…:roll_eyes:

Van mijn Jaeger LeCoultre Memovox tribute to Polaris tot aan mijn Tissot Visodate en van mijn Rolex BLNR tot aan mijn IWC Aquatimer 3536 verschilt van 12.500€ tot 400€ ik geniet net zo veel van de Tissot als van de JLC en alle andere…

1 like

Dit is zo een leuke ( kwaliteits ) comfortabele aankoop geweest. Krijgt veel polstijd.
En kostte ( 2de hands ) NOS minder dan bv een SARB035 !

Roamer RD100 ( Swiss 28800vph, Saffier, Solid Endlinks, 10ATM, Lumed wijzers )

3 likes

Mijn fijnste en duurste is een SBDX001. Hoewel wat topzwaar compenseert de makkelijke verstelbare staalband zodat ik deze ook tijdens lange dagen draag.

Maar wissel even graag met een Parnis Portugieser, een Invicta 8926, een Blumo, een SKX009, een vintage Tissot PR516 of 526, een Bulova Super Seven Quartz of een SNKL43.