Dat brengt me op een nieuw topic: is je smaak veranderd de laatste 5 jaar?

Is je smaak wezenlijk veranderd de laatste 5 jaar?

En is het horloge waar je eerder helemaal voor ging inmiddels in een hoekje van je kist belandt of inmiddels verkocht?

1 like

jazeker!! voorheen wilde ik perse +44mm want kleiner ‘stond me niet’.
Nu oriënteer ik me meer richting 40mm en heb ik het liefst wat rustiger ogende horloges.
Mijn smaak is wel enkele eurotjes duurder geworden :stuck_out_tongue:

6 likes

Ja, speedmasters. Ik heb hele oude en mooie speedmasters gehad, zoals de 105.002, maar ze zeggen me niets meer. Misschien ook wel omdat hier constant speedmasters voorbij komen, maar misschien ook niet.

1 like

Ja want 5 jaar geleden droeg ik nog geen horloges :wink:

In het begin vooral geinteresseerd in Russen, nu voornamelijk Seiko.

In mijn geval zeker.

Zo’n 8 jaar geleden pas begonnen met horloges. Voornamelijk Citizen (Skyhawk, Promaster en Nighthawk modellen) en Casio…Gshock en Edifice modellen.

Pas in 2016 m’n eerste automaat…de TWCO Air Controller. Kort daarna over op een aantal verschillende Damasko en Sinn horloges.

Vervolgens ook m’n eerste vintage uitstapjes…een Omega Seamaster Cosmic en een Genève. En zelfs een zakhorloge…een Waltham uit 1902.

Momenteel een 35mm vintage Olma Sea Cup compressor en een duiker…de Halios Seaforth series II.

Tja…mijn smaak verandert dus eigenlijk continue…leuk toch steeds iets nieuws ontdekken :+1:

4 likes

Ben jij wel opgevoed?:scream:

1 like

Eigenlijk niet zo.
Ik weet nu beter wat ik wil en ik kan dat ook wat vaker betalen dan vijf jaar geleden, maar ook toen hield ik wel van overwegend classy/sportief met een vleugje funky.

Het grote verschil in mijn collectie is het aantal dat ik heb teruggebracht naar zes á zeven. Deels omdat ik ze toch niet alle twintig droeg en deels om iets anders aan te schaffen. Maar mijn smaak is overwegend gelijk gebleven.

Edit: en ik probeer mezelf wijs te maken dat ik tegenwoordig wat minder impulsieve aankopen doe. :+1:

5 likes

Mm, ontdekt dat vooral te zwaar een dealbreaker is. Met een Hydroconquest op stalen bracelet heb ik wat moeite, de hogere Magrette Moana met leren of rubber band draagt beter dan de hc.

Ook een bepaalde voorkeur nu aan het ontwikkelen voor de circa 40mm maten. Ik heb geen kleine pols, maar bijv een 38mm compressor kast of 40mm Hamilton Jazzmaster zijn perfect. Een mm300 lijkt me super, maar te zwaar. Nu mijn pijlen gericht op een sla017 seiko.

Jazeker. Maar niet de afgelopen 5 jaar.
Vooral een tijdperk voor Rolex en na Rolex.

Voorheen vooral Iwc, jaeger lecoultre en girard perregaux. En dan oa pilot, portugieser, portugieser rattrapante, amvox I en master compressor chronograph.
Van girard perregaux had ik een R&D01. Prachtig horloge en droeg onzettend prettig ondanks zijn grote (43mm). Terwijl ik van veel merken nu ook 40+ mm al te veel vind.

Daarna ben ik overstapt op rolex. Eerst nieuw maar uiteindelijk alleen nog maar vintage.

Kijk zo af en toe wel stiekem ook naar patek… :see_no_evil: We zien het wel over 5 jaar …:stuck_out_tongue_winking_eye:

Absoluut. In minder dan 5 jaar zelfs. Het mag allemaal wel wat uitgesprokener van mij. Minder de doorsnee modellen.

Wat gebleven is, is de afknapper op dat “5-schildje” op de weinige leuke vijfjes. Nooit een gehad en er komt er ook geen. Wat veranderd is, is een zekere luiheid: draag steeds vaker horloges die het gewoon altijd en nauwkeurig doen. Totdat de batterij leeg is.

Moet zeggen dat het niet veel veranderd is, vind alles nog wel even mooi. Merk enkel dat ik meer naar tijdloze/rustigere modellen neig.

1 like

Ik zie zeker een verschuiving van smaak de laatste jaren, dus ik onthoud me van enig commentaar in het topic “welk horloge heb je helemaal niets mee”.

Mijn smaak is niet echt veranderd maar ik neig nu wel wat meer naar de kleinere maatjes; 36 to 42 max. met uiteraard een enkele uitzondering :wink:

Ik vermoed dat de meeste leden hier trapsgewijs steeds duurdere horloges kopen? :sunglasses:
(En ja ik maak mij daar ook schuldig aan)

Hier eigenlijk niets veranderd de laatste 5 jaar…

Van geen Rolex naar … mmmmm Rolex :thinking:

1 like

Niet echt eigenlijk. Ik koop nog veel goedkope Seikotjes en meer dan 250 euro uitgeven voor een horloge doet nog even veel pijn. :sweat_smile:

6 likes

Mijn smaak is verbreed. Het lukt me vooralsnog alleen niet om de “dresser” echt mooi te vinden.

Nee. Afgelopen 20 jaar alleen maar Breitling horloges gehad (op 2 Minerva’s na). Smaak is dus altijd hetzelfde gebleven :slight_smile: