Issued militaire horloges topic

En uurwerk is natuurlijk ook echt en niet mis!

Idd, terwijl de binnenkant van het deksel wel genuine lijkt te zijn (denk ik als leek, met 0 verstand van militaire horloges)

Nummers op binnenkant zijn geverifieerd. Uurwerk is origineel en fraai.

Ik heb laatst voor @Stan84 aan zoā€™n uurwerk mogen werken.
Flinke klus geweest, uiteindelijk liep het weer als een nieuwe: Top kwaliteit hoor.

Natuurlijkā€¦

:muscle:t2: Hij is binnen! En ik ben echt onder de indruk.

6 likes

@anon50762135

Nog wat nieuwe perlons erop geslingerd. Grijs gemeleerde staat erg goed, daarna de donkerbruine, daarna de groene, vind ik.

8 likes

Op zwart :ok_hand:

1 like

Ja tis net een meer bruin-antraciete tint. Op de fotoā€™s zie je het bijna niet, in het echt (iets) beter :+1:
Thanks!

Yes, precies in die volgorde ook.

1 like

Okee, CWC G10 kenners, drie vraagjes.

  1. Mijn secondenwijzer tikt soms wel, soms niet op de indices. Nu is het niet op de indices tikken een bekend iets, maar dat de secondenwijzer ā€˜oneven stapjesā€™ maakt lijkt me vreemd. Is dit een bekend mankement, wellicht niet vreemd voor een horloge van 30 jaar) of is er evt iets aan te doen?

  2. Toen ik wat stofjes ging verwijderen heb ik hem opengemaakt. Geen verstand van uurwerken dus op zich niets raars gezien. Maar nu ging ik online zoeken ivm de secondenwijzer en zie ik in ieder geval dat de twee schroefjes missen die het uurwerk op de spacer fixeren :roll_eyes: a) hoe erg is dit (ze zitten er niet voor niets natuurlijk) en b) waar vind ik twee van deze schroefjes?

  3. Zien jullie nog meer afwijkende zaken aan het uurwerk?

Mijn uurwerk:

Foto online:

Alvast dank!!

1 like

Verzameling militaire horloges tot dusverre, nu nog op zoek naar een mooie chronograaf!

9 likes

Die Helvetia is fraai, staat er nog iets op de achterkant?

1 like

Dankjewel, is een G.S.T.P. versie met nummer erbij :+1:

1 like

Dan heb ik er ook een maar dan in minder florisante toestand. Wordt een projectjeā€¦

1 like

Binnenwerk of is de buitenkant ook aan een opfrisbeurt toe?

Binnenwerk is ok maar heeft dringend schoonmaak- en oliebeurtje nodig, loopt in ieder geval niet goed op tijd, zelfs na maximale correctie.
Het plexiglaasje is nieuw cq. picobello maar het deksel heeft een forse deuk opgelopen gedurende zijn bestaan. De wijzerplaat heeft mooie patina-vlekjes van de radium-spetters die van de wijzers zin afgebladderd. Die wijzers moeten dus ook wel een re-lume krijgen wil het er enigszins weer uitzien. Maar waar laat je dat radio-actieve afval heā€¦

1 like

Ha inderdaad ja, gisteren nog gemeten en behoorlijk radioactief. Vind over het algemeen die Radium burn patronen wel erg gaaf. Succes met je project!

1 like

Update van het militaire deel van de collectie:

Nu nog een duiker :nerd_face:

27 likes

Die Eterna :boom::hatching_chick:

3 likes