Je weet dat je een horlogegek bent als je

Zodra je een topic als dit aanmaakt.

Als je een aantal van bovenstaande stellingen herkent :sob:

4 likes

Als je alles herkent. :joy:

1 like

Als er in een krant of tijdschrift een foto staat waarop het horloge van de geïnterviewde te zien is, je dan probeert om met een vergrootglas het merk te achterhalen :slight_smile: wat meestal niet lukt, :slight_smile:
als de 1ste vraag aan je schoonzoon bij een etentje is : hey je hebt een nieuw horloge aan , wat is het voor merk , nog voor te zeggen " gelukkige verjaardag " want dat was de reden van het etentje :blush:

1 like

in de luchtvaart wil niet zeggen het NATO spelalfabet. Das voor een f16 vlieger niet anders dan voor een infanterist of matroos

1 like

Klopt, ik wilde het echter kort en krachtig houden. Ik heb daarom geen nuance ingebouwd. Ging ook om het punt dat de O en N een ander ‘naam’ hebben in het NAVO-spelalfabet.

Als je op ieder horloge dat je echt mooi vindt, toch minimaal drie dingen vind, die je zelf anders zou hebben vormgegeven.

3 likes

Als je zó enorm naar de zomer verlangt, niet vanwege de zon maar vanwege de korte mouwen…

2 likes

Als je eerst naar de pols van de mensen kijkt in plaats van hun gezicht…

3 likes

Klopt, onze grote vriend Red draagt een 1675 GMT, maar nooit met merk in beeld en op de clasp is Rolex weggehaald volgens mij. Jammer…

Als je van buiten naar binnen loopt (donker) je altijd je lume checkt.

6 likes

Rolex wil denk ik niet geassocieerd worden met boefjes :joy:

1 like

Bond was het hoogtepunt schijnbaar. is eigenlijk ook een veredelde crimineel…

Dit enerzijds… Anderzijds kan het me ook gebeuren dat ik niet gemerkt heb dat de power reserve op is en ik twee dagen rondloop voordat ik er achter kom dat mijn horloge een paar uur verkeerd staat. Meestal als iemand anders me de tijd vraagt als hij ziet dat ik een horloge om heb.

…als ik wel de hele tijd op mijn horloge kijk en soms een halve dag niet in de gaten heb dat ik vergeten ben het op te winden en/of gelijk te zetten.

3 likes

toen ik mn eerste rus (met weinig verstand) via ebay kocht van een of andere louche verkoper. Kon tijd noch datum bijhouden maar alsnog gewoon trots blijven dragen :slight_smile:

3 likes

Wanneer je jouw dure horloge even aan de kant legt bij het klussen (geldt niet voor calatrava bezitters) :blush:

1 like

Als ik bij de termen 301 , 305, 310, 312, 319 denk ja !! Van RVS 319 werd mijn Tudor gemaakt , nl. Een hooggelegeerd Roest vrij staal met veel chroom , nikkel en molybdeen erin waardoor de kast en band topkwaliteit zijn !!:grinning:

1 like

Heel herkenbaar, lol. Kijk tien keer per uur (denk ik), maar zelden een idee hoe laat het is.