JLC Reverso Duo, yay or nay?

Nu mijn collectie steeds meer naar de nettere kant gaat, en na net een nieuwe en tevens mijn eerste Jaeger-LeCoultre te hebben gekocht, ben ik nu met een schuin oog aan het kijken naar een Reverso.

Het zou gaan om een nieuwe Duoface, zie de plaatjes hieronder:

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie van dit horloge vinden, zeker ook omdat ik ze vrijwel niet op dit forum langs zie komen.

Zou deze Reverso een mooie aanvulling zijn op mijn andere JLC?

Ongezouten meningen worden gewaardeerd!

31 likes

Oh, HELL yes. Ultiem grail-materiaal.

Die moonphase is natuurlijk al geweldig maar wie JLC zegt, zegt Reverso. Ik denk dat de twee elkaar perfect complimenteren.

6 likes

Ik zeg ook yay.

Zeker doen. JLC is Reverso idd. Echter de maanfase die u heeft dat word mijn volgende duurdere klok of toch de reverso… moeilijk moeilijk.

Beide gewoon doen :heart_eyes:

2 likes

Ben niet zo van de Reverso.

Op zich een leuk gadget, het omdraaien van de kast zodat je twee verschillende kleuren wijzerplaat hebt.

Voor dat geld zou ik simpelweg een zwarte en witte Rolex OP kopen :wink:

3 likes

Absoluut! Prachtige klassieker

1 like

Niet bedoeld om iemand te beledigen, want ik vind het een wáánzinnig mooi horloge, maar ik vind het wel echt een horloge voor vijftigplussers.
Derhalve: nay.

10 likes

Ik vind het één van de mooiste horloges (net als je moonphase trouwens), dus ik zeg doen!

1 like

Ik denk dat dit een understatement is…zou een geweldige aanvulling zijn. Ook voor mij een grail en nog nooit om de pols gehad!

Sorry, had heel graag een ongezouten mening gegeven :joy::joy:

1 like

Zeker doen wat mij betreft. Geweldig mooi. Echt een icoon. Bijzonder stijlvol. Ja, ja, ja!

2 likes

Ik heb een 18k reverso gehad maar in de praktijk heel weinig gedragen, dus weer verkocht. Ik zeg dus nee. Voor dat geld is zoveel mooiers te koop maar dat is mijn mening.

1 like

Op zichzelf vind ik die Reverso’s best mooie horloges, maar, gezien velen hier op het forum nogal spastisch reageren als een horloge een paar
mm te groot is, denk ik dat je hier ook de juiste pols voor moet hebben, laat ik het zo zeggen, op de gemiddelde mannenpols lijkt dit
een vrouwenhorloge. Heb hem ook een keertje in het echt mogen bewonderen, heel fragiel en iel klokkie, al begrijp ik dat er ook iets grotere
modellen zijn maar dan heb je als snel te maken met overhang vanwege het rechthoekige model, lug tot lug is dan al snel te groot.
kortom: NAY

6 likes

Vind hem prachtig! Doen doen doen!!!

1 like

Was korter geweest :joy:

2 likes

Een icoon en imo een prachtig en veelzijdig horloge.

Doen!

1 like

Deze mening kan ik onderschrijven. Ik vond de reverso voor mij te iel. Ik heb hem vrij snel weer verkocht en ik kan je verzekeren met een aardige hit. Voor wat het waard is ik vind de Rolex dj41 ook te iel en heb deze om dezelfde rede verkocht dus mijn mening is denk ik niet geheel representatief.

3 likes

Zeker mooi, maar dan wel de wiite uitvoering.

2 likes

:joy:
Het is twee voor de prijs van 1. Vandaar ‘Duoface’.

6 likes

Rechthoekige horloges zijn rare stoeptegels op de meeste polsen, en zeker een reverso met z’n platte vorm. Leuk in de vitrine, niet om de pols. Dus ik zeg: nay. :sunglasses:

3 likes

Iconisch horloge. Maar ik zou die wel eerst eens om de pols willen zien. En bij mij wordt het dan een damesklokje.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik me geen Reverso kan veroorloven.

6 likes

De enige Reverso’s die ik interessant zijn degenen die ook echt iets toevoegen op de achterkant. Op zich vind ik de getoonde Reverso best geinig, maar wat ik bijvoorbeeld nog veel gaver vind is aan de voorkant een ‘normaal’ horloge en dan aan de achterkant een chronograaf:


Dus de Reverso die je voorstelt is voor mijn persoonlijk Nay, maar een Reverso op zich: Yay!

2 likes