JLC Reverso Duo, yay or nay?

Absoluut doen. Elegant, tijdloos, een echt iconic Watch met een mooie historie. En wat betreft formaat, draagt ook prima op een bredere pols. My humble opninion. @flowert van een vijftiger :grinning:

5 likes

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik ben zelf wel fan. Mijn pols is maar klein, dus de Reverso staat precies goed.

Ik denk niet dat hij enkel in de kist zou blijven liggen, vooral niet vanwege de twee kleuren wijzerplaten.

Wel ben ik het enigszins met @flowert eens dat het een wat ouder horloge is. Maar ach, daar heb ik me nooit door laten weerhouden :innocent:

2 likes

Zeker een aanvulling! Maar dan bij voorkeur in het goud!! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Yay

1 like

Zeker een yes! Vind dit ook een hele mooie uitvoering van de Reverso.

1 like

Heb hem overigens gisteren gepast bij S&C, volgens mij staat het formaat meer dan prima.


Niet te groot, niet te klein.

Let wel: op de foto’s lijkt hij vanwege de hoek natuurlijk wat groter.

13 likes

Zat ik ook nog naar te kijken, vind ik zeer mooi. Denk echter dat hij in staal voor mij beter te dragen is.

Ik zeg doen!

Maar dan wel de grote uitvoering (47x28x10)

Hij is er ook in 43x25x9

1 like

Dat is degene waar ik naar kijk. Vind ik zelf een mooier formaat.

Hmmm, bij nader inzien zeg ik de kleinere uitvoering. Ik vind dit erg massaal tonen.

3 likes

Eens, ik vind het horloge op zich geweldig, maar die grootste versie staat echt niet op je pols als ik die plaatjes bekijk. Heb je de medium ook gepast?

Een Reverso moet lekker ingetogen iets te klein op de pols ogen vind ik.

5 likes

Op basis van de foto’s begrijp ik je redenatie en zou ik hetzelfde zeggen. In het echt vond ik hem precies goed. De medium was erg vrouwelijk. Hoewel mijn pols smal is, heb ik geen erg smalle bouw, waardoor de kleinere versie raar stond.

De reverso is natuurlijk het icoon va JLC. Er zijn behoorlijk veel verkrachte versies van de reverso gemaakt. Hetzelfde wat IWC eigenlijk met hun enige icoon de ingenieur doet.
De duo face is wat mij betreft net op het randje. Aan de ene kant de klassieke uitstraling en toch ook net iets extras in de vorm van een 2e tijd.
Voor puristen zou het natuurlijk een no-go zijn zijn als de achterkant niet van staal zou zijn.

Sinds wanneer trek jij je iets aan van onze mening, ongezouten of niet :wink:

Jjj hebt altijd al een uitstekende en eigenzinnige smaak in horloges gehad, van Boschett tot PP, en ook nu weer. Gewoon doen, Jeroen!

3 likes

:grin::grin::grin:
image

2 likes

Gaaf horloge! Niet perse voor een 50+er imo. Gewoon voor iemand met stijl. Hij lijkt op je pols inderdaad net wat te groot…

2 likes

Reverso, designklassieker en in allerlei soorten, groottes en verhoudingen te krijgen.
Mooie manufacture uurwerkjes, ik ben nog steeds superhappy met mijn Grande Taille

10 likes

Ik vind ze alvast geweldig, mijn keuze zou de classic medium thin zijn :ok_hand:

3 likes

:point_up:t2: dat!

Wie JLC zegt, zegt Reverso, en dan ook nog een Duoface?

YAY!

1 like