JLC Reverso Duo, yay or nay?

Vind dit ook wel een plaatje, trouwens…

Maar misschien leuker om aan beide kanten een andere kleur te hebben, ipv ‘saai’ staal.

4 likes

Iconisch en prachtig horloge dus deze vraag valt in de categorie no-no-no-no-no-brainer :wink:

1 like

Ik laat me al ongraag beïnvloeden door familie en bekenden, maar wat mensen denken, van wie ik alleen de avatar ken, zal me echt worst wezen.

1 like

:rofl:en Omega met de speedmasters, daar zijn inmiddels meer limited edities van dan “normale” :joy:

2 likes

No worries Maurits, ik spreek niemand persoonlijk aan, was gewoon mijn ongezouten persoonlijke mening :thinking:, net zoals er over het algemeen een afkeer heerst tegen dlc coatings, en in het bijzonder zwarte horloges, niks mis mee, mag allemaal, maar tis gewoon een constatering. anyway…daar gaat het hier nu niet om we moeten Jeroen zien te weerhouden een Reverso te kopen, :wink::blush:

1 like

Ongezouten mening…? Ok, komt die: Wat een verschr… lel… afgrij… Zonder dollen nu… Ik vind JLC en met name de Moonphase geweldig, maar dat rechthoekige van die Reverso trekt mij totaal niet aan. Los van de techniek en alles, puur op gevoel van smaak, kan het mij niet bekoren. Daarentegen ben je een gezegd mens als je zoiets moois kunt aanschaffen, dus zou zeggen kijk op je gemak rond. Zijn er voor dat geld geen andere merken die je aanspreken?

1 like

Vroege twintiger;

JAY!

Wel echt gaan passen, Deze oudere Grande Taille maat is voor mij perfect. In de nieuwere Grande en Large maat kon ik het niet vinden, ofwel lug to lug net te lang of net te iel.

8 likes

Ja maar als ik me niet vergis is jouw grande taille 42mm lug to lug, terwijl de nieuwe 47mm is.

Maw jouw grande komt nu beter overeen met de nieuwe medium aan 40mm.

Edit: je zegt het zelf :slight_smile:

Klopt, maar de speedmaster pro vind ik toch al een heel lelijk horloge, dus hij kan een alleen maar mooier op worden vind ik.

Mijn antwoord was een zeer duidelijke “ja”, erg mooi horloge…

Totdat ik zag dat je dunnere polsen hebt dan mijn nichtje van 6…

Nu is het een “nee”.

:wink:

1 like

Maatje @anon50762135EV noemen we dat :joy:

Nee, zonder gein, de foto’s doen niet veel goed. Ik heb inderdaad kleine polsen, maar zeker niet bizar klein. Kan zonder problemen alles tussen 34 en 43mm dragen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik 38 - 40mm het beste vind staan.

Voor de beeldvorming, hierbij een recente foto van mijn 39mm Explorer en een 37mm Grand Seiko.

3 likes

Mijn vrouw is zoals inmiddels bekend alhier erg blij met haar duetto…

1 like

Big date 8 days :heart_eyes: Yay! :+1:

4 likes

Haha ja inderdaad maatje Candide.

Als ik jou was zou ik nooit boven 39mm uitgaan, dat kan nèt (als ik op je fotos afga)

1 like

Dat is hem niet voor mij. Teveel ‘gedoe’, en afgekapte cijfers knap ik direct op af…

De eerste leuke reverso-foto voor mij.
Maar over het algemeen, een dikke nee.

ik zal het kort houden: Nay…

Ik blijf het een prachtig horloge vinden, eigenlijk al vanaf vroeger zo’n “later als ik groot ben” ding, maar ik blijf twijfelen over de maatvoering / modelkeuze en tja… toch ook de prijszetting.

Laatst nog even geprobeerd op ‘n vliegveld boutique. Het zal wel vloeken zijn, maar waarschijnlijk zou ik de meerprijs van ‘n Duo er niet voor over hebben - dan liever een leuke inscriptie op staal o.i.d.

Onderstaande foto is een Large - misschien is Medium toch beter op mijn wat smalle pols, twijfelgevalletje. Overigens vond ik ‘m op dit bandje een stuk beter uitkomen dan die standaard saaie croco strap.

4 likes

Denk dat de conclusie is dat ik binnenkort nog eens ga kijken of ik er een aantal naast elkaar kan zien. Verschillende formaten en verschillende versies. Ben wel erg fan van de duo, en prijstechnisch is hij prima haalbaar, dus wie weet dat ik binnenkort weer een nieuwe aanwinst om de pols heb…

1 like

Leuk zo’n Reverso maar de rechthoekige vorm lijkt me iets waar je snel op uitgekeken kan raken.

Had jij geen A. Lange op je verlanglijstje staan?
In jouw geval zou ik dan doorsparen en in 1 keer voor een Lange gaan. Dat is qua afwerking echt weer 1 of 2 niveaus beter.