JLC Reverso Duo, yay or nay?

Nee.

Lelijke hokken. Ik wilde bijna een cartier vorstellen, maar dat zijn ook lelijke rotdingen.

Horloges zijn rond of wellicht tonneau, maar vierkant en rechthoekig zijn abominaties in de ogen van de heere.

Jij dus :rofl:

1 like

:+1:

1 like

Voor mij zouden ze beide dubbel niks zijn!
Maar als je van deze stijl houdt, dan zéker doen​:+1:t4::smiley:!!
Dragen wat jij mooi vindt en die duo ís toch jlc🤔, zéér chique!!!

Reverso… een prachtig icoon. Staat on top op mijn verlanglijst. Goud op bruin crodoleder.

Klopt helemaal, maar besloten dat voorlopig nog niet te doen. Moet ook wat te wensen overhouden :wink:

1 like

Zij zeggen, dat je er een moet hebben:


en zij ook
https://www.msn.com/en-sg/lifestyle/style/10-of-the-best-watches-to-own-according-to-an-expert-collector/ar-BBlDcey#page=4

Maar wie geeft er iets om de mening van anderen?Je bent volwassen, vrij en staat op eigen benen, dus je kunt - binnen de regels van de wet - doen en laten wat je wilt.

Als je hem - net als ik - mooi vindt, moet je er een kopen. Niet om indruk te maken op je omgeving, maar gewoon omdat het kan. Ik heb de mijne dertig jaar geleden van mijn ouders gekregen, draag hem niet vaak, maar altijd met plezier ook al komt het formaat niet met de huidige mode overeen.

Als je hem niet mooi vindt - net als vele anderen hier - laat je hem aan je voorbijgaan. Want waarom zou je iets dragen waar je geen plezier aan beleeft?

Vind de modellen vaak erg mooi om te zien, maar ben van mening dat passen de doorslag geeft. Bij mij staan ze bijvoorbeeld niet.
Het passen geldt eigenlijk voor alle horloges, maar bij deze horloges kan het zo’n verschil maken.

Reverso, een klassieker. Dus eigenlijk hoort hij in de collectie. Persoonlijk twijfel ik of het een mooi horloge is. Hij intrigeert me, laten we het daar bij houden.
Die maanfase daarentegen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Persoonlijk zou ik zeggen ter vervanging.

1 like

No way, José. De Moon is prachtig, en blijft lekker waar hij is :wink:

1 like

Ben nog maar kort op dit forum. Maar als ik hier iets van leer, is het dat je idd moet doen wat je zelf mooi vind. Zoveel verschillende meningen. Gek hè, dat je toch altijd op zoek bent naar bevestiging van de juistheid van je keuze🤔

Valt wel mee hoor, meestal koop ik gewoon wat ik mooi vind :wink: Viel me alleen op dat een hoop mensen met wie ik privé contact heb het een spuuglelijk horloge vinden, dus was benieuwd naar de bredere mening hier op het forum :innocent:

Ja natuurlijk een geweldige aanwinst voor je collectie… buitengewoon mooi model :ok_hand::ok_hand:

Reverso is prachtig, maar de maar die jij om je pols had vond ik niet passen bij de look ‘n feel van reverso. Ik probeer uit te leggen. De large kan je pols wel hebben, maar de stijl van reverso straalt het niet uit. De reverso hoort (vind ik)meer ingetogen te zijn, meer elegantie, gentlemens feel (hoewel het eigenlijk een sportshorloge is) De large is te schreeuwerig, als een richard mille of Uhrwerk.
Zou zeker de medium passen.

Afkomstig uit de Polo sport als ik het wel heb.

Yay

JLC is niet echt mijn merk maar de Reverso is wel een prachtig klassiek horloge. geen slechte keuze.

Toevallig op dit topic terecht gekomen: zelf ook aan het kijken geweest naar genoemde Reverso tot een medewerker in Harrods de “Tribute” lijn van de Reverso liet zien! Misschien ook een optie?

Imho betere afwerking, meer details en de structuren van wijzerplaten welke eruit springen, prachtig :open_mouth: Ref. 3908420

Hier slechte iPhone foto’s, op internet meer te vinden, ook video’s:

En dan nog een snelle vergelijking:

Ok, ik zou dus de Tribute ook als alternatief willen aandragen!

7 likes

Reverso every day of the freaking week! Go for it! :sunglasses::+1:

1 like