JLC Reverso Duo, yay or nay?

Baai the wee; ik heb nog een Jaeger Lecoultre “Grande Reverso” 976 (273.8.04) die weg mag.
Is een iets groter formaat, voor een echter kerel zeg maar. :grin:
Als ik tijd heb zal ik er weer eens een verkoopstopic van maken.
Reden: ik heb twee Reverso’s :sweat_smile: ( erg hé )
Twee verschillende natuurlijk :wink:

3 likes

JLC is al met al niet zeer populair alhier. In het blauwe deel staat ook al geruime tijd een Master Compressor.
Wat is dat toch? :disappointed_relieved:

De Master Compressor is simpelweg te groot en te hoog
Net zoals de meeste sportievere JLCs
De nieuwe Polaris lijn is meer in de richting
Blijft een bijzonder horloge maar moeilijk draagbaar vergeleken met een Sub of Seamaster

JAY!!

Kijk al geruime tijd ernaar. Maar twijfel nog steeds tussen de reverso of master calendar

Hoewel ik classics ten zeerste respecteer, vooral van dergelijke makelij, moet ik deze toch echt even afslaan. Er zijn zoveel mooiere klassiekers dan deze te koop…lichte kant; de small seconds voor de 6 op een toch al vrij volle plaat, klassiek uiterlijk en dan een redelijk ‘arial-style’ veel te strak lettertype, de bezel rond de kast is niet overal gelijk van breedte (idem op de donkere kant), de lugs zijn te hoekig t.o.v. de afgeronde kant van de kast ensich. De donkere kant; de plaat is voorgegeven als een ‘japanse rijzende zon’, het hart van de achterplaat is onbewerkt, en alles ‘buiten de zon’ is gestippeld dat maakt het voor mij niet samenhangend.

Alles bij elkaar optellend dan vind ik deze classic: Nay

Die andere Jaeger is mhuaaaa mooi! :+1: Ik zou kijken naar een andere classic, en dan in gedachte houdend wat deze mag gaan kosten. Maar goed, dat is mijn mening :wink:

Overigens heeft Glashutte, Breguet en Lange wel alle 3 mooie rechthoekige classics

1 like

Die kan je posten in

Top. Die tribute. Een vriend van ons draagt die en is echt een mooi horloge. Klassiek, maar zeker ook met gympen en een spijkerbroek te dragen :wink:

:beers:

1 like

Ja, prachtig. Doen.

Persoonlijk zou ik trouwens voor een versie met stalen achterkant gaan. Hoewel ik de duoface mooi en praktisch vind, prefereer ik toch historische waarde van de stalen achterkant (horloge beschermen tijdens polo). Maar that’s just me.

Ik vind beide wijzerplaten niet mooi.

Niks tegen de reverso, maar zoek dan gewoon een vintage op die doet waar hij ooit voor ontworpen is, of een reverso met één mooi uitgevoerde wijzerplaat en achter een zichtbodem.

Heren, dank voor de reacties, maar het topic is een half jaar oud… Ondertussen zijn er allang andere horloges aangeschaft, en staat de Reverso een stuk lager op de lijst.

Dat snap ik! Kwam per toeval dit topic tegen bij zoeken op dit forum naar Reverso’s!

Welk model van de Reverso’s zou je voorkeur hebben?

Voor mij absoluut de Tribute, maar die is ook weer wat duurder. Als ik de stap zou maken, zou ik het het prijsverschil wel waard vinden overigens.

Ja maar je bent nu een halfjaar dichter bij de vijftig.

1 like

En nog steeds niet op de helft :wink:

1 like

Ja, voor mij hetzelfde! Ik was positief verrast over de afwerking en details bij de Tribute! :open_mouth:

2 likes

Ik wilde net deze plaatsen, voor de visueel ingestelden:

3 likes

Nou, nou, nou…

2 likes

Zo n modellen ???:innocent::innocent:

1 like

Sabri, je weet toch!

Waarom neem jij Reverso als je voor hetzelfde geld een Rolex hebt…

Fight me brah

6 likes