Jullie afknappers op of in horloges

floris Schreef:

Leetje Schreef:


Echt een afknapper vind ik het niet,maar bijn
mijn
Rolex expl.1 zit het Rolex merk teken bijna op
zn
kop als ik de kroon heb dichtgeschroefd.
Dit zou beter moeten kunnen in deze prijsklasse
vind ik.
Ik zie het bij veel exemplaren,ook bij andere
merken,
mvg leetje

+1 dat valt mij nou ook altijd op, en
achterdeksels van bijvoorbeeld Panerai die niet
netjes recht uitkomen, ik vind dat gewoon er
slordig staan!

+1

Ik knap af op een slechte sluiting, en op een gammele band.

Ben gek op zware stalen banden, en de double lock sluitingen waar je niet met je nagel achter hoeft te pielen.

Dit is geen typisch Rolex verschijnsel maar komt bij ieder merk voor, alleen letten bezitters van dergelijke klokken veel meer op deze kleine minder voor de hand liggende details. Ik heb het geluk dat het logo op de kroon van mijn seamaster bijna helemaal recht uitgelijnt is!

Ik heb het al eerder gezegd, ik ben eigenlijk pas een maandje echt actief mee aan het lezen en reageer hier en daar.
Wat mij opvalt is het volgende…100 mensen, 100 wensen, 100 verschillende smaken (Speedmaster niet meegerekend).

Ik knap bijvoorbeeld af als de datum niet op de drie of op de zes staat (dan staat hij tenminste recht).
Een hele grote afknapper voor mij is wanneer ze bij de een chrono horloge de getallen afkappen. Dat je dus een halve getal ziet. Zelfs bij hele dure merken zie ik dit terug komen. Jammer…

Nu ben ik erg benieuwd wanneer een horloge voor jou af is en waar jij echt op afknapt.

Een-wijzer horloges…soort stopwatch aan je pols.
Volgens mij best populair hier maar ik heb er helemaal niks mee :confused:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zoiets…mooi horloge maar die datum?!?

2 likes

OT wellicht: Maar ik zou er zelf nooit aan denken met een 4 jaar oude topic te gaan zoeken, als ik iets wilde posten. Ik zou dus ook een nieuwe hebben aangemaakt. Mede omdat het zoeken me in het vernieuwde forum nog niet zo makkelijk af gaat. Dus als ik ook “eens” in de fout ga, bij voorbaat mijn excuses :sweat:

Ik kon ook niets vinden via search.
Maar mijn excuses :wink:

Ik denk dat dit mogelijk bij vergissing is gebeurd. Misschien meldt de software iets aan de mods, en heeft @Jur zo snel niet gezien dat dit een oud topic betreft. Zou zomaar kunnen. En zomaar ook niet natuurlijk.

Morgen dit topic eens doorlezen. Ik ben benieuwd wat de ergernissen kunnen zijn bij/ in een horloge :smile:

afknapper als er TW Steel op of in staat…

Inderdaad een hele mooie horloge. Maar hier “stoor” ik me meer dat de datum over de linker cirkel staat dan dat de datum links staat.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn eigen autistische trekjes :wink:

De software attendeert op een mogelijke doublure. Door de posts samen te voegen kan je ze ordenen. Had ik nog nooit gedaan en dit was het resultaat.
Kan wel toch?

Wat mij betreft wel. Maar de software waarschuwt ons ook tegen het reactiveren van oude topics. Vandaar mijn verwarring.

Voor mij is een afknapper de cijfers die v.a. de 4 worden omgedraaid.

Nomos

Daarnaast ook geen fan van gepunte indices.

aqua terra

  • cyclops
  • schuine datum
  • witte datumsschijf (bij donkere plaat)
  • Miyota/Seiko uurwerken
  • geen opgelegde markers
  • geverfde wijzers
  • geen AR aan binnenkant

Laat ie nou nét 2 hele mooie wijzerplaten zien :sunglasses:

1 like

Bling bling horloges.

Oef! Dat kan zoveel zijn, vaak hele kleine details, of het hele horloge in één oogopslag. Smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar! Om een voorbeeld te geven: de bolle kroon op sommige Breitling modellen: Gruwel!