juweliersloep

Hoi,

Vraagje. (in het verlengde van dit topic)

Wat voor loep of juweliersloep gebruiken jullie om je horloge van binnen te bekijken? Voor het verwisselen van een horlogeband is de Bergeon tool top, welke juweliersloep is een aanrader?
Iemand misschien nog een tweedehands loep ter overname te koop liggen?

Groet, Matth

2 likes

90 cent van ali express :ok_hand:

3 likes

Je mag de leesbril van m’n schoonmoeder wel hebben, zij heeft + 6,5. Je mag haar er trouwens gratis bij hebben, ik betaal de verzendkosten.

43 likes

Ik dacht werkelijk dat het topic over een juwelier genaamd sloep zou gaan :joy::flushed:

23 likes

Ik kocht mijn loupe voor €2,50 bij de locale juwelier. Is nog wel zo’n ding waar je wenkbrauwspierpijn van krijgt…

1 like

Een simpele 5x loupe voldoet voor het meest gangbare werk, neem er meteen een beugeltje bij zodat je hem op je hoofd kunt klemmen.

2 likes

Ik heb wel interesse :slight_smile:️

2 likes

Ik zat meer in de richting van admiraalsloep of kapiteinssloep…

4 likes

Aha!

Ik zat ook bij een Juwelier Sloep tijdens de Gay Parade. :joy:

2 likes

Misschien kan @royke74 je helpen, die wat hij thuis had staan was prima voor horloges te bekijken.

1 like

Zoiets dus:

2 likes

Juist… Simpel doch geniaal…

IK heb dit ding, met LED lamp. Ziet er niet uit, maar werkt prima.

Persoonlijk ben ik meer geĂŻnteresseerd in haar cupmaat, niet in de sterkte van haar leesbril :wink:
Afhankelijk daar van ben ik zelfs bereidt om zelf voor de verzendkosten op te draaien!

3 likes

Wat een viezerik ben jij :joy:

4 likes

Haha ik weet dat je tussen de 20-25 bent, dus je schoonmoeder kan nooit heel oud zijn :yum:

2 likes

Be careful what you wish for, zodra ze jouw eigendom is moet je haar gemekker aanhoren.

4 likes

Voor normaal gebruik is een loep met vergroting van 3,5 prima wil je de binnenkant van het uurwerk beter zien dan is een vegroting van 5 goed en 10 keer nog beter.

1 like

Cousins heeft ze in alle soorten en maten.

https://www.cousinsuk.com/category/eyeglasses-regular

1 like