Koningsdag: wat is de buit?

Vanochtend om zes uur op drie rommelmarkten verder en nog twee tegemoet. De buit valt nog wat tegen maar ik hoef niet te klagen.

Een stripboek van Frank Herbert’s Dune, een Parker pen, een Münchkin spel, drie horlogebandjes een zilveren Dugena en de vondst van de dag een Brits CWC leger horloge voor vijf euro… :slight_smile:

14 likes

Hier vooral een nat pak… :cloud_rain:

Ik vind dat CWCtje meer dan de moeite waard! En al zeker voor die prijs! Leuke military issue. Quartz? En van wanneer?

Mooie vangst zeg, die CWC!

Cool, die CWC! Flexband eraf, NATO erop en gaan met die banaan!

Nee, het is een handwinder. Ik was ook in de veronderstelling dat deze alleen in quartz waren. Heeft er verder nog iemand iets gevonden?

1 like

Nog niet, wij vertrekken zometeen even richting de plaatselijke vrijmarkt.
Maar gezien het tijdstip zullen de leukste dingen al wel vergeven/gekaapt zijn vrees ik…

Net rondje gaan hardlopen en ook door het stadspark gerend in Maastricht waar de vrijmarkt zou moeten zijn.
Diep triest met dit weer, waren misschien 10 kraampjes terwijl het er normaal bomvol staat en er leuke bands spelen op het podium.

Er zijn wel degelijk ook wat handwinders gemaakt, maar kort, ik vermoed met deze kast enkel 78/79/80, zoals je ook op deze link kan lezen: http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?43887-0552-CWC-Mechanical-1979

Bouwjaar zou achterop moeten staan.

Erg coole vondst hoor, ik zou in de wolken zijn :wink:

Erg leuke aanwinst die CWC! Groeten van zijn broer

3 likes

Hier helaas niks gevonden, alleen oud speelgoed. Ook de hele ochtend op pad geweest maar de opkomst was matig door het weer.

Volgende keer beter, wel weer een echt leuke vondst die CWC!

Yep, jaren zeventig, ETA erin. Ik heb 'm ook gehad, voordat de prijzen omhoog schoten.

1 like

Mooie aanwinst die CWC!

Ik was gisteravond in Lelystad en het was al om 18:00 helemaal vol met kleedjes. Geen idee dat ze zo vroeg al beginnen… Helaas was het weer net als de rest van Nederland dramatisch, waren alle enigszins interessante spullen (vooral boeken) drijfnat, dus daardoor zijn we snel weggegaan. Het blijkt echter wel (al jaar in jaar uit) dat je in Lelystad echt niets vindt…

Die CWC had ik ook gelijk gekocht voor dat bedrag :stuck_out_tongue:

Mooie vondst… Mijn buit: 4 loempia’s (die ik niet eens zelf opgegeten heb :slight_smile: )

Zit er wellicht ook een fotootje van de achterkant in? :wink:

1 like

Ik ben net thuis, vandaag heb ik respectievelijk Arnhem, Velp, Rheden, Doesburg en Doetinchem bezocht en om heel eerlijk te zijn zijn mij de markten erg tegen gevallen, het weer was natuurlijk ook dramatisch. Ik reed net weg uit Doetinchem, ik stapte in de auto en er kwam toch een hagelbui naar beneden, niet te zuinig… Maar los daarvan, je komt zoveel troep tegen, ik geloof dat ik over vijf rommelmarkten in totaal vier mechanische horloges heb gezien en daarvan heb ik de helft gekocht (de andere twee waren eenvoudige dameshorloges). Terwijl ik op eerdere koningsdag/koninginnedag soms met wel tien horloges thuiskwam.

Ik vind het geweldig om te lezen dat jij echt al die markten afgaan en op jacht gaat naar horloges.
Als je dat vaak doet moet je toch wel eens echt wat heel leuks zijn tegen gekomen?

20160427_122135

Als ik het goed begrijp is deze dus uit 1976.

2 likes

Zeker wel, in totaal vier Omega’s, een Zenith, een Longines, een forse hoeveelheid Tissot, Certina en Enicar, en nog veel meer Pontiac, Prisma en Palerma. Ik heb pas één keer een chrono gevonden en een paar keer een gouden horloge. Als je dat leuk vindt dan moet je even zoeken op “Rommelmarktvondst”, alle topics met een datum in de titel zijn van mij.

3 likes

Nog nooit iets gevonden op een rommelmarkt :pensive:, maar dat zal wel komen omdat ik er een hekel aan heb om vroeg mijn bed uit te gaan. Overigens als ik wel wat zie, weet de verkoper de prijs meestal ook wel. Koopjes onder 10 Euro heb ik nog nooit gezien.