Kras op submariner, polijsten?

Ik zou het zo laten, het is de eerste kras op een verder gloednieuw horloge. Er komen nog zat krassen aan!

Als je niet weet wie het is waarom dan zo’n denigreerende omschrijving?

3 likes

:point_up: Dit. Horloges zijn er om gedragen te worden.

1 like

Ik zou het zo laten. Er gaan meerdere krassen volgen en zo kan je bezig blijven. Heb vandaag een nieuwr band gemonteerd, n dik uurtje later had ik al een deskdiver. Jammer? Zeker. Stoor ik me eraan? Absoluut niet.

2 likes

Er is niks denigrerends aan de waarheid. Alleen Rolex kan hem weer zo krijgen als nieuw met minimaal verlies van materiaal.
Als Rolex te duur is, dan naar een bedrijf dat een lapideermachine gebruikt. Een goed voorbeeld daarvan is Wesselink en vreeker. Maar ook daar heb ik weleens van gelezen dat er een verschil is met polijsten door Rolex zelf.

Dat is geen deskdive, dat is een kras😩

1 like

Niet polijsten joh, het is toch gewoon een gebruiksvoorwerp…

Maar nee joh! Camera doet et erger lijken. Je ziet em zelfs niet onder bepaalde hoeken ;D

1 like

Ah, inderdaad. Goed zo

Zit nog wel een klein verschil in. 1. Die sluiting is nieuw een paar tientjes en 2. Jij hebt dat weggepoetst binnen 15 seconden met een schuursponsje :joy:

2 likes

Uiteraard :stuck_out_tongue: maar je snapt mn point wel he :smiley: krassen zullen altyd komen

1 like

Yup.

Waarom denk je dat daar de hele dag een papiertje ligt? :joy:

6 likes

Niet zelf aan gaan lopen klooien met doekjes, polijst troep of wat dan ook, gewoon lekker laten zitten.

Voor service over een x aantal jaar gewoon naar Rolex Brussel of Keulen brengen
dan komt ie weer als nieuw terug :+1:
Bij elke andere polijstboer zie je direct dat er aan gepoetst is.

Dit zal echt niet je laatste krasje zijn

2 likes

Heerlijk :joy::joy:

3 likes

Een goede vrind van Beun de Haas in Tjietjerksteradeel.

Sorry, @Watch2Morrow, maar dat klinkt eerder als een adresje voor een partyzak wiet en een paar buizen lachgas.

1 like

Heerlijk luxe probleem heb je, geniet er van zou ik zeggen. En ik zou het horloge goed gebruiken en dan niet kijken naar beschadigingen oid. Gewoon plezier hebben en de rest van je leven goed gebruiken. Of het een Seiko of Rolex is maakt voor mij niet uit. Dont worry too much

1 like

Ach, zo zien we maar weer dat wij mensen vol aannames zitten.

Misschien klinkt “boutique horloger Niquo de Culemborg” beter? Nee.

Beide heren hebben geen ervaring met Nico Rijsman gok ik. Nou, ik wel. En daarom adviseer ik hem. Toedels.

3 likes

Ik zie een statement waar jullie je vast beide in kunnen vinden:

“Doe maar NiCo” :sunglasses:

On topic: lekker laten zitten die kras en er meer sparen. Komen er toch steeds meer bij. Heb exact hetzelfde probleem met hetzelfde horloge.

2 likes

Kijk. Een achternaam. Dat helpt om te googlen.

https://www.detelefoongids.nl/horlogemakerij-rijsman/19785127/5-1/

Er zijn goede recensies te vinden over de goede man.

Nee, dat zijn geen aannames. Ik weet graag tot in iets meer detail waar we het over hebben. Als je had gezegd “Ik heb zeer goede ervaringen met Nico Rijsman in Culemborg, die is al sinds blah horlogemaker en hij reviseert Rolexen” klinkt dat anders dan “even aanwippen bij Nico in Culemborg”.

Context is alles. :+1:

1 like

Lekker laten zitten, elke kras heeft een verhaal en alleen de eerste doet pijn!

In de loop van jaren krijgt je horloge zo een uniek patina, gevormd door allemaal persoonlijke verhalen…is toch geweldig?

Een horloge blijft een gebruiksvoorwerp en zo echt onderdeel van je leven. Denk maar eens hoe je over die kras denkt, als je hond er niet meer is en je het horloge nog wel…(spreek helaas uit ervaring)

Just my 2 cents natuurlijk…!

2 likes