Laat je Grand Seiko zien III

Je hebt dan 4 grand seiko periodes

  • jaren 60-70 grand seiko mechanisch
  • jaren 70-80 grand quartz
  • jaren 00-10 grand seiko met seiko op de wijzerplaat, voorzichtige betreding van de westerse markt
  • jaren 17-… grand seiko zonder seiko op de wijzerplaat, groei door marketing, flagship stores etc.

Die met SEIKO op de wijzerplaat worden nog wel eens geld waard!!! Early period vintage!

3 likes

Niet echt origineel meer, dit model, maar wat issie heerlijk. :ok_hand:

16 likes

Waar heb je die NATO vandaan als ik vragen mag? Staat hem goed! Zit nu toevallig ook te kijken voor wat nieuwe banden voor die van mij

En dan heb je nog de hele vroege quartzen, die gewoon Seiko heetten en waar sommigen wel zeer accuraat en duur waren (met en zonder VFA aanduiding). En de Astron nartuurlijk.

Maar lastig. Nu ze de wijzerplaten van de moderne GS-en nu zonder Seiko doen, zou ik die preferen boven eentje met nog Seiko erop, om ze in de collectie hetzelfde te houden. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.

Dit is een herringbone nato van watchgecko. Supergoeie kwaliteit!

1 like

Leestip dit topic:

Gisteren ook nog “perongeluk” Op de bestelknop voor een SBGN013 gedrukt :wink:

14 likes

Wat is ie toch mooi en wat is die afwerking toch echt perfect!!

Dikke complimenten voor de foto’s van @ThaPapper. :ok_hand:

5 likes

Leuk, dank je wel! :+1:

3 likes

De gs die ik hierboven hebt gepost staat netjes in de History op de GS site. Enkel kan ik nergens de verdere specs van opbouw en uurwerk vinden… iemand die een database weet?

4 likes

@P-Seiko: zoek eens op 8N65. Dit horloge is een SBGG001.
Wat me opvalt is dat de “65” op de site van Grand Seiko dus als “GS” gedrukt staat.
Hieronder een foto van een catalogus uit 1990.

Bron: https://www.watchhunter.org/wp-content/uploads/2017/10/1990-Seiko-Catalog-V1.pdf

2 likes

17 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Thanks Jansd!
Ref 8N65 is inderdaad correct. Maar waarom er GS vermeld wordt is mij een raadsel.

Dat heeft iemand die het heeft overgetypt gewoon verkeerd gelezen.

1 like

Even een vraagje, wat is nu eigenlijk het verschil tussen de SBGV205 en de SBGP001? Ik heb zelf de eerste, maar zag opeens die SBGP001 voorbij komen. Hebben ze gewoon de naam aangepast?

Ander uurwerk.

1 like

18 likes

Dat ziet er nu al lekker uit :+1:

1 like

Goeie keuze :sunglasses::+1:!