(Laatste?) Dao Vostok Amphibia mod [resultaat in post 74]

Mijn horlogesmaak in ontwikkeling

Ik ben mijn collectie aan het downsizen, en dat gaat aardig. Door verkoop, maar ook door cadeauhorloges of pre-HF ‘opzij’ te leggen ben ik van 23 terug naar 10 horloges (+1 nog in verkoop).

In de afgelopen tijd heeft mijn smaak zich, mede door dit forum, ontwikkeld. Ik had veel horloges ‘voor de heb’, en vanuit het idee om alles wisselend te dragen, droeg ik horloges die ik geweldig vind vrij weinig. Nu met een iets kleinere collectie merk ik dat ik de horloges die ik heb meer waardeer.

Dat gaat wat ten koste van mijn plezier aan de Vostoks: ze zijn leuk en je kunt vanalles mixen en matchen zonder het te duur te maken, maar uiteindelijk wil je toch een Rolex horloges dragen die kwalitatief hoogwaardig voelen met een design waaraan je niets zou willen veranderen. Althans, dat geldt inmiddels wat meer voor mij. Voor horloges, maar ook voor mooiere leren bandjes ipv cheapestnatostraps bijvoorbeeld.

Laatste (?) Vostok mod

Twee Vostoks mochten de collectie verlaten. Van een is de kast te groot voor me (090) en van de andere is óf de hairspring gemagnetiseerd óf kapot. Ik heb ervoor gekozen er 1 goedwerkende van te maken en voor mogelijk de laatste Vostok mod te gaan. Want voor mijn gevoel heb ik destijds met de BB58 mod het ‘maximale’ bereikt wat er met een Vostok mogelijk is.

Vervloekt

Het loopt niet vlekkeloos. Het idee: fout, goud en proud!

Zoiets:

Stand van zaken:

  • 710 kast gebrushed
  • Insert binnen, mooi maar zit een productiefout in, waarschijnlijk verkeerd gestraald bij het matteren van de insert ofzo.
  • Colareb band binnen, mooi maar zit een fout / vlekken / soort krassen in het leer. Had ik niet van ze verwacht.
  • Bezel nog onderweg.
  • Wijzerplaat en wijzers binnen, prachtig, blauwe lume, vooral de wijzerplaat echt een mooie sunburst, maak ik er net een plekje op :roll_eyes:

Wat de wijzerplaat betreft: eigen schuld dikke bult, en het is een Vostok, ik kan er mee leven.

Dus ik heb gemaild naar zowel Namokimods als Colareb voor een oplossing, en voor nu maar even een cheapest bandje erop geknald met een oude messing bezel. Kan ik het net zo goed zo laten, staat misschien nog wel leuker dan de gouden insert en Colareb band :joy: maargoed de band, bezel en insert waren het duurst, dus we wachten maar even af.

In de tussentijd

Het ziet er nu zo uit:

Wordt vervolgd!

27 likes

Mooi idee!

Ik stem nee. :sunglasses:


Ophouden met die Vosroks. Upgraden doe je door één doel helder te houden, je endgame.

1 like

Gun mij deze fase Han.

en ik ga nog steeds endgameloos door het leven :poop:

5 likes

Het is oprecht de grootste four die je kan maken. A man with a plan bereikt zijn doel. Een man zonder plan blijft aanklooien :sunglasses:

2 likes

Wow, ik heb nog nooit een vostok gezien met zoveel lume.

1 like

Ik kreeg een notificatie.

6 likes

Met gouden ouwe wijven klokkies met een onyx wijzerplaat :joy:
Ach, ieder zijn ding.

Nee, serieus ik vind de Amphibia historisch gezien net zo relevant als de sub of de BP. ( nee niet dat tankstation :grin: )

6 likes

Lume is door eBay verkoper Favinov :+1:t2: Goed spul

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Heeft hij dat voor he erop gezet? Of heb je dat bij hem gekocht?

Ik ben overigens van mening dat je gewoon zo nu en dan mag aanklooien met dit soort horloges. Met name als jij er plezier uit haalt.

1 like

Jaaaaa maarja het aanklooien is half the fun zeg ik altijd maar.

En het is een hobby, niet de spil van het bestaan :joy:

4 likes

Nee zo gekocht inderdaad, hij verkoopt custom onderdelen via eBay. En ook wel originele onderdelen waarvan hij de lume dan heeft vervangen :+1:t2:

Daar vind ik de Vostoks het leuks voor :grin:

1 like

Dat is echt tof! Dat is super goeie lume!!! :slight_smile:

1 like

Ik verwissel soms een bezel, verder gaan mijn mod skills niet :grin:

Dus mensen die zelf echte mods doen, respect :+1:

1 like

:sunglasses:

2 likes

Niet alleen dat. Maar als je het graag doet, waarom niet?

Ik weet niet of je al eens wat dingen erover hebt geplaatst. Maar je zou zo guides kunnen plaatsen over je avonturen zodat anderen op weg worden geholpen.

Ik hou mijzelf bezig met Invicta en proberen mensen een beetje in die wereld wegwijs te maken. Merk namelijk dat 90% hier alleen denkt aan :poop:. Maar geen enig idee heeft wat het hen te bieden heeft. Ook al blijft het in veel gevallen alleen op intellectueel niveau, daarmee bedoel ik weten wat Invicta voor merk was in het verleden.

Maar goed. Dit is mijn mening. Van mij mag Dao gewoon doen wat hij leuk vind. Ik geniet weer van de fotos die hij deelt en de leuke creaties die hij in elkaar zet.

1 like

I know, I know :grin:

Het vintage spul vind ik leuk maar die nieuwe fantasie kanonnen vind ik…eh
op zijn zachtst gezegd weird shit.

3 likes

Wijzerplaat lijkt wel licht te geven, ziet er nu al veel beloven uit.
Straks met de nette bezel en strap wordt hij :heart_eyes:

1 like

Ja het is heel knap gedaan, precies dit inderdaad, zelfs nu bij weinig licht.

Ja denkje? Ik begon te twijfelen of deze simpele bezel niet voldoende is… :thinking:

Dankje! We gaan het zien :grin:

1 like

Ik kreeg een notificatie.

4 likes