Limited 2016: merk & model bekend!

Dat is waar, maar blauw is wat gewoontjes. Dat zie je zo vaak, mooi rood lijkt me wel sjiek.

Maakt me trouwens niet zoveel uit, blauw, zwart, rood, ik doe toch wel mee :smiley:

Klinkt leuk maar om de tijd in een ander werelddeel bij te houden heb je hebt toch echt een GMT uurwerk, wijzer en GMT bezel nodig. Een bezel met slechts 12 verschillende uren werkt dus niet aangezien het tijdsverschillen zowel +12 als -12 kan zijn.

Daarnaast timed een horlogedrager denk ik toch eerder het koken van zijn eitje :smiley:

Heel erg tof om te lezen dat er een nieuwe HFLE komt!
De eerste ontwerpen die hier voorbij komen van Chip zien er veelbelovend uit en ik kijk uit naar het uiteindelijke ontwerp. Hier ga ik wel ruimte voor maken in de horlogebox. :slight_smile:

Ik zei niet dat het handig is. Ik zei dat het de functie van een 12-uurs bezel is.

Zou je dat met een praktijk voorbeeld kunnen demonstreren want ik denk dat ik het niet snap. Als ik bijvoorbeeld naar de Omega Seamaster 300 Spectre Limited kijk dan zie ik geen enkel nut in de bezel.

Zelfs de nieuw gekozen autavia heeft de 12 urige vermelding. Vind het toch wat rustiger dan in minuteb

Ik zou denken: in UK is het nu 1 uur vroeger, dus zet je de 9 van de buitenring op de 10 van de wijzerplaat. Dan kun je de tijd in UK aflezen: 8 minuten over (minutenwijzer op 8) 9 (urenwijzer wijst naar de 9 op de buitenring.

2 likes

Er van uit gaande dat de bezel draaibaar is, dan heb je een tweede tijd.

Dan kan je dus enkel elf uur vooruit in de tijd. Of achteruit in de tijd maar dan moet je onthouden of je plus of min zit. En hoe zit het dan met landen waarmee het tijdsverschil meer dan 11u is?

Wat Wilseiko zegt. Moet je zelf alleen onthouden of het am of pm is.

Vooruit dan doe ik ook nog een quick en dirty ideetje.

Secondewijzer is naar mijn idee nog te fors, maar het gaat om het idee.
Daarnaast lijkt het mij wel mooi als de uren ring in de inerbezel dezelfde kleur heeft als de wijzerplaat en de minutenring zwart/donkergrijs. een grijze wijzerplaat lijkt mij ook wel mooi, daar zal ik nog eens over nadenken.

12 likes

Dan draai je de bezel iets verder naar voor of achter. Is dit echt zo ingewikkeld?

Nee je kunt 11 uur vooruit of achteruit (of ja, eigenlijk twaalf, maar da’s een beetje pointless op zo’n horloge). Uiteraard is het geen echte GMT met zo’n bezel.

Zeer fraaie klok! De blauwe heeft mijn voorkeur. Zou voor mij niet veel meer aan aangepast hoeven worden dan sunburst dial (indien nog niet in voorzien) en oranje accenten. Aub info over forum op achterzijde!

1 like

Mja daarmee verliest de GMT functie inderdaad zijn waarde. Want dan moet je alsnog iets onthouden. Dan kun je net zo goed het complete tijdsverschil onthouden.

2 likes

Er zitten goede suggesties tussen mensen! Denk dat ik na het zien van de opties geen voorstander ben van een pepsi-achtige bezel op dit model.

Beetje out of the box misschien maar… kunnen de handige plaatjes makers een versie met witte wijzerplaat en donkere bezel maken ter illistratie? Mogelijk is het niks maar we moeten toch alle opties verkennen!

Ik wil het niet groter maken dan het is, maar dat is niet helemaal waar. Zonder die bezel moet je het precieze tijdsverschil + am en pm onthouden en zelf de berekening maken. Met bezel lees je de tijd af en hoef je alleen am of pm te onthouden.

Heren, heren…Chip had het over een ‘faux GMT’. Met andere woorden een ‘nep-GMT’ of ‘wannabee-GMT’.

Gaat dit overigens betekenen dat onze Horlogemarkt op z’n gat gaat, vanwege forumleden die hun reserves vast houden???
:triumph:

Leuk om alle initiatieven en gedachten te volgen! Maar naar mijn idee is er nog geen één die beter uit de verf komt dan de “standaard” blauwe :grin::heart_eyes:

2 likes

we hadden het over geborst elde afwerking… niet over geborste:smiley: