Limited 2016: merk & model bekend!

Blauwe lume op zwarte plaat is ook mooier dan dat standaard groen

1 like

Hoe cool zou het trouwens zijn om een complicatie te hebben op een perpetual calendar GMT waarbij de blauwe en zwarte lunette automatisch enigszins ā€œover elkaar heen schuivenā€ naar gelang het korter of langer licht is door het jaar heenā€¦

Dedju die is prachtig.

Aevig logo en de minutenmarkers in contrasterende lume en Kaufen kaufen kaufen

1 like

Kunnen we van deze limited nog wat inspiratie wegsnoepen? Bijvoorbeeld enkel cijfers op 15min/30min/45min en de indices van de dial door laten lopen op de interne bezel?

5 likes

Dit is ongeveer wat je krijgt als je de forumkleuren gaat gebruiken. Niet om aan te zien dus :wink:

1 like

Hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind in het zwart/oranje.

Beide modellen van @AEVIG-C zijn natuurlijk al prachtig, maar het is zonde om geen gebruik te maken van de mogelijkheden die hij ons bied om het echt limited te maken. Alleen een tekst/logo op het normale model is niet echt limitedā€¦

1 like

Dat klopt. maar je moet het niet veranderen omdat het kan veranderen.
Ik denk dat @AEVIG-C niet over een nacht ijs is gegaan met zijn ontwerp. maar kleine accenten zoals een seconde wijzer in andere kleur,

Besides @AEVIG-C. Wat is de afwerking van de kast en band? geborsteld of gepolijst of een combi? zandstralen? is dat mooi?

1 like

zo zie je maar weerā€¦ hoe F()*%%ing moeilijk het is om een horloge te ontwerpen dat iedereen mooi vindtā€¦ :slight_smile:

2 likes

Ik vind hem goed zo :heart_eyes:

Nu nog een derde kleur naast zwart en blauwā€¦
Iets van een witte of grijze wijzerplaat? :blush: of word dat teveel van het goede?

Tof dat er een 2824 in komt! De laatste suggestie van dialstatic vind ik vooralsnog de leukste van het stel.

Zijn die schuine gedeeltes op de middenschakels van de band gepolijst? Of is de band in zijn geheel geborsteld.

gr, HJR

Tof dat je dit eventueel als accesoire (of optie) wil proberen leveren.
Ik heb niet echt iets met duikers en ben meer van de dressers, dit zou hem voor mij bijzonder maken en anderen die het absoluut niet willen doen het gewoon niet :wink:

Voor mij persoonlijk is het ontwerp zonder extra kleuren op de bezel al heel mooi en zou zou dat persoonlijk zo houden. Al hoeft een kleurstelling zeker geen showstopper te zijn.

Donkerblauwe sunburst zou ik heel elegant vindenā€¦
Zoals de eerder gedeelde:

Maar als dit niet door de commissie zou komen, wederom geen showstopper!

Ik ben voor deze ring!!
En dank icm zwarte of grijze plaat

Heel moeilijk! Zeker als je aan ons ā€œwissenā€ de mogelijkheid heeft mee te denken en met opties te komen.

En over smaak kan maar beperkt worden getwist :wink:

Ik zie een hoop leuke creatieve opties voorbij komen, maar vind het origineel al erg mooi.

Mooi gedaan, hiermee bevestig je voor mij dat ik het niet mooi vind.

Had ik al gezegd dat ik het liefst een zwarte wijzerplaat zie, met witte indices (blauw licht zou top zijn) En dat ik het liefst een geborstelde afwerking zie?

2 likes

Erg mooi deze versie en het voeld inderdaad logischer om de minuten erop te zetten.
Mvg. Bertjan

Prachtklok. :yum:

Heel mooi!! :heart_eyes:

Laat ik op voorhand zeggen dat ik (waarschijnlijk) niet mee ga doen, toch de volgende opmerking.

Is het niet handiger om de onmogelijkheden en de mogelijkheden op te splitsen en dan per poll te stemmen op de mogelijkheden.

Zo is op het spaanse forum ook de Anko tot stand gekomen.
Zo wordt het een klok voor en door het forum.

Nu roept iedereen van alles door elkaar, het is maar een suggestie. :blush:

2 likes

Er gaat uiteindelijk gestemd worden. We zitten nu juist expres nog in de spui-ronde. Collectief brainstormen als het ware. Chip zal, zoals hij al aankondigde, de hier vaker genoemde ideeƫn (voor zover ze binnen de door hem gestelde mogelijkheden vallen) samenpakken tot een klein aantal samenhangende ontwerpen, die we dan als basis kunnen gebruiken voor een meer gestructureerde discussie.

3 likes