Maen Hudson repareren

Al geprobeerd de kroon er heel rustig weer in te zetten. Beetje zachtjes draaiend heen en weer.

1 like

Er zit een ETA2824 in, dus no worries. Die kan elke horlogemaker voor je fixen.

@Chlorophyl gooi je lijst er eens in!

2 likes

Dat is zeker schrikken maar niet een heel ongewoon probleem. De crown stem zit “vast” met één schroefje die het borgt. Dat kan iedere horlogemaker verzorgen. Achterdeksel open krijgen zal mogelijk het grootste obstakel vormen. Zou het wel terug laten sturen naar Maen zodat je geen discussie krijgt over verdere garantie.

1 like

Ja, ik heb van alles geprobeerd. Uiteraard zonder te forceren.

Opwinden gaat, datum verstellen ook, tijd verstellen is 1 keer gelukt (maar dan wel een uur te ver gedraaid, stom stom). Het laatste lukt me nu met geen mogelijkheid meer.

Zit bij de 2824 volgend mij niet vast met een schroefje. Idd niet echt een groot probleem. Kan elke horlogemaker voor je fiksen.

1 like

At your service! God wat heb ik een hekel aan die uitspraak! Behalve als mijn vrouw dat vanavond roept!

9 likes

Dan is er een kans dat het uurwerkje iig voor een deel gedemonteerd moet worden. Ik zou m denk ik ook terugsturen.

1 like

Wauw!! Mijn vraag is 7 minuten oud en nu al zoveel antwoorden.

Te gek!

Ik ga even langs in Zeist bij Belle Heure, als zij mij een goed gevoel geven mogen ze hem maken. Anders gaat ie terug naar Zweden. Voornaamste reden is dat ik hem niet te lang wil missen… :wink:

1 like

Ron Sonders in Leusden

6 likes

Met stip!

Zo, de verkooptopics vd Maen Hudson worden opeens ook wat lastiger🙃

Hoe dan?

Als ze in een mail aangeven dat je het op hun kosten mag uitbesteden aan een horlogemaker zou dat afgedekt moeten zijn.

2 likes

Zojuist een horlogemaker gevonden die direct wilde kijken. Probleem is inderdaad een kleinigheidje en eenvoudig gefixt.

Leuk was dat de beste man bijzonder verrast was over de kwaliteit en afwerking van de Maen, hij kende het merk niet (het uurwerk wel natuurlijk). ‘Zelfs een Rolls Royce kan kapot’ was zijn tekst.

Worden de verkooptopics lastiger nu? Ik zou het tegenovergestelde beweren: Maen reageert supersnel en netjes en is zeer oplossingsgericht. De kwaliteit van een merk komt pas naar boven bij problemen, is mijn mening.
De complimentjes van de reparateur helpen ook mee, natuurlijk. :wink:

20 likes

Fijn om te horen dat het allemaal binnen een paar uur geregeld is. Veel plezier van het horloge! :slight_smile:

1 like

Hoe? Dat zal een horlogemaker wel weten, maar heb al vaker meegemaakt dat een horlogemaker niet zomaar de caseback open kreeg zonder het juiste gereedschap. Maar ok, dat was dan wel bij een 16 jaar oude IWC.

Als je twee jaar garantie hebt op het horloge en de horlogemaker 1 jaar, dan moet je hier wel rekening mee houden. Als de maker ook twee jaar garantie geeft, is het wellicht geen probleem. Maar het vastzetten van de kroon is in ieder geval heel eenvoudig. Daar hoeft alleen het achterdeksel voor open.

Eensch. Geen speld tussen te krijgen :slight_smile:

3 likes

Voor moderne horloges is de variatie in gereedschap beperkt. Ik dacht even dat je wist dat de Hudson een uitzondering was, dus ik zocht op een foto:

Ik zie hier geen probleem.

Als Maen zegt: “laat hem er bij een horlogemaker inzetten” ontslaat hun dat niet van het verlenen van garantie na deze ingreep. Net zo min in het geval dat je je band laat plakken bij de Kwikfit van je nieuwe Kia/BMW. Het gaat er om dat je het “fiat” hebt om het uit te besteden.

In een ander (fictief geval) hoeft dat niet zo te zijn: het kaliber zou bv geheel niets meer doen *) en zonder overleg **) laat je het horloge door een beunhaas ***) uit elkaar trekken.
*) Voor Maen mogelijk een reden om geen fiat te geven voor een ingreep door derden
**) Voor Maen een reden om je verdere garantie te ontzeggen
***) Voor Maen de reden om je bij uit te besteden te verwijzen naar persé een erkende horlogemaker. (@ OP, staat er iets over in de email?). Bij declareren komt er natuurlijk een bon met gegevens van een horlogemaker, niet van oom Henk

Dit lijkt me de logische gang van zaken, maar communicatie is het sleutelwoord natuurlijk, je wilt dat Maen expliciet hier iets over zegt. De garantie die de horlogemaker geeft (langer of korter) zou alleen maar backup moeten zijn. Maen verwijst en blijft daarmee aanspreekpunt in mijn ogen.
Interessante discussie verder.

2 likes

Voor de volledigheid, dit is de mail die ik van Maen heb ontvangen:

Hi ******,

Sorry to hear what happened. Perhaps it is easiest if you go to a local watch shop to see if they can fix it for you? We can pay for the repair of course. Otherwise we will need to send the watch to our assembly house in Switzerland and this may take a while before it is fixed. Before you have it fixed locally, please first get a quote so that we can see if it is reasonable.

Please let us know if you want to proceed as suggested?

Best,

Victor

MAEN WATCHES
STOCKHOLM
SWEDEN

Facebook Instagram

2 likes

Oeps. Ze vragen eerst een offerte voordat je hem laat repareren. Maar dat zal in dit geval wel los lopen omdat de kosten minimaal zullen zijn. Volgende keer even goed de mail lezen. :wink:

1 like

Gelukkig had ik dat al begrepen :wink: