Mikekiwi stelt zich voor

Hoi,

Na een vliegende start uit nieuwsgierigheid en ongeduld (link) meld ik me bij deze ook officieel aan.

Ik ben Michael, 43 jaar, getrouwd, 1 dochter en in het bezit van een stapeltje prutsklokkies, een Seiko en een Pulsar uit de erfenis van mijn vader, een Pulsar chronograaf waar ik erg blij mee was en die nu niet fijn meer is (batterij op, krassen op glas, bandje kaputzewitz).

Daarna een Jacques Lemans horloge gekocht dat later een dameshorloge bleek te zijn. Dus.

En nu vond ik het tijd voor een wat serieuzer horloge en ondanks mijn beperkte budget wat rondgesnuffeld en wat gekocht (Citizen EcoDrive chronograaf). Stomme fout gemaakt, opgezadeld met een defect horloge. En zo hier aanbeland om advies te vragen en wie weet, bekruipt het horlogevirus dat al een tijdje aan het sluimeren is, me toch ook.

Zal niet veel interessants toe te voegen hebben aan het forum, daarom bij voorbaat al mijn excuses daarvoor en dank voor de informatie die ik hier kan vergaren!

Mijn andere hobby’s zijn woofers, waffers, tweeters (heb eigen bios in huis en maak graag mijn luidsprekers zelf) en fotografie (ooit studio aan huis gehad, is nu dus omgebouwd tot een minibios).

Als slot hieronder nog wat kiekjes van wat horloges die hier liggen, dat maakt het verhaal nog een beetje smeuïg. Het is niet indrukwekkend, maar dan hebben jullie een beetje een beeld…

Groeten tot lezens hier!

Michael

De horloges uit de erfenis van mijn vader

Mijn eerste echt zelf gekochte horloge waar ik erg trots op was

't horloge dat nu om mijn pols hangt


De Citizen die ik net heb gekocht, maar die niet blijkt te werken

3 likes

Welkom hier. Zoals een fotograaf betaamt is het je in elk geval gelukt om goede foto’s te maken van je horloges, iets wat niet iedereen lukt.
Veel plezier hier; je kunt hier genoeg tips vinden om je verzameling verder uit te breiden. :smile:

Welkom!

Van harte welkom! Ik vind die goudkleurige Seiko erg chic!

1 like

Welkom. De citizen gaat binnen de korste keren weer doen waar die voor is gemaakt met behulp van de kenners hier. :wink:

Ik ben zelf (nog) geen kenner.

Beste Michael,

Welkom op dit forum! Of jouw toe te voegen informatie interessant is of niet hoef jij je geen zorgen om te maken. Dat bepalen wij wel voor je.:smile:
Ik weet ook niet zo heel erg veel van horloges maar je kan hier een boel leren. Daarom ben ik hier, ook nog niet eens zo lang geleden, lid geworden.
Kortom, veel plezier hier op dit forum.

Groet,
Arvid

Nou, wat mij betreft begin je prima hoor. Ik vind die Seiko erg mooi. Klassiek, simpel. Heel netjes!

Dat je fotograaf bent/was is ook te zien, meteen een paar nette foto’s. Dat is altijd smullen.

Welkom en veel leesplezier!

Leuke horloges, welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom Michael, binnen de gelederen van dit gezaghebbende HorlogeForum. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom :smiley:

Welkom :clap:

Vind de eerste foto , de Seiko , erg mooi wel hoor !
Veel plezier hier.
Pieter.

Welkom Michael!

Kan het zijn dat de Citizen alleen maar wat licht nodig heeft? (Eco-Drive ofwel Solar Powered)

Succes!

Dank aan iedereen voor het warme welkom! :beers:

[quote=“eayden, post:12, topic:50620, full:true”]Kan het zijn dat de Citizen alleen maar wat licht nodig heeft? (Eco-Drive ofwel Solar Powered)[/quote]Dat hoopte ik ook, maar na lang in het licht en in de zon, totaal geen reactie van het uurwerk. En dat terwijl de chronograaf het wel gewoon doet. Hij lijkt dus wel power te hebben, maar er niets mee te kunnen richting uurwerk. Alsof de motor in zijn vrij staat en hij niet in de versnelling komt.
Anyhow, het horloge ligt bij de juwelier en gaat een paar weekjes op reis binnen NL op weg naar een prijsopgave, dan gaan we het zien :flushed: :grin: :scream:

Welkom! Leuke klokjes heb je :grin:

Welkom!

Bij mijn weten zit het service centrum van Citizen in Duitsland. :grin:

Welkom, en bijna iedereen begint over het algemeen met een paar simpele horloge’s.
Langzaam opbouwen is eigenlijk het leukste van de hobby en dan blijft het ook betaalbaar.

Welkom op HF, Michael! Die Seiko is zeker een nette en jouw Pulsar chrono vind ik eigenlijk ook best leuk. Succes met de Citizen en veel plezier op dit forum!

[quote=“peaceloveandpitbulls, post:16, topic:50620”]
Bij mijn weten zit het service centrum van Citizen in Duitsland.
[/quote]Damn, vergeten paspoort mee te geven… :weary:

1 like

Welkom Michael,

en je noemt het prutsklokkies… het mooie is dat je t.z.t. hier je prutsklokkies weer kunt verkopen ook…

( moet je ze regelmatig laten zien 4 x per dag
met teenslippers erbij ofzo )

dan is er altijd wel iemand of een collectief die dat ding uit eigenbelang overneemt )

grt. Gerard

1 like