Minder bekend: "Richtenburg" uit Zwitterland..het land van de Zwitterse tenenkaaz enzo

Door de opmerking van ehwatch op dit forum (dat ze uit China komen maar in Duitsland gemonteerd worden en het geen plakmerk is) had ik beslist ze toch aan te kopen.

Maar dan kwam ik een merk tegen wat echt heel goedkoop is en net hetzelfde “skelet” lijkt te hebben.

De Richtenburg die ik besteld heb (210 euro):

mag geen foto toevoegen omdat ik een nieuwe gebruiker ben

Het goedkope merk Kinyued Tourbillon (80 euro):

mag geen foto toevoegen omdat ik een nieuwe gebruiker ben

Bij de Richtenburg spreken ze van 20 jewels, bij die andere heb ik dat nog niet gevonden.

gewoon een handvol kraaltjes er bij ingooien.

1 like

Waarschijnlijk zelfde uurwerk.

Weet iemand of je een bestelling van vorige week zaterdag op brandalley nog kan annuleren?
Wat raden jullie dan aan in die stijl en automatisch voor die prijs?

EMG hfle
En anders wat bij Seiko shoppen.

Alles wat heel dichtbij het design komt van de Richtenburg zal dezelfde troep zijn, vrij verkrijgbaar bij watch2day, Wish, Amazon etc.

Als je niet kan annuleren heb je geloof ik twee weken wettelijke bedenktijd, en mag je terug sturen.

1 like

Bedankt!
Dat dacht ik ook, heb al een mailtje gestuurd om te annuleren.
(de bestelling is nog niet verwerkt dus hoop dat het zo kan zonder terug te sturen)

De EMG ziet er mooi uit.

Zit ehwatch nog op dit forum?

Een tourbillon horloge ga je niet voor 80 euro vinden, zelfs niet uit China. Op dit forum staan er wel een paar topics over tourbillons, bijvoorbeeld

Grtz
Harold.

Je moet op Aliexpress eens zoeken op Tourbillon.

Weet jij of die Richtenburg zijn geld waard is?

Volgen ehwatch worden ze in Duitsland in elkaar gezet en gaat het wel om kwaliteitsvolle uurwerken.
Dat had mij ook over de streep getrokken voor de aankoop.

Maar als je dan ziet dat die horloges op Aliexpress eigenlijk compleet hetzelfde “skelet” hebben maar een andere skin…

Weet ik. Allemaal nep, op een uitzondering na. En die is dan ook meteen rond de 2k… :thinking:

Richtenburg onbekend, maar het ziet er erg plakmerk uit.

Er zijn wat regels voor een “Swiss watch”.
Zonder de illusie dat deze lijst compleet is:

  • Uurwerk is Zwitsers
  • In Zwitserland in de kast gemonteerd
  • Eindcontrole in Zwitserland
  • 60% van de kosten gegenereerd in Zwitserland.

Maar, of dat ook geldt voor “Made in Germany” … dunno.

Dan heb ik liever een echte FNGEEN… :joy:

Grtz
Harold.

Tsja, als je in China een horloge maakt met open dial, brugje erop en standaard echapeement worden die horloges ineens tourbillon genoemd… Complete waanzin natuurlijk…

Hoe weet je wat kwaliteit is en wat niet?

Ik zie net een merk binssaw daarop staan wat net hetzelfde is in prijs als het merk Kinyued en die lijken net dezelfde horloges.

Ik zou nooit een horloge via Aliexpress bestellen (ter verduidelijking).
Net omdat die horloges daarop hetzelfde leken als de Richtenburg vertrouwde ik het niet meer.

Zoals jullie wel kunnen zien ken ik er niets van.
Ik was heel tevreden over mijn Festina van tien jaar oud, maar mijn dochter heeft hem laten vallen en het kost half zoveel om hem te laten herstellen als wat hij nieuw gekost heeft.

Allereerst welkom nog.
Gewoon lekker veel lezen en posten, dan komt de rest van zelf. Dat het ook leuk! Over een jaar kijk je terug en denk je,… jeetje, dat ik die zooi ooit wilde kopen. :wink:

1 like

Zou ik bijna vergeten. Welkom! En veel leesplezier hier!

Grtz
Harold.

Bedankt ook enorm bedankt voor de hulp!

Ik heb ze kunnen annuleren.

Nu de zoektoch naar een nieuw en betaalbaar horloge van een deftig merk.

+/-€200? , zou ik lekker bij Seiko gaan shoppen. Leuke betaalbare automaatjes.

Seiko is eigenlijk altijd wel goed (en glipt zo soepeltjes je verzameling in ook :relieved: )
Nu in de aanbieding bij W2D

Seiko