Moonphase. GO of JLC. Voorkeur?

Als jullie mochten kiezen tussen de

Glashutte original Panomaticlunar

(Of toch liever blauwe wijzerplaat?)

Of de Jeager lecoultre ultra thin moon?

Daarnaast nog een paar vragen.

1.Wat kost de GO als ik een ad binnen stap? Kan er niks over vinden. Ja prijzen op chrono 24 maar goed de jeager is wat omhoog gegaan zag ik, dacht tot nog niet zo lang geleden €8800, nu €9100.

  1. De GO moet nogal fors dragen klopt dat? Dus daarom minder geschikt als dresser?

  2. Weet iemand hoe het zit met levertijd? Zijn zowel de Jeager en de GO makkelijk te krijgen (aka kans is groot als ik een AD binnen stap dat dit er ook ligt of word dit zoiets als bepaalde rolex modellen, wachtlijst van heeeeeel lang?

3 likes

zo verschillend, in dit geval sparen voor beide :wink:

de GO straalt haute horlogerie uit voor mij, de JLC is een schoonheid in elk detail. Ik denk dat ik voor de laatste zou gaan (gaat minder snel vervelen).

1 like

Ik persoonlijk vind de Jeager lecoultre ultra thin moon mooier; oogt rustiger en daardoor iets stijlvoller.

Ik denk dat je meest aanhang hier zal vinden voor de JLC, dat is ook een all time classic. De GO is een meer polariserend design, you love it or you hate it.
Ik denk dat de blauwe GO wel minder fors zal dragen dan de grijze wijzerplaat, dus ik zou voor de blauwe GO gaan als je iets unieks wilt of voor de JLC als je meer dressy wil gaan :wink:

JLC zal ook waardevaster zijn gok ik, moest dat belangrijk zijn. Maar je kan niet missen met gelijk van de twee, schitterende horloges! :heart_eyes:

Er dwalen hier wel een paar van die GO’s rond dacht ik, die kunnen je misschien meer vertellen over prijs en levertijd.

1 like

Mag het ook een Stefan Ketelaars zijn? :innocent:

1 like

Ik kon niet kiezen :wink::+1:

Even uit mijn hoofd kost de GO list net onder de 10k. Tenzij die ook wat omhoog is gegaan. Hij draagt naar mijn mening niet zo fors. Korte lug to lug, dus dat scheelt ook. Wel is hij wat dik, daar moet je wel rekening mee houden. De JLC is ingetogen chique, de GO unieker/meer uitgesproken. De GO is overigens niet in you face aanwezig, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Levertijden zouden geen probleem moeten zijn. Als je eens in Amsterdam bent zou je naar de Tourbillon boutique kunnen gaan, daar hebben ze vrijwel altijd de GO liggen in alle kleuren (even naar vragen, hebben ze meestal achter). De JLC boutique zit er ongeveer naast, en die hebben de moonphase ook altijd wel op voorraad.

18 likes

Een klein rond klokje, asymmetrisch in een grote wijzerplaat? Niet doen. Verkeerd leuk.
Dus, zonder bedenkingen de JLC (niet voordelig, maar wel mooi).
Succes met de aankoop.

1 like

Voor mij de JLC. Ik heb de zwarte, die zou ik zeker ook bekijken. Volgens mij goed te krijgen.

19 likes

Smaken verschillen. Met dat design heb je wel iets unieks in handen. De JLC is heel goed uitgevoerd, maar wel een stuk meer doorsnee en daardoor inwisselbaar. De GO bevalt mij nog steeds meer dan prima. Prachtig afgewerkt en draagt ook mooi op een relatief smalle pols. Wel aan de dikke kant inderdaad.

GO: € 9.700
JLC in witgoud € 19.200

Het zijn twee heel verschillende horloges. Gaat het om dressy dan is de JLC zoals gezegd de “betere” keus. Gaat het om een meer uniek design, dan de GO. Ik zou zelf ook niet direct kunnen kiezen tussen beide. de JLC is recent in een LE van 100 stuks met een blauwe emaille geguillocheerde wijzerplaat gepresenteerd; PRACH-TIG!!!

Zal wel flink meer kosten natuurlijk… Ik zou zelf ook niet zo direct weten waar ik voor zou gaan. Ik heb een behoorlijke pols dus het formaat van de GO zou voor mij geen issue zijn. Ik draag met liefde mijn 41mm Black Bay of mijn 43mm Meistersinger Salthora Meta X. Niet te vergelijken natuurlijk, maar even puur dat afmetingen voor mij minder belangrijk zijn voor de aanschaf van een horloge. Proporties daarentegen wel, en dat doen beide horloges gewoon goed. Ik moet zeggen dat de asymetrische opbouw van zowel wijzerplaat als uurwerk bij de GO het goed doen!

Een beetje AD zal, ongeacht het merk, het model op voorraad moeten hebben. Het zijn niet de nieuwste modellen in de line-up voor beide merken dus je zult niet op 1e levering oid hoeven te wachten. Daarnaast zijn het ook nog eens belangrijke modellen, dus zal een AD ze in mijn ogen wel op voorraad MOETEN hebben. Je kunt als AD niet alleen leunen op bijvoorbeeld een groepje Reverso’s en daarnaast niks anders van dat merk aanbieden.

Beide zijn natuurlijk prachtig, maar ik zou voor de JLC kiezen, omdat het ontwerp m.i. meer perfectie en balans uitstraald.

Maar perfectie en balans=saai? :wink:

1 like

Met donkere dial

Nee, vooral tijdloos. Is mooi en blijft mooi. Ik vind de GO overigens prima in balans, alleen wat drukker.

1 like

Dan een eeuwenoud HF argument: hoe zit het met het afschrijven als je hem op enig moment wil/moet verkopen?

Zeker 50% afschrijving op die JLC! In het zwart helemaal niet te doen.

Stuur maar op @tompj maak ik het gelijk even over :ok_hand:

3 likes

Was het maar waar inderdaad… :sob:

1 like

Moeilijk idd… maar mijn mening:

  1. JLC
  2. GO blauw
  3. GO wit

De GO valt af voor mij. Niet alleen omdat de JC mooier en rustiger is, maar ook om dat extra ‘mondphase’ verkondigen op de cijferplaat…