Moser & cie

Het is en blijft marketing. Je moet toch op een bepaalde manier er bovenuit springen. Met af en toe een gekke bokkensprong en tussendoor prachtige horloges maken doe je dat volgens mij prima.

Ze vinden zichzelf gelukkig ook wel een beetje vreemd :wink:

5 likes

Heel mooi merk. Beetje anders. En deze?

Prachtig.

4 likes

Hun marketing opzet is geslaagd, want kijk maar, we praten er over… :wink:

1 like

Nu ken ik mensen bij dit merk en kan alleen maar diep respect hebben voor hun prestaties.

De kaasversie is overigens echt briljant. Een dikke middelvinger naar de gevestigde orde en uit onvrede naar de steeds veranderende eisen hoeveel % van een horloge van Zwitserse origine moet zijn.

De Apple-variant is een dikke middelvinger naar smartwatches. Geniaal en prachtig uitgevoerd!

3 likes

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het een heel mooi merk, misschien komt dat niet heel duidelijk uit de verf. Ik denk alleen dat die middelvingers niet zo nodig zouden zijn, maar goed, dat is persoonlijk

1 like

Bij Moser & Cie moet ik altijd aan dit 10 jaar oude draadje denken… Van good old @MarkV die al drie jaar (helaas) niet meer actief lijkt te zijn hier.

Ouwe koeien :smile:

Wat is jullie mening over deze streamliner van Moser?

(plaatje geleend van de de website van Moser & Cie)

4 likes

Ik vind het prachtig.

1 like

Ik ook!!

1 like

Gaaf horloge, maar zou wel een andere Moser nemen mocht ik ooit een kopen!

2 likes

Ik vind het even wennen, … maar wel weer een snaarstrak horloge! :star_struck:

1 like

Ja ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar die kleur groen. Niet meteen een eerste keus voor een dial maar maakt het juist ook wel weer bijzonder :slight_smile:

1 like

Die is mooi zeg.

Ik vind de wijzers en de plaat heel gaaf, maar de kast-bandcombi kan me eerlijk gezegd niet zo bekoren.
Beetje een nineties vibe als je het mij vraagt.

Het is uiteraard al even aan de gang, maar de geïntegreerde bracelet is bezig aan een sterke comeback (als ze al ooit helemaal zijn weggeweest). Héél leuk deze… originele kast vorm ook en leuke bracelet. Lijkt me zeer comfortabel.

Ben al altijd benieuwd geweest hoe hun wijzerplaten er in het echt zien (nog nooit een Moser in de handen gehad) want op foto ben ik niet overtuigd.

1 like

ja klopt, deze is geloof ik ook al weer zo populair dat je er zonder wachtlijst ook al moeilijk aan kan komen. Zonde, ik wordt daar bij Rolex echt doodmoe van (ik moet daar elke week bellen of ze er 1 hebben pfff).

Ja, in het echt bekijken wil ik ook graag. Hoor van vele dat de VC overseas in het heel anders overkomt dan de pics bijvoorbeeld…

Bijna alle foto’s doen een Moser tekort.
Een beetje als Grand Seiko. De wijzerplaten zijn in het echt veel mooier dan op foto’s is te zien, en dan is het niveau van afwerking bij een Moser nog wat stapjes hoger dan bij GS.

Met als groot verschil dat Moser geen grote productie aantallen heeft. Het is een beetje een niche merk.

4 likes

Ben ik gek als ik zeg dat ik een DWW Oostpoort zie in dit zijaanzicht? Uiteraard wel holle ipv bolle bezel.

2 likes

Heeft er wel iets van.

Maar ook de zijkant van de Moser is heel lastig op een foto te krijgen door de black polish die is toegepast. Bij wat minder licht lijkt de kast af en toe van vloeibaar staal.

Als je de kans krijgt om eens één in het echt te bekijken, zeker doen.
De mensen die deze in het echt hebben gezien, zullen beamen dat hij mooier is dan op foto’s, hoewel de kleur van de wijzerplaat niet iedereen aan zal staan.

5 likes