NA: 2 Seiko's: Turtle & Samurai

2 weken geleden gekocht maar vandaag is het dan zover! Ik mocht ze uitpakken! :smiley:
SRPC49K1 & SRPC93K1

De zwarte turtle is helemaal fantastisch! Deze ga ik heel veel dragen. In eerste instantie was ik op zoek naar een beater maar ik vind het toch wel een klein beetje zonde…

De Samurai is een beetje een impuls, ik vind die kleur heel erg gaaf alleen moet nog even kijken of en hoeveel ik die ga dragen. Voorlopig blijft die nog even in de doos :slight_smile:

De foto’s

De bezel stond niet helemaal goed en moest ik nog een klikje geven, echter zie ik wel dat die niet 100% perfect is uitgelijnd. Is dit te verhelpen?

13 likes

Gefeliciteerd met beide aanwinsten!
Zie enkel de zwarte op de foto, maar wellicht ben ik te snel met reageren. Ik vind de Samurai een mooie impuls aankoop en zou er lekker van genieten.

Veel draagplezier :+1:

1 like

Veel plezier ermee!

1 like

lekkere impuls aankopen :+1:
Duurde even voordat ik doorhad dat ik even op de foto moest klikken, zag alleen de doos :wink:

2 likes

Ja, gelukkig zijn de dozen ook mooi:slight_smile:
Geen idee hoe ik dat moet aanpassen trouwens…

Ik ook niet, geen idee. Ach soms duurt het even maar we komen er wel :sweat_smile:

1 like

Dubbele pret, gefeliciteerd! Ik zou de Samurai niet in z’n doosje laten, zonde van zo’n mooi horloge. Tenzij je hem straks voor een prikkie in de verkoop gooit, dan lekker laten zitten :wink:

1 like

Mooi hoor :+1:, maar niet in de doos laten dat is pas zonde.
En samurai heeft juist mijn voorkeur :smiley:

1 like

Gave aanwinsten!

De doos van de night diver klopt echter niet, deze moet oranje accenten bevatten en Seiko Prospex Limited Edition aan de binnenkant.

Aha, totaal niet bij stilgestaan maar had inderdaad nog wel wat foto’s gezien. Ga nog wel even terug naar de juwelier!
Bedankt!

2 likes

Scherp! :+1:

Mijn beste,

Veel draag-plezier met dit robuuste duo horlogerie!!
Mooi hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik kreeg toevallig ook de verkeerde doos mee bij een juwelier in Kuala Lumpur. Een maand later toen ik weer in KL was heb ik hem kunnen omwisselen voor de juiste :slight_smile:

Oké, gelukkig heb ik hem niet gekocht in Kuala lumpur;)

Ik wil wat met banden gaan wisselen en moet die stalen band nog gaan inkorten. Is er een standaard setje gereedschap wat prima is voor mij als hobbyist?

Zie op Bol.com diverse staan zoals bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/horloge-gereedschap-reparatie-horlogeband-inkorter-inkorten-set-144-delig-luxe-opbergetui-reparatieset/9200000055098552/?suggestionType=browse&bltgh=gUHOnaHZVPuvYH9P66JKbg.1.43.ProductTitle

Is dit iets? Iemand ervaring mee?

1 like

Dat setje is ruim voldoende voor wat je ermee wilt doen denk ik. Ik gebruik zelf een Bergeon tooltje om de banden te swappen en een hamertje om de Seiko collared pins eruit te slaan.

1 like

Ik gebruik zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/horloge-gereedschap-montage-tool-voor-pushpin-horlogeband/9200000091305421/?&Referrer=ADVNLGOO002038A-G-57502131573-S-485390697556-9200000091305421&gclid=EAIaIQobChMItN_z2fTC3gIV0eJ3Ch3d0AafEAQYCCABEgItxvD_BwE&gclsrc=aw.ds

en een tang uit de gereedschapskist en een pincet.

Ik doe het op een houten plank, want je kunt nog wel eens uitschieten. Groetste probleem is het kwijtraken van de collars. Maar dat gebeurt met juist niet op het moment van loshalen of vastzetten, maar meer doordat ik iets anders ga doe en daarna niet meer zie waar die dingen liggen. Voldoende licht dus. En doe rugstig, nooit gehaast doen.

oh en prachtige turtle!

1 like

Ik heb precies dit setje uit China gehaald voor een Euro of 11. Meer is het ook niet waard. Schroevendraaiers breken gewoon af en het bandenwisseltooltje brokkelt na een paar keer gebruik af. Kastopener heb ik nog niet gebruikt. Verder is het pincet wel ok en dat ding om je bezel te wisselen. Maar het is zeker z’n geld niet waard.
Ik zou je iets anders adviseren.

144 stks Horloge Reparatie Tool Kit Klok Horloge Gereedschap Set Remover Schroevendraaier Set Horlogemaker Tool horloge gereedschap
https://s.click.aliexpress.com/e/CUmYuGY

2 likes

Ik wil ook best wel even wat meer uitgeven maar vind t niet zo snel. Of het gaat dan echt richting professioneel spul en dat is weer een beetje teveel van het goede…

In dit draadje van @vinwat staan wat tools voor schappelijke prijzen. Misschien is dat wat voor je? Misschien kun je contact opnemen met Peter en kan die wat voor je betekenen?
Meer dan een pushpin tooltje en een inkort tooltje heb je niet nodig als ik het zo lees. Dat kun je beter kopen voor die 45,- dan dat setje.

2 likes

Erg mooie aanwinsten. Heel veel draagplezier gewenst!