NA: 2 Seiko's: Turtle & Samurai

Gave aanwinsten!

De doos van de night diver klopt echter niet, deze moet oranje accenten bevatten en Seiko Prospex Limited Edition aan de binnenkant.

Aha, totaal niet bij stilgestaan maar had inderdaad nog wel wat foto’s gezien. Ga nog wel even terug naar de juwelier!
Bedankt!

2 likes

Scherp! :+1:

Mijn beste,

Veel draag-plezier met dit robuuste duo horlogerie!!
Mooi hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik kreeg toevallig ook de verkeerde doos mee bij een juwelier in Kuala Lumpur. Een maand later toen ik weer in KL was heb ik hem kunnen omwisselen voor de juiste :slight_smile:

Oké, gelukkig heb ik hem niet gekocht in Kuala lumpur;)

Ik wil wat met banden gaan wisselen en moet die stalen band nog gaan inkorten. Is er een standaard setje gereedschap wat prima is voor mij als hobbyist?

Zie op Bol.com diverse staan zoals bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/horloge-gereedschap-reparatie-horlogeband-inkorter-inkorten-set-144-delig-luxe-opbergetui-reparatieset/9200000055098552/?suggestionType=browse&bltgh=gUHOnaHZVPuvYH9P66JKbg.1.43.ProductTitle

Is dit iets? Iemand ervaring mee?

1 like

Dat setje is ruim voldoende voor wat je ermee wilt doen denk ik. Ik gebruik zelf een Bergeon tooltje om de banden te swappen en een hamertje om de Seiko collared pins eruit te slaan.

1 like

Ik gebruik zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/horloge-gereedschap-montage-tool-voor-pushpin-horlogeband/9200000091305421/?&Referrer=ADVNLGOO002038A-G-57502131573-S-485390697556-9200000091305421&gclid=EAIaIQobChMItN_z2fTC3gIV0eJ3Ch3d0AafEAQYCCABEgItxvD_BwE&gclsrc=aw.ds

en een tang uit de gereedschapskist en een pincet.

Ik doe het op een houten plank, want je kunt nog wel eens uitschieten. Groetste probleem is het kwijtraken van de collars. Maar dat gebeurt met juist niet op het moment van loshalen of vastzetten, maar meer doordat ik iets anders ga doe en daarna niet meer zie waar die dingen liggen. Voldoende licht dus. En doe rugstig, nooit gehaast doen.

oh en prachtige turtle!

1 like

Ik heb precies dit setje uit China gehaald voor een Euro of 11. Meer is het ook niet waard. Schroevendraaiers breken gewoon af en het bandenwisseltooltje brokkelt na een paar keer gebruik af. Kastopener heb ik nog niet gebruikt. Verder is het pincet wel ok en dat ding om je bezel te wisselen. Maar het is zeker z’n geld niet waard.
Ik zou je iets anders adviseren.

144 stks Horloge Reparatie Tool Kit Klok Horloge Gereedschap Set Remover Schroevendraaier Set Horlogemaker Tool horloge gereedschap
https://s.click.aliexpress.com/e/CUmYuGY

2 likes

Ik wil ook best wel even wat meer uitgeven maar vind t niet zo snel. Of het gaat dan echt richting professioneel spul en dat is weer een beetje teveel van het goede…

In dit draadje van @vinwat staan wat tools voor schappelijke prijzen. Misschien is dat wat voor je? Misschien kun je contact opnemen met Peter en kan die wat voor je betekenen?
Meer dan een pushpin tooltje en een inkort tooltje heb je niet nodig als ik het zo lees. Dat kun je beter kopen voor die 45,- dan dat setje.

2 likes

Erg mooie aanwinsten. Heel veel draagplezier gewenst!

Waar woon je? Er is vast iemand in de buurt die je kan helpen met je bandje…

Hoi Frenk,

Helemaal met je eens, ik moet echter ook nog de goede doos ophalen dus dan kan ik het ook gelijk bij de juwelier vragen.

Het gaat me nu dus meer om het banden wisselen…

1 like

Zou ik zeker doen … als je uitschiet heb je een lelijke kras te pakken…

Iig veel plezier met de NA’s :ok_hand:

Omdat ik niet van de zwarte horloges of de Turtles ben vind ik die Samurai vele, vele, vele malen toffer. Ook de wijzerplaat voelt rustiger en ruimer. Die X is zelfs niet storend.

Dat gezegd hebbende, de Samurai is voor rouwdouwers. @anon2889582EV heeft er één, en die doet het goed om z’n 22cm polsjes. :slight_smile:

Maar toch. Ik zou 'm niet in de doos laten.

Beide zijn erg mooi.
Gefeliciteerd met de aanwinsten.

Ik ben geen rauwdouwer :frowning:

1 like

Nee, jij bent een klein fragiel jongetje van 1.90 met tats en polsjes van 22-23 cm breed.

Echt, een poppetje, zo breekbaar. En verfijnd ook. :slight_smile:

I mean rauwdouwer in the best of ways. :thinking:

Bedankt iedereen :slight_smile:
Ik merk dat ik mij toch een beetje stoor aan de niet zo strak uitgelijnde bezel, is dit te corrigeren?