NA: blancpain vilerette uit 1993

Dankjewel. Dat gaat wel lukken.

Caliber 20 is lastig te googlen maar van wat ik van blancpain weet (had ze het via de website gevraagd) was dit hun uurwerk wat we gemodificeerd hebben voor hun chrono varianten. Als ik mee info heb, hoor je het.

1 like

Wat ik wel weet dat dit uurwerk ongeveer rond 2000 is vervangen. Waar vroeger veel cailbers voor veel verschillende lijnen (relatief gezien) werden gebruikt is dat nu minder het geval.

1 like

Dat is idd lastig Googleā€™n, is namelijke een caliber 21; sssst! :wink:

Had al even gezocht, blijkt zelfs een tijd de titel dunste handopwinder te hebben gehad en stamt uit 1925 en slechts 1,75mm dik! Zelfs tot 2003 tot AP het stokje weer even overnam.
http://www.blancpain.com/en/category/complications/ultra-slim

Het uurwerkje is gemaakt door Frederic Pigue, niet de minste in het vak. Hier nog een leuke link voor je:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2050&rid=2

:slight_smile:

3 likes

Dankjewel oor de info:O
Ik ga er zeker naar kijken.
Het is toevallig dat AP het overnam gezien de banden met blancpainā€¦

Van harte gefeliciteerd Daniel!

Wat een fantastisch chique horloge is dat! :relaxed:

1 like

Dankjewel!
Nu moet ik me ook als een gentleman gaan gedragenšŸ˜‚.

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooi om te zien dit :+1:

1 like

Hij is prachtig! Proficiat met deze aanwinst.
Ik vind hem lekker clean en tres chic hoor. Hij staat je ook prima dus kleine pols maakt niks uit als er dit soort juweeltjes omheen passen.

1 like

Ben ik helemaal met je eens. Voor elke pols is er wat moois!

1 like

Als de wijzerplaat niet helemaal mijn smaak: een bijzondere aanwinst, geniet er van!

Herkenbaar. Pas op dat je je er altijd bewust van bent, want in gezelschap van mensen die je horlogepassie nog niet kennen komt dit vaak fout over!

1 like

Daar heb je gelijk in. De meeste mensen vinden onze hobby een verspilling.
More watches for us I guessšŸ˜€.

:slight_smile: vandaag vanwege het lekkere weer maar weer even lekker lopend naar het centrum gegaan en dan kijk ik toch met regelmaat even naar het lichtspel op mijn wijzerplaat. Zullen er vast ook wel meer doen denk ik, in spiegelende ruiten even zien hoe de klok dan overkomt aan de pols :wink:

Mooi hoor zo n Blancpain, komt hier niet zo gek veel voorbij.
Alhier al 3 dagen iets als deze om de pols:

5 likes

A-haā€¦

Pics or it didnā€™t happen Hendrikā€¦ :wink:

4 likes

Voor de gemiddelde treinreiziger waarschijnlijk iets van de linksboven :wink:

1 like

Wow wat een prachtig horloge. Draag hem in gezondheid.

1 like

Ja voor ons horloge liefhebbers is het niet gek maar we vormen de minderheid.

Dt was toch die tijd geleden op Marktplaats stond? Met papieren van de Hour Glass. Dacht dat ie jonger was dan 1993. Wel gaaf ding! Staat je goed