NA: blancpain vilerette uit 1993

Hou daarbij vooral in gedachte, dat als het gekke ding het waard is dat je het gewoon mag vragen.
Heeft niks met afzetten te maken. Daarom vooral niet mooier maken dan dat het is, Jelle gewoon voortaan voor 50% vertrouwen… En gewoon vragen wat hij waard is.

1 like

Ik denk dat dit in ieder geval een duidelijke les is.
Jelle had hem zei hij door een juwelier laten taxeren (op 3000 euro) maar ik denk niet dat ik van die informatie nog kan uitgaan.
Ik ga er zelf wel mee naar een horlogezaak om te vragen wat hij waard is en als blijkt dat ik daarin verkeerd zat qua waarde zal ik natuurlijk de prijs ook aanpassen. Bedankt voor het scherp zijn verder.

1 like

Goeeeeeeeeeeeeede morgen! :kissing_heart:

2 likes

Zeg dat wel😂

Krijg geen fijn gevoel bij dit hele verhaal als ik dit zo lees. Succes met de verkoop.

1 like

Zou 'm op Catawiki knallen, daar heb ik mijn stalen zonder toebehoren verkocht voor hetzelfde geld als deze gouden :smirk:

4 likes

Dankjewel voor de tip!
Ik ga eerst met Jelle even contact opnemen.
Ik denk dat ik via catawiki het horloge in ieder geval kan verkopen dus ik ga me daar zeker even in verdiepen!
Ik waardeer het meedenken.

Als je googled op “Blancpain schoonvader” (de verkoper op marktplaats verkocht hem namens zijn schoonvader) kom je de advertentie van marktplaats nog tegen in de zoekresultaten, je kan hem weliswaar niet openen maar in de zoekresultaten zie je wel het modelnummer…

Misschien heb je er iets aan als je contact opneemt met Jelle.

1 like

Tot mijn schrik zie ik dat het nummer overeen komt.
Dankjewel voor deze informatie en dit ga ik zeker meenemen in mijn gesprek met Jelle.

Een fijne dag verder!

1 like

Als wat Jelle zegt (wie is Jelle, trouwens?) waar is, dan heeft hij een taxatie rapport van die juwelier. En dat zou hij met je kunnen delen. Waarop je de juwelier in kwestie ook kunt contacteren. Als Jelle roept dat er geen schriftelijk taxatierapport is wordt het er niet erg plausibel van.

Overigens, en dat zegt @ElChueco ook terecht, is het niet verboden om gewoon te vragen wat zo’n ding waard is. Ik ben geen Blancpain expert, maar uit nieuwsgierigheid heb ik eens op Chrono24 gekeken wat een Villeret 36mm in goud doet, en dat blijkt zo tussen de 2000-8000 Euro te zijn afhankelijk van staat, uurwerk en leeftijd.

Ik ben dan ook benieuwd naar een eventuele taxatie, want ik zie op Chrono geen Villeret voor 1500 Euro voorbij komen. Er staat er één uit 1993, voor 4200 Euro in de VS.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel, toch @paulfrank94?

Ik heb met Jelle gesproken en hij zegt dat het horloge niet van marktplaats komt. Iemand anders kan natuurlijk ook het horloge op marktplaats hebben gezet.
Ik heb geen reden om Jelle niet te vertrouwen en hij heeft zich tot nu toe altijd aan zijn woord gehouden.
Van wat ik vernomen heb is er geen schriftelijke maar een mondelinge taxatie geweest.
Ik vind verder mijn prijs ook redelijk maar met horloges bepaald de vraag de prijs grotendeels.
Voor nu zie ik hoe het gaat en anders gaat hij op catawiki waarschijnlijk.
Dankjewel voor het meedenken.

Zou de schoonvader in deze dé Slobodan Milosevic zijn geweest ?

2 likes

Wow, scherp. Ik zie het nu pas.

1 like

Deze staat nog online.

Even een paar dingen;

Dat horloge stond op meer sites, zie hierboven.
Jelle kan zich altijd aan zijn woord houden, maar aangezien hij jou vaker wat levert kan hij je ook gewoon zien als ‘makkelijke prooi’ omdat hij je vaker wat verkoopt.
Een schriftelijke taxatie is het enige waar jij wat aan hebt en ook dat kan hij niet nakomen…

Ik zou er nog een keer of wat over nadenken. Tenzij jij aan hem ook maar 1500/1600 hebt betaald.

Verder zou ik me er niet druk over maken hoe jij hem aanbiedt, daar sta je volledig in je recht.

1 like

Helemaal eens met Erik. Denk dat Daniël als goedgelovige jongeman met wat spaargeld als makkelijke klant is gezien. Dit is ook niet de eerste keer Daniël, dat er iets niet helemaal klopt met een aankoop van je. Heb je na je eerste aankoop waar het een en ander niet helemaal Ok was, ook gewaarschuwd om voorzichtig te zijn. Dit is nog een wijze les, met het horloge is niks verkeerds mee gelukkig en verkopen lukt ook wel. Zeker als het echt van de Milosevic is geweest, zal het de prijs goed doen😉

Aan de prijs is niets verkeerds lijkt me, dat Jelle daar waarschijnlijk aan verdiend heeft ook niet op zich. Maar dat over herkomst etc wordt gelogen is natuurlijk wel erg jammer.

Zou @paulfrank94 wel sieren om op hier even te reageren. Hij is wel online geweest.

Het probleem zit hierin dat ik zelf het bedrag heb betaald wat afgesproken is en ik dus niet achteraf die prijs ga veranderen.

Er is een kans dat ik te goed gelovig ben geweest maar mijn gevoel zegt toch anders.

Ik waardeer het dat je samen met andere kritisch nadenkt en dat zet mij zeker ook aan het nadenken maar praktisch gezien denk ik dat het niet veel gaat veranderen.

Ik begrijp jouw connectie met de vintage tissot die ik uiteindelijk met jou heb geruild. Dat was inderdaad een hele vervelende situatie.
Hier heb ik echter een prijs afgesproken en het horloge is technisch in orde.
Het kan zijn dat ik te veel of te weinig heb betaald maar daarin vind ik niet dat Jelle verkeerd heeft gehandeld.
Maar ook ik zal mijn lessen uit deze informatie leren.
Dankjewel voor jouw mening.

1 like