NA: Een zoethoudertje, een mod, een skx, een blijvertje

Oké, daar gaan we dan… NA

Maar aanleiding van mijn eerste topic

Ben ik eens verder gaan kijken naar iets that can control my needs, althans voor eventjes… Op z’n minst… Hoop ik…

De woorden Seiko en Skx kwamen een aantal keer terug in het topic en zo dus ook in mijn hoofd. Ik ben uiteraard eens wat meer gaan lezen over de skx007/9, zeker omdat er al werd gezegd dat elke diver liefhebber een skx in de collectie zou moeten hebben. Nou kan ik maar niet wennen aan de wijzerplaat van de skx007/9, wat ook de reden is dat ik er nooit verder naar heb gekeken. Totdat… Jaja, ik las over mods, modificeren, frankenmonster etc. En ringring Jantje, wat kom ik mooie mods, maar ook (optisch) mooie Franken skx’en tegen. Zoals ik op het forum lees: Je hebt er iets mee of je hebt er niets mee! Ik heb er wel wat mee en vind voor mij dat het oog ook gestreeld mag worden. Vooral van de fff mods ben ik gecharmeerd geraakt.

Aldus… Ik weer het internet op, zoeken naar seiko mods en uiteindelijk, al zeg ik het zelf, voor een hele mooie prijs, een SKX007 mod op de kop getikt, welke ik heb gevonden onder een titel waar je niet kon uithalen dat het om een mod ging. Uhm, ja, noem me maar obsessief, ik heb letterlijk overal gezocht en elke advertentie bekeken, echt bekeken…100en. Totdat ik deze mod tegenkwam. De verkoper had het wel in de info staan, maar niet in de titel. Modded by monsterwatches stond in de info en dat werd ook nog een keer herhaald in de berichtwisselingen en bij hem thuis.

Alleen jammer dat er geen papieren en kaart meer bij zaten, die had hij van geen enkel horloge in zijn collectie, hij heeft daar niks mee… alleen een standaard seiko doos met omdoos… En de schakels van de bracelet. Maar dat terzijde, want deze blijft denk ik toch in mijn (startende) collectie en zal tzt vast nog wel een keer een andere modificatie ondergaan. Telkens je skx verkopen en spijt krijgen, lijkt mij ook niks. En dat schijnt hier vaker voor te komen… Ook bij andere horloges😜

Ik moet zeggen dat ik het een onwijs mooie mod vind, behalve dat de insert van glas (ceramisch?/saffier?) is en daar doorheen de lijm zichtbaar is geworden. Deze moet ik maar een keer (laten) vervangen, heel voorzichtig. Schoonmaken samen met de bezel en opnieuw plakken. En dan gelijk ook maar de chapter ring maar (laten) uitlijnen, dat scheelt ook net een millimeter.

Dan nu, na een lang(dradig) voorwoord, hieronder een paar impressiefoto’s waarbij ik tevens zet waarvan ik denk dat de (mod/franken) onderdelen vandaan komen. Graag jullie input als ik fout zit betreft de onderdelen.



Bracelet is volgens mij een solid jubilee
Kast ongepolijst, bezel en uurwerk skx origineel voor zover ik kan zien
Insert van L.C.B.I., via monsterwatches ga ik vanuit aan de inserts op de site te zien.
Single domed sapphire crystal (het beeld vervormd meer naarmate je meer zijdelings kijkt)
Secondewijzer is volgens mij orig. Skx007, al weet ik het niet zeker vanwege het feit dat de wijzer Chrome is, niet wit.
M&U wijzers van een sarb059
Wijzerplaat van een skz273

Greetz,

SRT

13 likes

Gefeliciteerd met je NA, erg leuke SKX mod :+1:

1 like

Dank u!

1 like

Maar potvoldorie, jij hebt ook mooie mods… Ik zou het wel weten als ik juwelier geweest zou zijn.

Gewoon zorgen dat er een huis horlogemaker en modder in dienst is en een modded watch zo over de toonbank laten gaan, spiksplinternieuw met garantie.

Aan de andere kant, dan hebben de huidige modder niks meer te doen.

1 like

Bijzondere wijzerplaat, uit welke Seiko komt die?

Gefeliciteerd ermee!

Edit:

Helder :sunglasses:

1 like

Ben bang dat m’n verslaving mogelijk een virus oploopt… Genaamd seiko oid? Altijd een andere unieke mod om je pols, das toch ook wat. :see_no_evil:

1 like

Ik ben er geen vreemde van :upside_down_face:

Het blijft altijd leuk om zelf een unieke mod in elkaar te zetten.

1 like

Ja leuk idee, maar ik denk dat het commercieel en financieel niet interessant is. Onderdelen zijn (relatief) duur met vaak lange levertijden. Garantie kan alleen jij dan geven, met je garantiekaart naar een willekeurige Seiko AD is geen optie. Denk vooral leuk om te doen en te hebben, iets unieks wat niemand heeft en die jij mooi vind.

Liefst een die sommige juist heel lelijk vinden, gewoon omdat je geen meeloper bent :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Helemaal mee eens!

1 like

Dat jij er geen vreemde van bent, heb ik al meermaals voorbij zien komen. Ik was zelfs geneigd een pb te sturen als ik niet iets leuks zou tegenkomen…

Wellicht ooit, maar wie weet ook niet. Ik denk dat ik dit wel leuk zou vinden om zelf te kunnen.

1 like

Is het ook. Gewoon een lading oude 5jes van eBay trekken, Chinees gereedschap van eBay en hup. Je hebt er een hobby bij :v:

1 like

Leuke mod, leuk geschreven. Plezier ermee!

1 like

Thank you!

Mijn beste,

Een wervelende introductie van een gezaghebbende nieuwe aanwinst!!
Goed gedaan hoor!!
Ik wens je er derhalve een sportieve tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie mods, Han. Het is dat ik geen fb, insta of snapchat heb, anders was ik je wel gaan volgen.

Ik heb helemaal niks met al die SM (lees: Social Media) apps. Het verbaast m’n vrouw dat ik op dit forum zo actief ben :joy::joy:.

1 like

Je vrouw is niet de enige van de HF aanhang lijkt me zo. Wacht maar tot je grail en tevens birth year watch plots langskomt voor een puik prijsje en je kan niet anders dan toeslaan, maar je hebt wel wat geld van die boodschappenrekening nodig :roll_eyes:.

1 like

:thinking::see_no_evil::grin::joy: We gaan het meemaken.

1 like

Mooie mod. Jammer van de lijm, heeft Rob het zelf gedaan of de verkoper? Kan me bijna niet voorstellen dat Rob dit heeft gedaan want die zou dit dan nooit zo wegsturen. Tenminste, zoals ik Rob ken (heeft al een paar mods voor mij gedaan). Veel plezier er mee.

1 like

Hij is mooi!!
Ik zou als hij via Rob geleverd is hem even benaderen.

1 like

@peterpan en @Brambo bedankt voor de feedback. Ik heb het horloge gekocht, wetende van dit euvel en van het ontbreken van het garantiekaartje.

Ik had in de planning om 7 oktober a.s. misschien naar de rikketik te gaan en aldaar aan Rob te vragen of hij evt. het bezel dingetje zou kunnen bekijken en de wijzerplaat/chapter ring zou kunnen uitlijnen. Uiteraard tegen betaling…

Ik vind het alleen niet netjes om Rob te benaderen, omdat de verkoper zegt dat het bij monsterwatches vandaan komt, maar ik geen garantiekaartje heb. Al zou ik natuurlijk niet op deze toon muziek maken. Maar zo zou het wel kunnen overkomen.

Misschien herkent hij de mod wel als ik besluit om naar de rikketik te gaan. Ziet hij in ieder geval dat er nog steeds iemand blij is met 1 van zijn mods.

1 like