Toch maar even voorstellen, na heimelijk maanden meelezen als accountloze 🙈

Beste hf-ers,

Na maanden lang verschillende topics van jullie te hebben gelezen over verschillende merken, uurwerken, voorkeuren en verkopen die zijn verricht, heb ik zojuist een account aangemaakt en moet ik me toch maar eens gaan voorstellen en feedback inwinnen.

Ik ben SRT, 39 jaar oud en een liefhebber van horloges. Ik heb zelf 11 stuks, waarvan 4 echt fashion items zijn (2x Breil, 1x Diesel en 1x Nautica) en de overige (zoals ze op hf genoemd worden) plakmerk. Ze zijn overigens alle 11 quartz.

Omdat ik volgend jaar 40 word en ik mezelf wil verwennen met een nieuw automatic horloge dat al mijn huidige horloges in het niets laat verdwijnen, wil ik me eerst hierin verdiepen. Echter doordat ik zeer moeilijk knopen kan doorhakken als het gaat om prijs/kwaliteit en “het oog wil ook wat” verhoudingen en ik echt een hele brede smaak heb (behalve dressy), ben ik nu dus al een tijdje aan het speurneuzen naar mooie horloges uit het segment 300 tot 600 euro en lees ik graag jullie voer betreffende de verschillende merken in deze prijsklasse.

Ik heb nog een jaar, maar dat is gelijk de grap! Door alle mooie horloges van Seiko, Citizen, Steinhart, Glycine en zo nog wel een paar (rekeninghoudend met m’n budget) , zie ik door het steeds groter wordende bos, steeds minder bomen. Elke keer zie ik een horloge dat nog mooier is dan de ander en elke keer is het een ander merk. Met andere woorden: Ik weet het niet meer… Ik ben nu al zo besluiteloos, dat m’n lijstje alleen maar groter wordt, in plaats van gerichter. Hierdoor heb ik dus besloten om niet langer als accountloze stil en heimelijk mee te lezen, maar er voor uit te komen dat ik horloges echt leuk vind en er meer over wil leren en weten, zodat ik voor mezelf een mooi exemplaar kan vinden.

En dan nu de hamvraag: Waar kan ik nog meer naar kijken, naast de prijs, schoonheid en de kwaliteit van het uurwerk? Want op dit moment lijkt het een uitzichtloze opgave voor me.

Met smart lees ik jullie reacties.

Groetjes
SRT

32 likes

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom en veel plezier op het forum!

Welkom! Misschien is een Hamilton een leuke keuze? tussen de €400/600 heb je zowel nieuw als 2e hands

4 likes

Welkom!

1 like

Mijn beste,

SRT, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club, horloge-passionisten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wel even lezen he?:wink:

1 like

Welkom! Er is hier vast wel hulp genoeg om tot een beslissing te komen.

1 like

SRT: hartelijk welkom! Veel plezier hier!
Heerlijk, dat komende jaar om na te denken, te twijfelen, te dubben, te kiezen. Veel sterkte.
Misschien helpt het je om eerst een keuze te maken wat voor soort horloge je wil! Een dresser, flieger, duiker, field, onderzeeer, chronograaf, GMT, moonphase, Einzeiger, met datum, zonde datum, met of zonder dag, met grote secondenwijzer of een kleine of helemaal geen, de grootte, de band, de kleur enz. Als je dat allemaal scherp hebt, is er meestal wel een snellere keuze te maken.
Heul veul succes!!

3 likes

Welkom

1 like

Welkom!

Mijn allereerste gedachte zou ook zijn om eens te bekijken wat Hamilton allemaal aanbiedt. Tenzij je interesse hebt in duikers.

1 like

Welkom, enjoy!!

1 like

Allen bedankt voor dit warme ontvangst!

@Omanido

Ik ben er al bijna uit dat een duiker wordt van max 44mm. Verder zou ik het liefst day/date willen, maar ik zie zat mooie exemplaren met alleen date.

Welkom op HF!

1 like

Kijk, zo komen we verder!

1 like

Bedankt! 3x doorgelezen voordat ik het zag staan :joy: zonnetje op het strand doet weinig goeds

2 likes

Welkom!!
Veel plezier hier…:grin:

1 like

Welkom, veel lees en deelplezier :+1:

1 like

Ik zou je aanraden eerst een 5tal echt om je pos te doen (seiko, hamilton) alvorens je verder gaat zoeken. Ik garandeer je dat jouw lijst met 80 procent slinkt!! SKX mod wellicht?

1 like

Veel leesplezier hier. Weet niet zeker of we je lijstje kleiner kunnen maken, maar een jaar denken en kletsen over de aanschaf is al onderdeel van de lol!

2 likes