Toch maar even voorstellen, na heimelijk maanden meelezen als accountloze 🙈

Van harte welkom!
Veel wijsheid toegewenst…
Is een (gebruikte) squale wellicht wat?

1 like

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een rondje juweliers gedaan en een paar seiko exemplaren geprobeerd. De SRPC93K1 is dan toch wel weer een mooi exemplaar hoor.

Dit bedoel ik dus, weer een ander merk en weer beginnen m’n ogen te glinsteren :joy::rofl:

1 like

Welkom hier ! Je zult merken dat je short list korter wordt met de tijd. Een aantal modellen vallen vanzelf af cq gaan je zelfs tegenstaan, naarmate je er meer over leest (aanbiedingen / reviews op t net bijv.). En na een tijdje weet je welke het helemaal is en kun je verder sparen :money_mouth_face:, want die gaat je huidig budget zeer waarschijnlijk te boven :rofl:

1 like

@bobdelair Bedankt voor het warme ontvangst. En eigenlijk sla je de spijker al op z’n kop. Ik heb 1 exemplaar op m’n lijstje staan, maar die zal onhaalbaar zijn in de komende jaren. Misschien niet financieel als ik goed doorspaar, maar zelfs als ik er nu naar zoek, omdat dromen mag, zijn alle exemplaren vergeven…

Dit is de Oris Carlos Coste Chronograph MKII LE.

Een andere vraag mbt het maken van een keuze. Waarom eta boven Japans en of andersom?

Beste SRT, plaatjes willen we zien, plaatjes!
Die zeggen meer dan 1000 woorden :smile:

Van dit exemplaar gaat mijn eigen automaat wel sneller tikken hoor. Plusminus +30bpm :joy:

1 like

animaatjes-welkom-4533576-600x250

1 like

Welkom!

1 like

:thinking: hmmm … die Mark II zal lastig worden ja… kon er zelfs slechts een paar plaatjes van terug vinden via Google… die LE staat voor left edition :grinning: lijkt t, maar die gewone chrono is ook niet te versmaden vind ik zelf als zijnde geen oris fan :heart_eyes:

1 like

LE staat volgens mij voor de “slechts” 2000 exemplaren die gemaakt zijn. Ik dacht dat lefty exemplaren alleen knoppen en/of kronen aan de armkant hebben en niks aan de polskant. Er vanuitgaande dat je linksdragend bent, wat ik overigens ben. Corrigeer me als ik fout zit. :zipper_mouth_face:

Welkom op dit leuke forum SRT!
Waar ik ook naar zou kijken is de hoeveelheid situaties waarmee je hem kunt dragen. Bijvoorbeeld een wat subtieler duikhorloge is in wat meer situaties te dragen dan zo’n Oris klatser. Ik zou dan zelf gaan voor de Seiko SBDC053
images
Er zijn ook horloges die in bijna iedere situatie kunt dragen, zoals dze Chr Ward c65 trident (150 m waterdicht, 38mm en niet dik )


Of de duiker versie

4 likes

Van harte welkom!

1 like

De oris is m’n droomhorloge, maar zit niet in het segment waarin ik nu op zoek ben.

Voor nu (en het hele komende jaar :disappointed_relieved:) ben ik op zoek naar een horloge tot +/- 600 euro.

Edit: de voorbeelden die je geplaatst hebt, vallen in deze categorie, zie ik net. Excusé

1 like

Was een antwoord op deze vraag :wink:

2de hands of bij een aanbieding (staat Chr Ward bekend om), zijn ze wel rond deze prijs te vinden.

1 like

Aha, dank je! Uiteraard ging ik gelijk kijken en wat denk je? Weer een merk om verder uit te pluizen :joy:

1 like

Heel goed :joy: :+1:t2:

1 like

Welkom op het forum! Ik heb wellicht nog een interessant model voor je in de aanbieding en mag voor een scherpe prijs weg :wink:

5 likes

Bedankt voor het ontvangst en de aanbieding, maar ik heb mezelf een jaar gegeven om rustig te wikken en te wegen en zoveel mogelijk te sparen (om m’n budget stiekem te vergroten).

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de pepsi combinatie. Mijn zoon van 17 aan de andere kant…

Maar goed, die is net op vakantie en komt einde van de maand pas terug, aldanniet bankroet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes