Toch maar even voorstellen, na heimelijk maanden meelezen als accountloze 🙈

Welkom! en veel plezier op het forum gewenst!

1 like

Welkom!

Welkom SRT. Ik zou op YouTube even zoeken naar ‘the Urban Gentry’. Dat is een YouTube kanaal met reviews over horloges. Meestal niet zomaar horloges, maar juist reviews van de meest populaire modellen. Zo kan je een goed beeld krijgen van een horloge en meteen zien wat de voor- en nadelen zijn.

6 likes

Hoi welkom hier maar deze Oris is tweedehands al boven budget.

1 like

van harte welkom :clap:

1 like

Welkom en succes met je zoektocht! :+1:

1 like

Welkom :sunglasses:

Onze hele hobby (of is het aandoening) is uitzichtloos…dan weer dit, dan wil je toch weet dat. Dan vintage, dan juist weer modern. Dan toch weer vintage EN modern. Vervolgens weer 1 dure. Daarna toch maar weer verschillende goedkopere.

Een kijkje in de “ziel der flipperaar” :grimacing:

1 like

Welkom SRT…loop eens binnen bij n goeie Seiko dealer…om de pols is echt dag en nacht verschil met n gelikte foto op het web.
Seiko uiteraard als voorbeeld, maar wel top om mee te beginnen.

1 like

Welkom , hier is leesvoer zat voor je :grimacing:

Ik heb me ook net aangemeld. Wel raar dat je zonder account alle forum posts kunt lezen en nadat je je hebt aangemeld ineens geen toegang meer hebt tot een deel van het forum…

2 likes

Mijn tip is om eerst te kijken wat voor soort horloge je wilt hebben, zoals @Omanido al zei. Hierbij kan je ook rekening houden met eventuele ‘kwaliteitseisen’. Vervolgens is het verstandig om binnen in je budget te kijken van welke horloges je hart sneller gaat tikken. Na dit lijstje te hebben gemaakt zou het een kwestie moeten zijn van van passen, en vervolgens je favoriete horloge kopen.

Ik zie dat je al een budget en lijstje met criteria voor je toekomstige horloge hebt dus het gaat de goede kant op.

2 likes

Welkom op HF, SRT (waar staat dat eigenlijk voor, iets met auto’s?)! Altijd leuk, een nieuw horloge uitzoeken! Eigenlijk zit je met merken als Seiko, Citizen, Tissot, Certina en Hamilton altijd goed. Zou in eerste instantie bij deze merken dan ook eens goed rondkijken. Veel plezier met je zoektocht!

1 like

Loop een aantal juweliers/horlogeverkopers binnen en pas een aantal horloges. Had ik nooit gedaan en heb zo toch een aantal zepers (voor mij dan) gekocht, die bij aankomst veel te groot of te klein bleken.

Soms als je al een blik werpt in een etalage of vitrine zie je al of de grootte je aanspreekt. Een foto van een horloge is echt wat anders dan in real life.

Als je dat dan voor jezelf duidelijk hebt, is het makkelijker zoeken en weet ik zeker dat er een prachtig horloge hier een keer op het blauwe deel langs komt. Voordeel is dat je voor je budget hier een kwalitatief beter horloge kunt scoren ipv een nieuwe in de winkel.

Succes met de zoektocht.

3 likes

Welkom.

Kijk naar de maat van je pols. Wat is de omtrek, en is hij rond en smal of plat en breed? Daar kun je je lug-to-lug lengte en diameter uit herleiden.

Met de diameter in de hand kun je je naar een bepaalde dikte redeneren. Ik vind dat een horloge toch echt minimaal drie keer in de diameter moet passen. Dus een 38mm horloge mag van mij niet meer dan 12.6mm dik zijn, liefst minder.

Als je de grootte weet, kun je je gaan oriënteren op type. Wat voor kleren heb je meestal aan en waar ben je het horloge van plan te gaan dragen? Moet het onder een overhemd? Dan kom je wat mij betreft (als dressy niet mag) al snel bij de Fliegers of de Field horloges uit omdat ik een duiker onder een overhemd als een lul op een drumstel vind slaan.

De meeste chronografen kun je (nieuwe dan toch) afserveren met een budget van max 600 Euro, dan kom je in de driehanders terecht met misschien eens een KS en mogelijk een dag-datum. Kortom:

hamilh70455553_2

38mm Khaki’s altijd goed. :+1:

2 likes

Welkom !

1 like

Welkom in ons warme midden

1 like

Welkom!

Wil je een horloge dat die je dagelijks gaat dragen of eentje voor speciale gelegenheden? Sommige horloges kunnen niet icm sommige banen.

Ik zat zelf ook naar een Glycine te kijken voor er bij. Ik zou ze wel 2e hands kopen omdat ze snel de helft minder waard worden. Als je ze 2e hands koopt is die initiele waardedaling al gebeurt.

Succes met je zoektocht!

1 like

Welkom en veel plezier hier op het HF.

1 like

Welkom en veel (lee)plezier op ons mooie forum. Succes met de zoektocht. Met zoveel hulp moet dat gaan lukken.

1 like

Blijkbaar had ik gisteren het max aantal antwoorden gegeven dat ik als newbie mag geven, waardoor ik moest wachten met antwoorden tot net 13:50 uur.

Nou, mij pakken jullie (beheerders/moderators) niet meer. Ik ga voortaan op iedereen reageren in 1 post, hahahaha!

@Batossai

Thanks, ik ga dit kanaal een bezoeken.

@Brambo

Daarom ben ik er ook niet naar op zoek met het budget dat ik nu heb opgegeven, ook niet tweedehands.

@Triplock

Ondanks dat dus een aandoening is, ga ik me wel mooi achter jullie verschuilen als mijn vrouw er weer wat over zegt :stuck_out_tongue:

@FransT

Afgelopen vrijdag een paar zaken binnengelopen en een paar Seiko’s gepast. de Seiko SRPC93K1 is dan wel een model dat er voor mij uitspringt. Overigens vind ik alle samurai exemplaren wel een mooi model, los van de kleurensamenstelling. Wil niet zeggen dat Seiko het merk is dat ik per definitie wil dragen.

@TagEd

De letters SRT hebben een persoonlijke betekenis, betreffende namen. Heeft niks met auto’s of andere producten en goederen te maken.

@lassale

Zoals al eerder vermeld, dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan. Vandaar dat ik er bijna uit ben dat het een duiker van max 44mm gaat worden.

@Fate_Amenable_To_Change

Mijn polsomtrek is om en nabij de 18cm en vrij plat. Ik ben gewend om grove horloges van 44mm+ te dragen. Verder draag ik alleen overhemden als het moet. Ik ben vrijwel altijd casual gekleed, zo ook op kantoor. Sterker nog, ik zit nu in een korte chino en een Tshirt te werken. Alleen voor meetings met externe partijen bedek ik mijn plakplaatjes. :smiley:

@CryptoBenelux

Iets wat ik al jaren doe:

Opstaan en uit het raam kijken wat voor weer het is.
Aankleden aan de hand van het weer
Luchtje kiezen aan de hand van het weer
Horloge kiezen aan de hand van het soort kleding dat ik heb gekozen
Schoenen kiezen aan de hand van de kleding en horloge dat ik draag.

Ik ga er dan ook vanuit dat er in het komende jaar, naast mijn opgave voor volgend jaar, minimaal nog 1 ander exemplaar met m’n pols zal kennismaken. ;). Dan zal ik de vrouw wel weer horen: je hebt al zoveel horloges. Het feit dat ik mijn zoon volgend jaar mei een horloge cadeau wil doen voor zijn 18e verjaardag, ziet ze ook al niet echt zitten :joy:

3 likes